WRT54G v5.1: 2de wan poort aanmaken

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StarWing
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:50
Is het mogelijk om met een linksys wrt54g v5.1 met de dd-wrt v2.3 sp2 een lan port te assignen als een 2de wan poort ?

Ik heb hier een toestel dat een 2de wan ip adres moet verkrijgen. Volgens mij moet dit te doen zijn met de ingebouwde vlan settings. Maar ik zit er al een tijd op te zoeken en kan het niet vinden.

Noch google en ddwrt forum kunnen enige uitkomst bieden.

Page intentionally left blank.

• StarWing
niemand ?

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Ik zou eerder richting IPv6 kijken. Je LAN-poort als een WAN-poort gebruiken lijkt me meer in te houden dan gewoon een setting wijzigen.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-03 16:12
Met VLANs kun je idd wel eea bereiken. Maar wat bedoel je met 2e wan poort?

Als je meerdere IP adressen hebt, dan kun je toch een switchje (a 15 eur) voor je linksys gooien en daar dat apparaat op aansluiten wat je 2e ip gebruikt

Of trouwens alles werkt wbt vlans enz weet ik niet. De WRT54G 5.1 is enigszins een buitenbeentje. De meeste info is in combinatie met WRT54G v1-4 of de GL.

[ Voor 25% gewijzigd door DJSmiley op 13-05-2007 17:25 ]

• StarWing
2de wan port is misschien een ongelukkige keuze.
Ik heb een toestel (Telenet Digicorder) die een publiek IP moet hebben.
Een publiek ip assignen aan een lan poort dus, zonder de setup van m'n intern netwerk te moeten wijzigen.

Normaal gezien krijg ik van TN ook een switchje, maar ik had dit graag willen doen met m'n linksys (anders weer een apparaat bij...)

• Borromini
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

StarWing schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:33:
2de wan port is misschien een ongelukkige keuze.
Ik heb een toestel (Telenet Digicorder) die een publiek IP moet hebben.
Een publiek ip assignen aan een lan poort dus, zonder de setup van m'n intern netwerk te moeten wijzigen.

Normaal gezien krijg ik van TN ook een switchje, maar ik had dit graag willen doen met m'n linksys (anders weer een apparaat bij...)
Heb je een Telenet-internetabonnement?

Toen ik m'n Telenet Digibox heb laten installeren hebben ze bij mij een switch geïnstalleerd waarop de router én de digicorder aangesloten zijn. Misschien es bij Telenet informeren? Ik dacht dat het standaard was.
De technicus heeft me tijdens de installatie uitgelegd dat ze dankzij de switch kunnen bepalen of het een pc of de digibox is die gegevens verzendt over het netwerk (je wil niet dat ze je netwerkverkeer factureren op je internetverbinding omdat de digibox alles leegtrekt).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• ls470
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-03 16:00
StarWing schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:56:
Is het mogelijk om met een linksys wrt54g v5.1 met de dd-wrt v2.3 sp2 een lan port te assignen als een 2de wan poort ?

Ik heb hier een toestel dat een 2de wan ip adres moet verkrijgen. Volgens mij moet dit te doen zijn met de ingebouwde vlan settings. Maar ik zit er al een tijd op te zoeken en kan het niet vinden.
Met versie 4 en openWRT is dit gemakkelijk te doen:
http://wiki.openwrt.org/OpenWrtDocs/Configuration

Versie 5 gebruikt dezelfde chip met switch in => het is zeker mogelijk (maar ik heb geen idee hoe je in dd-wrt de vlans configureert; anders kun je proberen een minimale versie van openwrt op dat ding te installeren).

• StarWing
Bedank voor de link, eens kijken
Heb je een Telenet-internetabonnement?

Toen ik m'n Telenet Digibox heb laten installeren hebben ze bij mij een switch geïnstalleerd waarop de router én de digicorder aangesloten zijn. Misschien es bij Telenet informeren? Ik dacht dat het standaard was.
De technicus heeft me tijdens de installatie uitgelegd dat ze dankzij de switch kunnen bepalen of het een pc of de digibox is die gegevens verzendt over het netwerk (je wil niet dat ze je netwerkverkeer factureren op je internetverbinding omdat de digibox alles leegtrekt).
Ze gaan idd normaal een switchje installeren, maar ik had dit graag zo opgelost.
Het enige wat die box nodig heeft is een publiek IP, adhv het mac adres kunnen ze zien of het al dan niet een box is.

Pagina: 1