Samsung 225BW valt regelmatig 3 seconde uit.

Pagina: 1
Acties:
  • 281 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:32

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb dus op 17-04-2007 een Samsung SyncMaster 225BW gekocht bij de lokale Mediamarkt; hij was daar op dat moment lager dan de laagste Pricewatch.

TFT direct aangesloten op een MacMini PPC 1,5GHz met een Ati Radeon 9200 on board bij een resolutie van 1680*1050 via DVI.

Sinds dag 1 valt mijn scherm regelmatig weg (2x op een avond); echter is het vrijwel altijd wanneer je "klikt" (van scherm wisselt). Klik ik bijvoorbeeld op een andere tab van mijn browser met veel wit erin (startpagina van google of eBay) dan valt mijn scherm op zwart (backlit blijft wel aan) en het scherm komt netjes gewoon weer "op". Het is niet dat hij zijn connectie met de Apple kwijt wat anders zou ik linksboven een "Digital" of "Analog" venstertje moeten zien.

Enfin, ik heb dus alle instellingen al veranderd; andere DVI kabel; en op dit moment werk ik even met analog om te kijken of daar het probleem niet mee naar voren komt. Wanneer het probleem dan niet speelt dat zal ik overgaan tot DVI aan te sluiten aan een Windows Laptop.

Heeft er iemand enig idee waar ik verder kan zoeken? Is het de resolutie; is het het omschakelen naar wit; is het de videokaart van mijn apple die niet wil of is het schem gewoon een halve DOA?

Mijn vorige scherm was een Belinea die ook gaar ging in de eerste maand; en heb daar niets anders dan refurbished troep voor teruggekregen; om precies te zijn 7!!! stuks; toen ze uiteindelijk van ellende maar een nieuwe hebben gestuurd; die uiteindelijk ook na 1,5 jaar weer stuk ging.

Oh ja: Bij bijvoorbeeld Unreal Tournament en andere games heb ik het niet.

Edit: Ik ben ook wel benieuwd hoe ik dit probleem op google zou moeten kunnen vinden; flashing screen kom ik niet veel verder mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Richard op 12-05-2007 09:45 . Reden: zie edit-tags ]

20*350ZO45°

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 14:08
Wat ik niet lees is dat je het scherm al op een andere pc hebt geprobeerd...

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
The__Virus schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 09:52:
Wat ik niet lees is dat je het scherm al op een andere pc hebt geprobeerd...
Klopt; ik wil eerst even weten of het ook met Analog ook zo is omdat op mijn spliternieuwe Dell Laptop geen DVI zit; mocht het probleem met analog niet spelen; dan kan ik het dus ook niet met die Laptop proberen.

Gelukkig heb ik op de zaak wel een dockingstation of port-replicator met een DVI erop dus dan kan ik die nog altijd even pakken.

20*350ZO45°

Verwijderd

Ik heb af en toe hetzelfde probleem met mijn 205bw.
Als ik ergens op klik dan gaat het scherm ook een aantal seconde uit, en komt dan weer terug. Als dit gebeurt en ik kijk een film in full screen houd het op, maar als full screen weer uit staat dan is t weer terug. Na een reset is het overigens opgelost.
Waar ik wel "zeker" van ben is dat het een windows xp bug is, want sinds ik ubuntu draai heb ik er geen last meer van.

• rsmits
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-07 14:49
Ik heb er op één van mijn 204b‘s ook last van. Op xp had ik het af zelden, maar met vista heb ik het vaker.

Werk je met 1 scherm op je computer? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat mijn probleem kan komen doordat de monitor de DVI port niet herkent (Verwijderd in "beeld op zwart met Samsung SyncMaster 20...").

Ik ga me nu wel afvragen of dit een Samsung probleem is

Verwijderd

Verrek, dat had ik ook altijd met m'n Samsung 940 BF.

Dat was als die digitaal was aangesloten onder XP.
Heb altijd gedacht dat die soms niet goed sychroniseerde met de digitale signaal, onder analoog was het niet.

Zit nu met hetzelfde scherm op een andere computer en Vista, ik was het al weer vergeten.
Nu met deze comp nooit meer gehad. :)

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 10:01:
Ik heb af en toe hetzelfde probleem met mijn 205bw.
Als ik ergens op klik dan gaat het scherm ook een aantal seconde uit, en komt dan weer terug. Als dit gebeurt en ik kijk een film in full screen houd het op, maar als full screen weer uit staat dan is t weer terug. Na een reset is het overigens opgelost.
Waar ik wel "zeker" van ben is dat het een windows xp bug is, want sinds ik ubuntu draai heb ik er geen last meer van.
Bedoel je een reset van je machine of een reset van de monitor?
Ik ben er "zeker" van dat het geen bug in windows xp is want ik draai OS X
rsmits schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 10:07:
Ik heb er op één van mijn 204b‘s ook last van. Op xp had ik het af zelden, maar met vista heb ik het vaker.

Werk je met 1 scherm op je computer? Ik dacht ergens gelezen te hebben dat mijn probleem kan komen doordat de monitor de DVI port niet herkent (Verwijderd in "beeld op zwart met Samsung SyncMaster 20...").

Ik ga me nu wel afvragen of dit een Samsung probleem is
Tja, het is inderdaad een vaker voorkomt probleem met Samsung schermen als ik de reacties + jouw linkje zo lees.

Is er geen mogelijkheid het scherm een factory-reset te geven. Bij Dell schermen was dit altijd wel; op de zaak veel prroblemen mee gehad met strepen door het beeld; mochten we altijd netjes terugsturen en kregen we gelijk een vervangende voor; tot ze opeens een oplossing hadden wat het probleem echt oploste: alles kabels eruit (voeding en signaal) en dan de aan/uit knop 60 seconde ingedrukt houden. Wanneer je er dan weer power opzet krijg je een heel apart "bootscherm" van "Dell Ultrasharp" en dan was het probleem voor altijd weg.

Helaas heb ik zo'n reset niet voor Samsung schermen kunnen vinden; en de "Dell trick" werkt niet.

20*350ZO45°

Verwijderd

een reset van de computer bedoelde ik.

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Het verschil tussen OSen en het probleem dat iemand hier wel bij XP en niet bij Ubuntu ervoer ligt ws niet direct aan de software. Ik gok dat meespeelt hoe het scherm omgaat met verschillende timingsmodi. Het kan best zijn dat XP default anders timet dan Ubuntu. Moet het scherm nog steeds alle timings snappen kunnen, anders is ie stuk..

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
En die timings zijn niet aan te passen? Ik heb ergens anders namelijk ook gelezen dat het een zogenaamd "timing probleem" zou moeten zijn echter weet ik niet meer waar.

Ik werk inmiddels al een dag op analog en daar is het probleem dus ook niet (maar oh jee wat een bagger beeld).

20*350ZO45°

Verwijderd

Zoals ik hierboven poste, nu heb ik mijn scherm digitaal op een andere (nu Vista) computer en het probleem niet meer gehad.

Had hiervoor hetzelfde scherm onder XP op een andere computer en ook regelmatig een paar seconden uitval met het klikken op een andere pagina. Alleen met de digitale aansluiting niet bij de analoge.

Ligt dus niet alleen aan het scherm. Andere videokaart proberen?

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Lijkt me wel als je op deze manier t scherm al een beetje hebt uitgesloten.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Analog nu van het weekend mee gewerkt; geen enkel probleem meer gehad. Het is dus een DVI probleem; zal ik eens contact opnemen met Samsung? Het lijkt namelijk een veel voorkomend probleem lijkt het wel op zeer veel verschillende Samsung schermen.

20*350ZO45°

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08-2025
Hebben jullie een definitieve oplossing gevonden voor het probleem dat wsl veroorzaakt wordt door DVI-kabel?

Kennis van mij heeft het ook.

Heeft er iemand al contact opgenomen met Samsung?

iPhone XR

• Kajel
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-07 18:40

Kajel

Development in Style

Ik heb een wellicht gerelateerd probleem met mijn Samsung 225bw. Ik heb 2 computers. Een muziek-computer, wel, om muziek te maken dus. Ongeveer anderhalf jaar oud. Zit een Ati kaartje in, weet zo snel uit mijn hoofd niet welke, want de computer is door een pro audio bedrijf gebouwd.
En sinds een half jaar een degelijke gaming rig. Daar zit een NVidia Geforce 8800GTX in.
Nou heb ik de samsung 225bw voor die gaming computer gekocht. Op de muziekcomputer zit al sinds aanschaf een philips 19" tftje.
Vanwege ruimte besparing heb ik nu beide computers onder hetzelfde bureau geplaatst, en heb de philips tft aan mijn vriendin gedoneerd zodat beide computers nu op de samsung moeten gaan draaien. Heb al een DVI KVM switch maar nog geen kabels dus nu plug ik nog handmatig om.
De NVidia 8800GTX pakt de samsung zonder problemen, maar de Ati van de muziekpc wil em moeilijk pakken. Vanavond lukt het me zelfs helemaal niet. De samsung blijft switchen tussen analoge en digitale poort en stopt dan met zoeken op een gegeven moment.
Iemand een idee hoe dit kan?
Pagina: 1