Toon posts:

Installatie besturingssysteem en applicaties op afstand

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

Voor school moet ik uitzoeken welke 'beheer' tools er zijn om op afstand een client te installeren met bv windows en applicaties.
Voor installatie van het besturingssysteem kun je gebruik maken van een RIS server, maar ik moet nog meer mogelijkheden opzoeken, maar ik ken verder geen programma's waarmee dat kan. Misschien dat jullie mij kunnen helpen aan namen van applicaties o.i.d. die dit ondersteunen?

en ook voor het installeren van applicaties op afstand moet ik dit uitzoeken. dit is mogelijk met bv een kixstart script, group policy of de pc remote over te nemen en dan te installeren, maar dat laatste is niet helemaal de bedoeling. Je moet het zien vanuit het ict-beheer en dan kun je niet iedere keer personen aan de telefoon hebben met: "kun je ff dit voor mij installeren?" 8)7
Als ik namen weet van applicaties enz, weet ik tenminste waarop ik moet googlen!

alvast bedankt voor je medewerking. _/-\o_

Groeten Cees

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik denk dat je in de diverse HOWTO en FAQ topics in Windows Clients - Howto's and Guides en Windows Servers en Server-software al genoeg kan vinden.

Daarnaast staan er op www.microsoft.com/servers een complete waslijst aan Server systemen waar je naar had kunnen kijken.
Tenslotte is het niet de bedoeling dat we jouw huiswerk gaan doen, niet waar? :)

Dicht dus.

[ Voor 17% gewijzigd door alt-92 op 12-05-2007 15:32 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.