Toon posts:

Mijn Pc Werkt niet !

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn pc wil niet werken.
Die staart wel op maar ik krijg niets op scherm ook geen tut geluid.
Het system is:

Moederboard: Asrock INTEL 775Dual-VSTA
CPU: Intel PD 925 Skt 775 Box 3,0Ghz 2x2Mb Cache DualCore
Ram: KINGSTON 1024MB DDR2 PC5400 Valueram KVR667D2N5/1G CL5
Voeding: 300watt
Harddisk: Segate 60 gb, Segate 320 gb
VideoCard: Sapphire Ati Radeon 9600pro 256 mb AGP8x
DVD-RW: Liteonit DVD-RW

Waar kan het aan liggen?

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 00:52
Wat heb je zelf zoal gedaan?
Staat je scherm wel aan (om simpel te beginnen)? Is de kabel wel goed aangesloten?
Draait je CPU fan wel? Is je PC erg stoffig van binnen?
Misschien is je voeding wel kapot... Kan vanalles zijn...

Verwijderd

Schreeuwen werkt averrechts! [B en [/B zijn niet liev.

Niet per ongeluk je VGA aansluiting op de secundaire aansluiting wat mij overkwam bij mijn videokaart. Tijdens de driverinstall ging mijn beeld op zwart eb bleef op zwart terwijl Vista gewoon doorging. Met de powerknop sloot ik hem af en na het verwisselen van ingang had ik weer beeld.

Leuke kaart die X1950pro, maar wel 2x DVI, het is de rechteraansluiting of de blauwe VGA ingang :+

Dit euvel komt vaker voor dan je denkt.

Doe verder even een repair over je versie heen.

Ex0dus heeft wél gelijk. Ik weet maar bar weinig van je systeem, je OS, het staat van het systeem en hetgeen je zelf al gedaan hebt. Ik betrap mezelf er ook wel een sop dat ik een topic niet goed open, maar corrigeer het dan en breid het uit. Mijn glazen bol heb ik uitgeleend :+

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 10:51 ]

• daboemann
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-05 10:20
Ik weet er niet zo heel veel van af, maar als zijn pc wel opstart, dan is het toch zo dat er niets met de voeding is?
De POST (Power On Self Test) zorgt volgens mij voor een piep als alles goed is. Als je die niet krijgt ligt het aan een hardware fout / iets verkeerd aangesloten ofzo.
Dus ja het kan vanalles zijn, je moet wat meer informatie geven over wat je al gedaan hebt enzo

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:58

Coldcat

HODL

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

Verwijderd

daboemann schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 10:48:
Ik weet er niet zo heel veel van af, maar als zijn pc wel opstart, dan is het toch zo dat er niets met de voeding is?
De POST (Power On Self Test) zorgt volgens mij voor een piep als alles goed is. Als je die niet krijgt ligt het aan een hardware fout / iets verkeerd aangesloten ofzo.
Dus ja het kan vanalles zijn, je moet wat meer informatie geven over wat je al gedaan hebt enzo
Ik krijg al tijden geen piep meer en mijn systeem start op zonder te miepen/piepen. Speaker is eruit en mijn BIOS meld het zelf wel wanneer er een fout is gevonden.

Ik vermoed verder een infectie. Ik vind het echt een klacht die bij een stevige infectie hoort.

Draai je nu Vista of niet?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dit is helaas niet de manier om een "Help, mijn PC doet het niet!" topic te starten. Begin hier: PMG Beleid. Daarnaast is het raadzaam om de Registratievoorwaarden / korte FAQ nogmaals te doornemen voor een uitleg over de werking van GoT, want het is niet helemaal de bedoeling om de op het subforum geldende FAQ en Beleid te overslaan voordat je een topic start ;)

Aan de rest: laat dit soort topics gewoon met rust en post netjes een topicreport in plaats van om de wijsneus te gaan uithangen.

[ Voor 26% gewijzigd door BalusC op 12-05-2007 10:57 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.