[PHP] Code tussen <? en ?> wordt niet geparst

Pagina: 1
Acties:
  • 310 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb Imagevieux geinstalleerd op m'n host. Het enige wat daarvoor moet gebeuren is de complete map te uploaden naar de FTP . Eigenlijk mag het de naam installeren dus niet hebben. ;)
Probleem is echter dat het niet werkt. Daarop heb ik het op een andere website van me geprobeerd, daar werkt het wel. Het gaat om twee verschillende hosts.

Uit de PHP errorlog heb ik de volgende melding geplukt:
[Sat May 12 11:42:29 2007] [error] [client 62.195.201.5] File does not exist: /home/vhosts/tvderaam.nl/httpdocs/gallery/<
[Sat May 12 11:42:29 2007] [error] [client 62.195.201.5] File does not exist: /home/vhosts/tvderaam.nl/httpdocs/gallery/undefinedgetconfig.undefined
Joomla werkt echter wel perfect op de eerstgenoemde website. Ik heb imagevieux tot 3 maal toe compleet opnieuw geupload, dus daar zit het probleem waarschijnlijk ook niet.

Kan iemand me op weg helpen om dit werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lijkt er zo op dat de configuratie-instelling short_open_tag uit staat. Er worden wat stukjes PHP code niet geparset, dat had je ook wel in de broncode van die pagina kunnen zien.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2007 18:37 . Reden: is dus zonder s ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Zonder kennis van PHP (behalve de noodzakelijke voor Joomla) ben ik aan de hand van jouw opmerking eens gaan googlen en heb ik het volgende aan de .htaccess toegevoegd.

php_flag short_open_tag on

Dit zal wel niet de (goede) oplossing zijn, want het helpt niet veel.

[ Voor 13% gewijzigd door JBS op 12-05-2007 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
jbswinkels schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:53:
Zonder kennis van PHP (behalve de noodzakelijke voor Joomla) ben ik aan de hand van jouw opmerking eens gaan googlen en heb ik het volgende aan de .htaccess toegevoegd.

php_flag short_open_tag on

Dit zal wel niet de (goede) oplossing zijn, want het helpt niet veel.
Het kan zijn dat door je hoster het onmogelijk is gemaakt om dat in de .htaccess te veranderen. Wat geeft een phpinfo() als setting voor short_open_tag?

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Om te beginnen horen vragen met betrekking tot programmeren in PHP niet hier thuis, maar in Programming. Echter, deze vraag gaat niet eens over programmeren maar over het instellen van een stuk software, en daarvoor kun je terecht in Development Tools & Environments, zoals je in Waar hoort mijn topic? kunt lezen. Ik verplaats je topic even en geef het een wat duidelijkere titel.

WEB>>DTE

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
phsmit schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:59:
[...]

Het kan zijn dat door je hoster het onmogelijk is gemaakt om dat in de .htaccess te veranderen. Wat geeft een phpinfo() als setting voor short_open_tag?
short_open_tag Off On

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hij staat local uit maar de master is on? Dan moet je eens met je host gaan praten denk ik, even vragen of hij het voor je aan kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Maarrehm, kun je niet beter een multiple-file search and replace doen en dan <? vervangen door <?php ? imho is dat ook nog eens netter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-09 17:51
Wilko schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:12:
Maarrehm, kun je niet beter een multiple-file search and replace doen en dan <? vervangen door <?php ? imho is dat ook nog eens netter.
(vergeet dan niet de <?= eerst te vervangen door <?php echo )

petersmit.eu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Oh ja, ik ben duidelijk niet echt thuis in de short tags ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

offtopic:
Persoonlijk vind ik <title><?=$title;?></title> een stuk cleaner staan in templates dan <title><?php echo $title; ?></title>, maar dat is, zoals ik al zei, persoonlijk. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Ik heb mijn host gevraagd naar de instellingen van dat short_open_tag te kijken maar ze sturen terug:
Het heeft niet met short-tags te maken, probeert u maar eens:

<?
phpinfo();
?>

Dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
En, heb je het ook geprobeerd? Als het werkt, dan ligt het niet aan de short tags, als het niet werkt, heel bijdehand een linkje terugsturen met het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Wilko schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:38:
En, heb je het ook geprobeerd? Als het werkt, dan ligt het niet aan de short tags, als het niet werkt, heel bijdehand een linkje terugsturen met het resultaat.
Zoals ik hierboven zeg heb ik het via htaccess geprobeerd (php_flag short_open_tag on). Volgens mij is dit de manier om het zelf aan te passen..? :?
Aldus -NMe- moet het via de host, en die geven aan dat het probleem hier niets mee te maken heeft...

[ Voor 10% gewijzigd door JBS op 14-05-2007 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik denk dat Wilko gewoon bedoelde of je het triviale PHP script <? phpinfo(); ?> geprobeerd hebt. ;)

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wortelsoep
  • Niet online
Voutloos schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:57:
Ik denk dat Wilko gewoon bedoelde of je het triviale PHP script <? phpinfo(); ?> geprobeerd hebt. ;)
Dat bedoelde ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Voutloos schreef op maandag 14 mei 2007 @ 16:57:
Ja, zie hier.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

// Show all information, defaults to INFO_ALL
phpinfo();

// Show just the module information.
// phpinfo(8) yields identical results.
phpinfo(INFO_ALL);

?>

[ Voor 25% gewijzigd door JBS op 14-05-2007 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Cyphax

Moderator LNX
En dat werkt inderdaad (in 2e instantie leek het wel, maargoed).
Zit het probleem ergens anders dus.
[edit]
Heb je dat met die lange tags gedaan ja? En met die short tags ging het niet?
Misschien dat ie het daarom bij mij in 1e instantie niet deed en toen ik het een minuut later nog eens probeerde wel. :+

Als dat nou dus idd niet werkt mail je met je host, dan kunnen zij ook even meekijken eventueel.

[ Voor 35% gewijzigd door Cyphax op 14-05-2007 18:07 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
jbswinkels schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:03:
[...]
Ja, zie hier.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
<?php

// Show all information, defaults to INFO_ALL
phpinfo();

// Show just the module information.
// phpinfo(8) yields identical results.
phpinfo(INFO_ALL);

?>
Ik zie nog steeds niet dat je de shorttag gebruikt ;) Dáár doelen ze op bij die phpinfo()-stukjes, de short-tags ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Cyphax schreef op maandag 14 mei 2007 @ 18:06:
[...]

En dat werkt inderdaad (in 2e instantie leek het wel, maargoed).
Zit het probleem ergens anders dus.
[edit]
Heb je dat met die lange tags gedaan ja? En met die short tags ging het niet?
Misschien dat ie het daarom bij mij in 1e instantie niet deed en toen ik het een minuut later nog eens probeerde wel. :+

Als dat nou dus idd niet werkt mail je met je host, dan kunnen zij ook even meekijken eventueel.
Dat het in eerste instantie niet werkte kwam omdat ik waarschijnlijk op dat moment de blaat.php opnieuw aan het uploaden was na een typefoutje.

Ik heb de index.php aangepast zoals hierboven wordt aangeraden en dan werkt het wel.
Ik vrees echter dat ik alle php files moet aanpassen om het geheel werkend te krijgen...

[ Voor 14% gewijzigd door JBS op 17-05-2007 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
Ik ben er nog eens voor gaan zitten en heb <?= vervangen door <?php echo en vervolgens <? door <?php
Helaas werkt het nu nog steeds maar gedeeltelijk. Iemand?

[ Voor 7% gewijzigd door JBS op 25-07-2007 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zie eerlijk gezegd niet waar 't nog fout gaat? Toevallig ondertussen al opgelost? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online
In het begin gaat het inderdaad goed, je kunt een keuze maken uit de verschillende onderwerpen. Na het selecteren van een album werkt het echter niet meer. Het zou moeten werken zoals hier.

Ik zag in m'n stats dat er nog steeds vanuit dit topic gelinkt wordt naar het - toen niet werkende - album. Inmiddels gebruik ik een ander foto album dat prima werkt.

[ Voor 26% gewijzigd door JBS op 24-03-2009 00:53 ]

Pagina: 1