Straight kabel geeft rood lampje

Pagina: 1
Acties:

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:56
ik heb daar straks voor de eerste keer een straight kabel geknipt maar naar geeft ie als ik hem in de hub doe een rood lampje.

toen ik de eerste had geknipt zag ik dat ik 1 kleurtje perongeluk verkeerd zat, toen heb ik deze dus ook aan het andere eind verkeerd gedaan. heb ik hem verkeerd geknipt?

Verwijderd

je moet wel rekening houden met je paaren, dus:

oranje/wit oranje groen/wit blauw blauw/wit groen bruin/wit bruin

dus op pen 1 & 2 gebruik je een paar en op pen 3 & 6 gebruik je een paar.

Een paar zijn dus 2 inelkaar gevlochten draden (twisted pair)

• HermeS
ja en dat heb ik net dus niet gedaan,
ik zag pas toen ik hem dicht had geknepen dat orjanje -> verwisseld was met -wit-groen .

maar zou dat echt uitmaken, heb toen expres de het zelfde gedaan met die andere.

toen heb ik het nog een keer geprobeerd, maar toen gaf ie 1seconden groen en daarna weer rood, ik hub uit een aan, en toen gaf ie hellemaal niks meer, ik dacht mooi, gaan,, maar als ik de pc aan staat vind ik geen link.

• HermeS
hmm,
het is voor mijn pa dus ik zei dat ik er niet echt uitkwam, nu heeft ie ze (uiteindelijk) aan beide kanten moeten vervangen, als je hem er instopt is ie groen, en dat terwijl de ander kant niet in een nic zit, en zodra je data verstuurt via de hub, knipert het lampje MGMT en collision, en sprint ie op rood.

Verwijderd

Kleuren maken op zich niet uit paren en plaats wel.
Hou het lipje van de stekker naar beneden,je telt van links naar rechts 1 t/m 8
zelfde aan de andere kant.
Dus bijv:1-wit
2-oranje
3-groen
6-blauw
Hier zit hem dus ook de truc het net werk gebruikt alleen 1/2/3/6 de rest heb je niet nodig.Doe hetzelfde aan de andere kant en klaar ben je.

• HermeS
hmm
dus het is niet het principe van stroom draadje is draadje, (mijn vader en ik dachten dat) het maakt toch niets uit als het draadje verkeerd zit als je het aan de andere kant ook maar verkeerd doet dan,

igg zal ik morgen nieuwe plugjes moeten halen.

het is toch gewoon van grijsplastik eraf, draadje erin duwen en knippen , dus niet eerst die 8 draadjes strippen,

en waarom gebruikt ie er eigenlijk maar 4 ipv 8 ? is dat niet wat inefficent!

ohja dit plaatje heb ik gebruikt.
Afbeeldingslocatie: http://hermes.wolweb.nl/rj45.jpg

maakt het uit als je 1tm 8 omkeerd?

• HermeS
ARGGHHHH, ik word gek,
dit ga je gewoon niet geloven,
ik ben echt een tijd bezig geweest, en heb 6 stekkertjes verkut, ik begon al te denken dat ik een vette pc-nerd was die niet eens een netwerk kabeltje kon knippen :( ,
maar goed ik begon toch een beetje tetwijflen aan me zelf, ik deed toch echt alles goed,

ik had ook nog een isdn kabel van boven naar benden (10 meter) die nu ik adsl heb niet meer gebruik, dus ik stekkertjes afknippen, zijn het 4 draaidjes, ik wist dat (utp) er 4 gebruikte maar dankzij de twee mensen die gereageerd hebben wist ik ook welke ik moest gebruiken, ik ff knippen,

en jawel hoor,, gaan met dat ding,
zoiets is best wel verrot,

kan ik nou terug gaan en mijn geld terug vragen aan die gast (20 piek kabel) en in totaal 8 stekkertjes ipv 2.

igg ben blij dat het werk. hierbij mijn dank aan cyberkiller , en mig-01.
Pagina: 1