Synchronisatie

Pagina: 1
Acties:

• Thierryziezo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hallo,

Ik ben op zoek naar een werkende oplossing voor volgend probleem.

We werken met een klein netwerkje (3 PC's en een kleine fileserver, allen draaien Windows 2000 of XP) met 5 gebruikers. De gebruikers kiezen zelf welke PC ze gebruiken en werken dan met hun documenten die op de fileserver gestockeerd staan (RAID 1, dus veilig). Naast de documenten zou ik graag de mails en contactpersonen ook synchroniseren via de fileserver. Nu heb ik ergens gelezen dat je de locatie van de mailfolders kan aanpassen in het register naar een shared folder, dus mocht iemand dit kunnen bevestigen, zou dit ok zijn.

Nu is er sinds kort nog een PC op een andere locatie bijgekomen waar een gebruiker ook over zijn documenten en mails moet beschikken. In het weekend wordt op een willekeurige PC van het bovengenoemde netwerk gewerkt, in de week wordt gebruik gemaakt van de PC op locatie.

Nu dus de vraag:
kan de gebruiker op locatie via een programma zijn documenten, mails en contactpersonen meenemen op USB-stick zodat bij het inloggen op het netwerk een "incremental backup" kan gemaakt worden zodat er in het weekend op de RAID 1 configuratie kan gewerkt worden? Deze nieuwe documenten, mails en contactpersonen zouden dan vervolgens weer meegenomen worden naar de locatie, waar deze weer gesynchroniseerd worden met de documenten op de PC op locatie. Daar wordt vervolgens een week gewerkt op de harde schijf, waarna tegen het weekend alles weer gesynchroniseerd wordt met de stick om in het weekend weer over te laden naar het netwerk.

Nog even dit: de mails worden opgehaald met Outlook 2003, mocht dit van belang zijn.

Bedankt.

[ Voor 11% gewijzigd door Thierryziezo op 12-05-2007 14:56 ]

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• Thierryziezo
  • Niet online
Alive and kicking...

*bump*

Asus Mainboard - Intel Pentium III 1 GHz - 512 MB SD-RAM - 2*80 GB Maxtor HDD - Toshiba DVD 16/48 - Plextor Plexwriter 48/24/48A - Acer AL511 TFT-monitor - Standaard keyboard - Logitech MX-300 mouse

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:08
Ik denk dat voor dit probleem de oplossing simpel is. Outlook zet de data (mail, agenda, contactpersonen) namelijk in één bestand, met de extensie PST. Deze kun je kopieren naar de "nieuwe" locatie en zo het hele zaakje meenemen. Dit kan uiteraard ook op de USB stick.

Eenmaal 'thuis' dient de gebruiker dan te synchroniseren. Dit kan ofwel handmatig, ofwel met een freeware tooltje o.i.d. Wel even de gebruiker de juiste instructies geven!

[edit]
By the way, standaard wordt "Outlook.pst" opgeslagen in de map
code:
1
<station>:\Documents and Settings\<gebruiker>\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook.

[ Voor 17% gewijzigd door smeerbartje op 15-05-2007 09:31 ]

• Thierryziezo
  • Niet online
Aan welk freewaretooltje had je dan bijvoorbeeld gedacht?

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 11:00
Volgens mij wordt er in zakelijke omgevingen gebruik gemaakt van een Exchange Server, dan heb je dus helemaal niets te maken met persoonlijke mappen (pst-bestanden).
Bedoeld de TS niet gewoon het gebruik van Roaming Profiles (om op ieder werkstation je eigen persoonlijke Mail en Windows instellingen te krijgen) en de standaard synchronisatie-mogelijkheden van Windows. (om je persoonlijke bestanden te synchroniseren naar netwerkschijven)

[ Voor 64% gewijzigd door Bart© op 15-05-2007 14:31 ]

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:08
Thierryziezo schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:19:
Aan welk freewaretooltje had je dan bijvoorbeeld gedacht?
Hoeveel wil je er hebben? (klik) Syncback heb ik ervaring mee; werkt goed.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Pagina: 1