Toon posts:

Avi converteren/comprimeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 424 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Met mijn digitale fotocamera maak ik avi video's in hoge resolutie
Echter is de bestandsgrootte fors.

Nu kan ik moviemaker de file importeren en opslaan als wmv in hoge kwaliteit .
Ik ontdek tot mijn heugelijke verbazing bij een test dat de bestandsgroote van ruim 30 naar 2 Mb is afgenomen zonder merkbaar kwaliteitsverlies.

Nu is het niet te doen om alle video's één voor één te importeren.
Wat ik zoek is een manier om zo al mijn video's in een batch te kunnen converteren,/of comprimeren.
Wat zijn de opties? Het liefst uiteraard een gratis tool, maar dat zal wel lastig zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 12:49 ]

• Leedbek
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-07 15:31

Leedbek

Luuk Luchtloper

^^ Met hierboven: Virtualdub is goed voor video's converteren, kan ook in batch, maar ondersteunt afaik geen Windows Media.
Daarvoor is Windows Media Encoder, gratis van Microsoft. Ik weet alleen niet of het kan batchen, maar je kunt het altijd proberen ;)

Klaar voor de steroorlogen?

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor de reacties

Ik heb inmiddels verschillende tools gebruikt, zoals 101 avi converter, AZ avi converter en Windows Media Encoder
In batch lukt wel, maar ik krijg niet het gewenste resultaat: Een aanzienlijk kleiner bestand met minimaal verlies, wat dus wel lukt via Movie maker als ik hem opsla als 'Video in hoge kwaliteit, groot' of 'Video voor lokaal afspelen ' ( bestand van 17 mb wordt 5 keer zo klein)

Het nadee hiervan is echter dat dit omslachtig is, elke file met een wizard doorlopen, ik zoek dus zoiets in batch. Uiteraard mag het ook een manier zijn dat het een avi blijft, maar met meer compressie, want ik neem aan dat dat feitelijk gebeurt?

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:14

krvabo

MATERIALISE!

Zoals ik al vaak gezegd heb in andere topics: http://www.erightsoft.net/SUPER.html
:)
Prima tool, gratis, en kan extreem veel aan.
Movie Maker is geen programma, maar een aanfluiting ;) Ik vraag me trouwens af wat voor kort filmpje dat je had dat je met _2 MB_ een goede resolutie had :?
Een 100mb h264 bestand kan ~20 minuten op prima resolutie bevatten. 100 -> 2 = /50, 20 minuten/ 50 = 24 seconden met de h264 codec. Een generieke avi-codec als xvid / divx / etc is bijlange na niet zo goed. Heb je een heel lage resolutie :?

In ieder geval: SUPER is het programma. Het is de VLC onder de encoders. (En ja; het kan batch aan)

- Video format: 3gp/3g2(Nokia,Siemens,Sony,Ericsson) asf, avi (DivX,H263,H263+,H264,XviD,MPEG4,MSmpeg4 etc..), dat,
fli, flc, flv (used in Flash), mkv, mpg (Mpeg I,Mpeg II), mov(H263,H263+,H264,MPEG4 etc..), mp4(H263,H263+,H264,MPEG4), ogg,
qt, rm, ram, rmvb, str (Play Station), swf (Flash), ts (HDTV), viv, vob, wmv
- Audio format: aac, ac3, amr, mmf, mp2, mp3, mp4, mpc, ogg, ra, wav, wma

Afbeeldingslocatie: http://www.erightsoft.net/snaps/images/super-vcodec.gif
Gewoon een aantal files naartoe slepen..

[ Voor 29% gewijzigd door krvabo op 16-05-2007 19:55 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor je reactie
Movie Maker is geen programma, maar een aanfluiting ;) Ik vraag me trouwens af wat voor kort filmpje dat je had dat je met _2 MB_ een goede resolutie had
Het origineel is geen super kwaliteit, zoals gezegd met digitale fotocamera gemaakt, maar oordeel zelf:
Origineel, 16,4 Mb: http://www.speedyshare.com/960176601.html
Omgezet met moviemaker naar WMV : 2,2 Mb: http://www.speedyshare.com/806376793.html

Ik vind dit een erg prachtig resultaat voor zoveel afgenomen bestandsgrootte
Dit zoek ik dus in batch
Ik ben met die tool 'Super 'aan de slag gegaan, op zich werkt duidelijk en je kunt er veel mee inderdaad, maar heb niks fraais kunnen bereiken
Als output WMV, avi en verschillende codecs geprobeerd, maar allemaal wordt de output video blokkerig.
Is er een tip te geven wat ik moet instellen? Er zijn zoveel opties kwa bitrates/ compressie etc.
Maar wellicht vraag ik wat teveel hoor :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2007 21:23 ]

Pagina: 1