Speedtouch portforwarding, inside ip niet fixed

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hi,

Een vervelend probleem waar ik na uitvoerig zoeken nog niet uit ben.
Heb een wireless netwerk met een speedtouch 580 modem/router. Hierin heb ik NATP wat poortjes geforward. Maar bij dit forwarden moet je een inside ip meegeven. bv 10.0.0.1. Als je een forward maakt op dezelfde port naar een extra inside ip bv 10.0.0.2 dan verwijdert hij de ander.

Het probleem: die iside ip is niet fixed, het kan zomaar voorkomen dat mijn pc ineens 10.0.0.5 krijgt toegewezen, wat dus inhoudt dan mijn betreffende poorten niet open staan. (low id, firewalled status en de hele zooi) Deze verschillende toewijzing komt ook omdat er soms meerdere pc wireless aan de speedtouch hangen.

Vraag: is het mogelijk dit inside ip te forceren/ vast te koppelen op/aan mijn desktop? En zo ja, hoe doe ik dit?

Wellicht is het ergens op GOT te vinden maar voor zover ik keek kon ik niets vinden.

thnx!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Verwijderd

Als het een vaste PC is die alleen maar in jouw eigen netwerk staat, kun je hem het beste een vast IP adres geven als je er een poort heen wilt forwarden.

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Kon je niet 0.0.0.0 aangeven voor 'elke'?

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

• Pete
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-10-2025
Je kunt bij speedtouch een forward aan een 'device' toekennen. Daarnaast kun je natuurlijk selecteren:"always use same address". Dat betekent dat DHCP altijd het zelfde ip-adres aan het mac-adres van jouw desktop toekent.

petersmit.eu

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:00

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Iet schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:06:
Kon je niet 0.0.0.0 aangeven voor 'elke'?
Uhh, hoe wil je een port forwarden naar meerdere IP's :? Dat lijkt me niet heel bijster nuttig hè ;)

Een mogelijkheid is om op de betreffende PC een vast IP in te stellen (bij voorkeur buiten de range die de speedtouch uitdeelt, maar natuurlijk wel in hetzelfde subnet)

Een andere mogelijkheid is om in die speedtouch op zoek te gaan naar het toewijzen van statische adressen aan bepaalde machines ofzo. Maar daarover is vast meer te vinden in je manual of op internet.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-03 01:03

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik weet niet of the 580 gelijk is aan de 510, maar daar kon je in de dhcp server het inside adres vast zetten: (onder dhcp server leases)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~kmgeurts/temp/lockdhcp.png

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jo guys,

Bedankt voor alle reacties! O+ Specifiek leuk_he want jouw oplossing kon ik idd zo toepassen. Het ziet er naar uit dat 10.0.2 nu permanent toegewezen wordt aan mijn desktop!!

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Pagina: 1