Toon posts:

[SYNCMASTER 931BW] Op niet breedbeeld instellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de manual erop nagelezen en heb verschillende dingen geprobeerd. Echter wat me niet lukt is om mijn Syncmaster 931BW in te stellen als niet breedbeeld. Ik wil gewoon 2 zwarte balken aan de zijkanten zodat ik normale 4:3 resoluties kan gebruiken?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wat heeft dit met Windows als OS te maken? :)

Zou je in het vervolg willen kijken in welk subforum je dit neerzet?
Ik verplaats je topic naar Videoplanken & Beeldkanonnen .

Kijk voortaan wel eerst in de juiste subforum indeling, en in de daar aanwezige FAQs of je antwoord daar al gegeven wordt :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jormungandr
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-07 14:13
Dat zou ergens in de opties van je grafische kaart moeten kunnen.

Misschien domme vraag maar toch: waarom een widescreen scherm als je gewone resoluties wil?

Verwijderd

Topicstarter
gaat om een evenement in een gamecafe waar breedbeeldschermen staan, sommige gamers hebben voorkeur voor 4:3 verhouding, via de grafische kaart lukt het me overigens niet..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 13:22 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wat voor kaart heb je? Met een Nvidiakaart moet je het in de drivers in kunnen stellen. Al heb ik het idee dat het ook een beetje aan het scherm ligt. Ik heb ook een Nvidiakaart en heb deze instelling niet. Het scherm zelf heeft geen 1:1 pixelmapping dus daar hoef je het in ieder geval niet te zoeken.

Edit: Je kan ook even de zoekfunctie gebruiken. Zijn verscheidene topics over voorbij gekomen. Wellicht dat je daar nog wat informatie uit kan halen.

[ Voor 20% gewijzigd door RoD op 12-05-2007 13:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
het vreemde is dat in alle programma's en in het monitor menu zelf de optie de opties bij Image zoals Coarse, Fine etc niet zijn aan te passen..

Het is overigens een NVIDIA kaart

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 13:39 ]

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Dat heb ik ook, dat komt geloof ik doordat het met dvi is aangesloten :) .

Verwijderd

Topicstarter
ik zit nu op analoog maar kan daar ook niks vinden..

• charlie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-03 11:08

charlie

?*?

Samsung schermen gaan altijd stretchen, daar valt niks aan te doen, als je driver het niet ondersteunt om er zelf zwarte balken aan toe te voegen, gaat het niet lukken.

• GandalfTheGrey
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-07 01:11

GandalfTheGrey

Remember, Remember..

Met nvidia kan je drivermatig gewoon instellen dat er 1:1 pixel mapping is en er niet gestretched wordt.

Computer Specs

Verwijderd

hmm hoe dan?

• RoD
  • Niet online

RoD

GandalfTheGrey schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:13:
Met nvidia kan je drivermatig gewoon instellen dat er 1:1 pixel mapping is en er niet gestretched wordt.
Niet altijd dus. Zie hierboven.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

RoD schreef op zondag 13 mei 2007 @ 17:22:
[...]

Niet altijd dus. Zie hierboven.
de nVidia driver ondersteunt alleen 1:1 of 4:3 verhoudingen via de DVI aansluiting.

zit onder nVidia Control Panel onder de volgende optie: Platte schermschaal wijzigen.
hier heb je de volgende keuzes:

* nVidia-scaling (altijd volledig scretchen)
* nVidia-scaling gebruiken met vast-aspect-verhouding (4:3.. dit is wat je wilt)
* Gebruik de ingebouwde schaal van mijn beeldscherm (moet je beeldscherm wel 1:1 of 4:3 ondersteunen)
* Niet schalen (dit is dus de 1:1 verhouding)

nieuwere stuurprogramma's kunnen problemen hebben met deze optie. (dat ie telkens teruggaat naar nVidia-scaling). remedie: oudere driver proberen.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

• RoD
  • Niet online

RoD

nIghtorius schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:37:
[...]

de nVidia driver ondersteunt alleen 1:1 of 4:3 verhoudingen via de DVI aansluiting.
Ik heb mijn scherm via DVI aangesloten.
zit onder nVidia Control Panel onder de volgende optie: Platte schermschaal wijzigen.
hier heb je de volgende keuzes:

* nVidia-scaling (altijd volledig scretchen)
* nVidia-scaling gebruiken met vast-aspect-verhouding (4:3.. dit is wat je wilt)
* Gebruik de ingebouwde schaal van mijn beeldscherm (moet je beeldscherm wel 1:1 of 4:3 ondersteunen)
* Niet schalen (dit is dus de 1:1 verhouding)
Ik ken de instelling.
nieuwere stuurprogramma's kunnen problemen hebben met deze optie. (dat ie telkens teruggaat naar nVidia-scaling). remedie: oudere driver proberen.
Ik heb al bulten drivers geprobeerd, geen resultaat. Overigens ben ik niet de enige die dit heeft.

• nIghtorius
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 11:29

nIghtorius

Poef!

RoD schreef op zondag 13 mei 2007 @ 18:44:
[...]

Ik heb mijn scherm via DVI aangesloten.

[...]

Ik ken de instelling.

[...]

Ik heb al bulten drivers geprobeerd, geen resultaat. Overigens ben ik niet de enige die dit heeft.
mocht ie dus de instelling gaan negeren.. misschien helpt dit.. bij veel mensen lijkt dit te helpen, maar handig is het niet..

PC afsluiten. beeldscherm uitschakelen.. PC opstarten. wachten dat ie compleet is doorgestart. beeldscherm inschakelen.. platte schermschaal wijzigen.

doe je per ongeluk de beeldscherm eerst aan voordat je je computer boot. dan is de instelling weer weg.

Ryzen 9 5900X @ 5.1Ghz | MPG B550 GAMING CARBON | 96GB DDR4-3200 | RTX 4070TI | 2TB + 1TB m.2 SSD | 3x 1TB HDD | 1x 2TB SATA SSD | 32" G3223Q (4K/144Hz)

Pagina: 1