Telefoon menu ( spraak )

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 16:20
Hallo

Iedereen kent het wel die menu's die je krijgt bij je adsl helpdesk, informatie lijnen en overige zaken. Je moet dan wat nummertjes in drukken en je word door het menu door gelootst.

Mijn vraag is dat zelf ook te bouwen. Ik zoek al een paar weken maar kan niet echt wat vinden. Iemand een goede link of uitleg.

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Kan niet zo super moeilijk zijn lijkt me.
Applicatie'tje schrijven dat je modem aanstuurt en oproepen ontvangt.
Je modem is dan gewoon een geluidsapparaat waar je de nodige geluidsbestanden op moet afspelen.
Het enige lastige lijkt mij de DTMF tonen decoderen die de telefoon stuurt als er op een toets gedrukt wordt. Maar moet ook wel te doen zijn.

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 18:31
misschien kan dat met Asterisk?

@hieronder asterisk is inderdaad best wel moeilijk, heb het zelf ook geprobeerd maar snap dr geen hol van :P

[ Voor 66% gewijzigd door maarud op 12-05-2007 14:52 ]

Verwijderd

zoiets het interactive voice response menu. (IVR)

je kan die dingen koppelen aan databases, maar ook eenvoudige doorschakelingen doen.

het kan met asterisk, en zo moeilijk is het zeker wel als je het nooit hebt gedaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 14:45 ]

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 17:26
koop een ouderwets 56k6 modempje en koppel deze aan je lijn.
bestudeer de meegeleverde software en je komt een heel eind

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-02 22:46

SA007

Moderator Tweaking
* SA007 is ook nog steeds bezig met zoiets.

Heb voor mijn eigen bedrijf een telefoonserver staan, accepteerd nu al prima telefoontjes en je krijgt een keuzemenu. Ben nu zelf bezig om telefoontjes te kunnen forwarden via sip enzo ;)

Is wel te doen, maar idd een hoop werk om goed werkende te krijgen. Ikzelf doe het ook met asterisk btw.

• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 16:20
Bedankt voor de info allemaal. Ik ga er volgende week mee aan de gang. Ik laat nog wel even horen hoe het verlopen is.

Verwijderd

probeer dan ook eens asterisk@home

dat is denk ik een leuk iets om snel een asterisk server te maken.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Je vraagt hoe een softwareapplicatie te bouwen in Overige Hardware :?

Lijkt me dat je deze vraag op de verkeerde plek dumpt. En het feit dat je dat doet betekent dat je per definitie niet goed gezocht hebt naar eerdere topics. Zoek idd even naar Asterisk en IVR

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.