[VISTA] opnametijden aanpassen in MCE*

Pagina: 1
Acties:
  • 426 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• StoicTundra
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-04-2024
Ik heb sinds kort vista draaien, maar nu heb ik een probleem. Vista heeft standaard Media center, daar wil ik programma's mee opnemen. Dat werkt echt super.... in de gids aanklikken wat je wilt opnemen en klaar is kees. Alleen nu is het probleem dat programma's nog wel eens uitlopen of eerder/later starten. Ik heb al regelmatig gehad dat een programma bijna afgelopen was en dat ik net het einde moet missen. Dat vind ik er irritant.

Nu is mijn vraag, zijn hier oplossingen voor, aangezien je bij instellingen max 4 minuten eerder kan beginnen en max 4 minuten later stoppen.... dit slaat toch nergens op zou ik zeggen?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:05
Je kunt dat via het register doen of via één van de vele tweak programma'tjes voor MCE. Kan zijn dat ze nog niet allemaal Vista comptaible zijn maar dat is een kwestie van tijd.

• StoicTundra
Ik ga het eens proberen...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik pas je titel even aan naar een wat minder misleidende ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• StoicTundra
Ja is inderdaad een betere titel :)

• Fraggar
  • Niet online
Als je een programma op gaat nemen, kun je ook klikken op geadvanceerde opname-instellingen. Daar kun je kiezen om langer op te nemen dan dat het programma duurt, bijvoorbeeld 5, 10, 15 of 30 minuten.

Waar je die 4 minuten vandaan haalt is me een raadsel..

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Koppensneller

winterrrrrr

Fraggar schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 15:58:
Als je een programma op gaat nemen, kun je ook klikken op geadvanceerde opname-instellingen. Daar kun je kiezen om langer op te nemen dan dat het programma duurt, bijvoorbeeld 5, 10, 15 of 30 minuten.

Waar je die 4 minuten vandaan haalt is me een raadsel..
In de Recorder Settings kun je aangeven hoeveel minuten voor en na een programma je wilt opnemen. Daar is het in te stellen van 1 tot 4 minuten. Raadsel opgelost.

• Fraggar
  • Niet online
Heb je misschien niet alle windows updates uitgevoerd?
Mijn instellingen zijn namelijk heel anders en ook wat logischer dan 4 minuten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een default Vista MCE install heeft inderdaad een 4 minuten pre- en post recording padding.
Er zijn inmiddels genoeg MCE tweak plugins en programma's voorhanden waar je dat mee kan aanpassen :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Fraggar
  • Niet online
alt-92 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:30:
Een default Vista MCE install heeft inderdaad een 4 minuten pre- en post recording padding.
Er zijn inmiddels genoeg MCE tweak plugins en programma's voorhanden waar je dat mee kan aanpassen :)
Maar dan zal dit ook op te lossen zijn door de windows updates uit te voeren. Ik heb namelijk geen enkele tweak toegepast en toch de mogelijkheid om bv. 30 minuten langer op te nemen.

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:41

Koppensneller

winterrrrrr

Fraggar schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:36:
[...]

Maar dan zal dit ook op te lossen zijn door de windows updates uit te voeren. Ik heb namelijk geen enkele tweak toegepast en toch de mogelijkheid om bv. 30 minuten langer op te nemen.
Ik heb net nog op updates gecontroleerd, en ik kan toch echt maar 4 minuten instellen (Vista Ultimate EN).

• Mayco
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-03 22:35
Ik had dit ook graag geweten, en bij mij kan ik ook maar kiezen uit maximum 4 minuten...

Instellingen > TV > Recorder > Standaardwaarden voor opnamen > Start indien mogelijk:
dan de keuze uit "Op de aangegeven tijd", "1 minuut eerder" tot "4 minuten eerder"

[ Voor 49% gewijzigd door Mayco op 12-05-2007 17:05 ]

• StoicTundra
Fraggar schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 16:36:
[...]

En toch heb ik alle updates... ;-)
Ik ben nog aan het proberen, als het is gelukt laat ik het nog weten

• Fraggar
  • Niet online
Ik heb vandaag eens mijn MCE opgestart om dit na te kijken.
Eerder opnemen kan ik niet, maar later wel:

Afbeeldingslocatie: http://i1.tinypic.com/5ybd35s.jpg

Slechte pic, maar duidelijk te zien dat ik hem nu bijvoorbeeld op 30 minutes after heb gezet.

Verwijderd

Iemand al een oplossing hiervoor ?

Tweaks ja kan wel maar welke en waar te vinden ?

Grtzz
Pagina: 1