Toon posts:

Vraag over Pc/mobo

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nie als ik hier op de juiste forum ben maar kheb een vraag omtrent mijn pc..
ik zit met een 4200+ amd am2 64bit x2 / 2gb 800mhz kingmax / geforce 7950 gt / 650 watt voeding / goeie koelers want me pc heeft bijna nooit warm, zelfs al speel ik 10uren :)
maar mijn probleem zit denk ik bij mijn moederbord :s
een asus m2npv-vm -> nuja waar mijn probleem ligt is bij mijn spel van tony hawk american wasteland..
mijn computer loopt soms vast in het menu, kheb al een week dit spel en vind nergens niets over problemen en zo voor da spel..
kheb al me skateboard kunnen vastnemen en doen maar als ik een truk doe dan valt me pc uit!!!
ik speel al jaren css en iedereen vind da ik nog redelijk lage fps heb vo zo een pc..
soms 120 fps maar soms drops van 25fps :s!
als er 2man naast mij loopt heb ik ook maar 50 fps!
prey kan ik nog redelijk goe laten draaien en cod2 draait niet :)

kan iemand me helpen aub...? mss wat ik zou kopen dat het wel verschil maakt?!

THX

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
Je zegt dat je pc nooit warm heeft: wat zijn de temperaturen dan? Ik zou ook eens een memtest draaien.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
memtest? oe kannek da uitvoeren?

Verwijderd

Topicstarter
als ik aan mijn kast voel eeft die nooit te warm da bedoel ik..

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 25-02 18:02

CdD

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:24:
"Als ik aan m'n kast voel.."? Waar? Voel je aan de buitenkant ofzo?
Je moet de temperatuur van je CPU, mobo en VGA weten. Dat wordt namelijk het warmste in je pc.

Download ff een programma'tje als Speedfan (link), Everest (link). Hiermee kun je je temperaturen bekijken (van de CPU, mobo en VGA dus). De CPU temp kan je ook in je BIOS bekijken.

99pixels.nl

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:50
Ik kan met moeite iets uit je openingspost halen :X Maar wat ik er uithaal is dat alles er goed uitziet behalve dat je een probleem hebt met een bepaald spel en daarom het moederbord als mogelijk schuldige aanwijst? Hoe kom je op dat idee, iets moet je toch in die richting hebben gestuurd? Ik doel dan met name op: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
cdd - met everest zie ik dat mijn temperaturen vrij goed zijn denk ik -> moederbord 34 / cpu 24 / gpu 54..

abbadon ik denk dat het mijn moederbord is omdat ik eerst dacht dat het aan mijn voeding lag en kheb nu 650 in plaats van 400 watt - maar als ik dan denk, alles uit me pc kost meer dan 100 a 200 euro en mijn moederbord is een moederbord van maar 87euro :s
maar dat is dan mijn vraag, zal da kunnen dat da scheelt aan mijn moederbord of niet?

groeten

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:23

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:51:
cdd - met everest zie ik dat mijn temperaturen vrij goed zijn denk ik -> moederbord 34 / cpu 24 / gpu 54..

abbadon ik denk dat het mijn moederbord is omdat ik eerst dacht dat het aan mijn voeding lag en kheb nu 650 in plaats van 400 watt - maar als ik dan denk, alles uit me pc kost meer dan 100 a 200 euro en mijn moederbord is een moederbord van maar 87euro :s
maar dat is dan mijn vraag, zal da kunnen dat da scheelt aan mijn moederbord of niet?

groeten
Prijs maakt niet uit he. Je kan een goede mobo hebben met wat minder frutsels die net zo goed is als een mobo mét frutsels ;)

Verder om memtest te draaien: Zoek bij Google naar Memtest86 en zoek de rest even uit ;)

Je temps zijn verder prima in orde. Kan zijn dat je drivers problemen geven. Heb je deze al ge-update naar de laatste versie (dwz Chipset drivers, Vidkaart drivers enz? )

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
videokaart is alles geupdate.. chipset drivers ook denk ik, maar kunde eens zeggen juist hoe ik da weer moet doen? mijn moederbord is geforce 6150 chipset nforce 430 mcp
kzal da nu eens doen met mtest86 maar daarstraks had ik dat met een windows memtest gedaan 1u en 0errors..
brb ik hou jullie op de hoogte

thx

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Bios update 0801 al geinstalleerd?
http://support.asus.com/d...=M2NPV-VM&SLanguage=en-us

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:01:
videokaart is alles geupdate.. chipset drivers ook denk ik, maar kunde eens zeggen juist hoe ik da weer moet doen? mijn moederbord is geforce 6150 chipset nforce 430 mcp
kzal da nu eens doen met mtest86 maar daarstraks had ik dat met een windows memtest gedaan 1u en 0errors..
brb ik hou jullie op de hoogte

thx
Omg, een beetje eigen initiatief mag ook wel hoor :/

Magoed, gezien Nforce je chipset is ga je gewoon naar nvidia.com en download je daar de nforce drivers vandaan. Run setup.exe en gaan met die banaan

Google is je grootste vriend hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
wel ja voor die bios update ik download gewoon een bin bestand?
hoe moet iki daarmee werken?
ntna ik ben bezig aan het kijken voor die chipset drivers, ik ben ook maar een amateur pcfreak die aan het leren is dus wees een beetje mild.. bedankt

sorry als ik even iets nie versta

grtzz

Verwijderd

Topicstarter
en die memtest werkt volgens mij niet sorry :s - memtest86 bedoel ik dan.. ik krijg even een zwart kaderke en dan niets meer en in mijn processen zie ik niets staan

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:13:
en die memtest werkt volgens mij niet sorry :s - memtest86 bedoel ik dan.. ik krijg even een zwart kaderke en dan niets meer en in mijn processen zie ik niets staan
zucht.

LEES dan eerst voordat je wat doet. Memtest moet je starten vanaf je boot. Dus het proggie op een floppy zetten, floppy erin laten, PC rebooten en zitten tijdens de boot. Dan gaat het proggie werken.......

Zelfde geld voor je BIOS. Ook op een floppy zetten en dat gebeurd de rest vanzelf. ASUS heeft zelfs een proggie om het via Windows te doen, maar dat is niet aan te raden. BIOS updaten is in jouw geval al helemaal niet aan te raden. Imho weet je nog _te_ weinig van je PC af om die soort operaties te volbrengen.

Kijk het is niet erg dat je dingen niet weet, maar dit zijn gewoon de _basics_. Lees eerst eens wat topics, doe eigen research, raadpleeg GoT/Google maar ga niet standaard vragen neerplempen. Wederom: we zijn geen helpdesk......
Misschien is het gewoon verstandig een stapje terug te nemen en te beginnen op een forum als beginnerweb.nl. Daar ligt het niveau iets lager en kan je alles eerst leren. GoT beschouwd zichzelf als een bovengemiddels forum, waar de serieuzere problemen komen.

En ookal heb je dan een(in sommige ogen) een basic vraag, zolang je eigen initiatief toont en gewoon goed verteld wat je wel/niet gedaan hebt; dan wil iedereen je gerust helpen

En nee dit is niet kwaadaardig bedoelt, maar gewoon advies :)

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:23:
memtest? oe kannek da uitvoeren?
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:24:
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:11:
wel ja voor die bios update ik download gewoon een bin bestand?
hoe moet iki daarmee werken?
ntna ik ben bezig aan het kijken voor die chipset drivers, ik ben ook maar een amateur pcfreak die aan het leren is dus wees een beetje mild.. bedankt

grtzz
[zeikmodus]
Allereerst welkom op GoT. Even een paar regeltjes kan geen kwaad denk ik. Het is hier in eerste instantie geen MSN, dus typ je berichten a.u.b. in normaal nederlands, en geen msn geraffel. Ook staat er een edit ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif ) knopje, daarmee kan je je berichten updaten/aanvullen/veranderen. Dit voorkomt het posten van berichten onder elkaar. Ook graag leestekens ( hoofdletters, punten e.d. )
toevoegen, dit leest wat makkelijker.
[/zeikmodus}

Edit:
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:11:

grtzz
Groeten doen we hier ook niet ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Tomfish op 12-05-2007 13:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nog een laatste vraag dan en nog eens sorry iedereen..
maar kan ik dat via usb stick doen, ik heb geen floppy? en cds kan ik nie schrijven :s

Grtzz

• Notna

Notna

Where are you?®

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:23:
maar kan ik dat via usb stick doen, ik heb geen floppy? en cds kan ik nie schrijven :s

Grtzz
http://www.google.nl/sear...le+USB+&btnG=Zoeken&meta=
http://gathering.tweakers...otable&where=GoT#hitstart

Take your pick.......

En sorry zeggen hoeft niet, zoals ik als zei: het is niet kwaad bedoelt. Maar als je nu niet 'leert' hoe je het beste topics kan openen bij GoT zonder dat ze meteen down the drain gaan, wordt het alleen maar erger.....

Nofi dus :>

[ Voor 20% gewijzigd door Notna op 12-05-2007 13:29 ]

• Tomfish
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-10-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:23:

Grtzz
[zeikmodus]
wat zei ik nou? :+
[/zeikmodus]

• iop
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-05 10:46

iop

jij hebt het niet zo op de letter T hé?

mag de groeten niet doen dus dat doe ik niet :P

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Xtresis schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:25:
[...]

[zeikmodus]
wat zei ik nou? :+
[/zeikmodus]
Je ben geen mod, laat hun hun werk maar doen. ;) (ook een regel :P )

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Notna schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:19:
[...]

zucht.

Zelfde geld voor je BIOS. Ook op een floppy zetten en dat gebeurd de rest vanzelf. ASUS heeft zelfs een proggie om het via Windows te doen, maar dat is niet aan te raden.
Ben ik niet met je eens, de bij dit bord geleverde software om bios te upgraden werkt helemaal TOP.
Zelf al een aantal malen gedaan.

• Notna

Notna

Where are you?®

Gem1e schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:43:
[...]

Ben ik niet met je eens, de bij dit bord geleverde software om bios te upgraden werkt helemaal TOP.
Zelf al een aantal malen gedaan.
Het is top omdat je het zelf al meerdere malen gedaan hebt en weet wat je doet (ga ik van uit) Bij de TS is dat niet het geval en dus een stuk gevaarlijker om te doen. (Ergo; je moet natuurlijk wel eens beginnen, maar als je als niet de basics onder de knie hebt, dan moet ja al helemala niet beginnen aan een BIOS update ;) ) (en ja onder windows kan ook gewoon werken --> heb het zelf ook gedaan. Maar feit blijft dat vanuit BIOS veiliger is dan vanuit windows.....)

[ Voor 11% gewijzigd door Notna op 12-05-2007 13:51 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Eigen inzet verwachten we hier op GoT - en dat posts leesbaar zijn. Als je niet eens de moeite steekt in het leesbaar maken van je posts, waarom zouden anderen de moeite steken in jouw vragen te beantwoorden :?

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.