Toon posts:

form resultaat openen in nieuw venster

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn site dit formulier staan:

code:
1
2
3
4
5
 <form name=isoHunt method=GET><table ><tr><td style="text-align:left" colspan=2>
Naam: <input name="ihq" type="text" size="40"/></td></tr><tr><td style="text-align:left">
<input type="submit" onClick="document.isoHunt.action='http://isohunt.com/torrents.php' "   value="Search Torrents"/>  
</td></tr>
</form>

Hoe zorg ik er voor dat ik een nieuw venster krijg als ik op "Search Torrents" klik?

Dit werkt iig niet.
code:
1
target="_blank"

Thx

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 01:11 ]

Verwijderd

Gebruik dubbele quotes voor je attributen, zet die action eens in de <form> in plaats van deze nutteloze javascript oplossing en 'target="_blank"' ook in de <form> en dan zou het gewoon moeten werken :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 08:55:
Gebruik dubbele quotes voor je attributen, zet die action eens in de <form> in plaats van deze nutteloze javascript oplossing en 'target="_blank"' ook in de <form> en dan zou het gewoon moeten werken :)
ik heb dit form gewoon van de site van isohunt afgehaald. verder niks aan veranderd.

"'target="_blank"' ook in de <form>" dat zal ik eens proberen

---edit---
Het werkt ook nog ;)
Thx.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 12:32 ]

• Raynman
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01:57
Hoezo "ook in de form" ? Het moet alleen in de form-tag. Niet bij de submit button of iets dergelijks.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 12:29:
[...]

ik heb dit form gewoon van de site van isohunt afgehaald. verder niks aan veranderd.
Neemt niet weg dat dit ontoegankelijk is, terwijl het zonder verlies van functionaliteit wel toegankelijk kan :)

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
De nesting van de tags klopt helemaal niet, en je moet ook even oppassen met je tags die je gebruikt: semantisch is het nu niet echt te noemen:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
<form name=isoHunt method=GET> <!-- hier missen quotes om waarden-->
  <table >
    <tr>
      <td colspan=2><!-- hier missen quotes om waarden-->
        Naam: <input name="ihq" type="text" size="40"/>
      </td>
    </tr>
    <tr>
      <td>
        <input type="submit" onClick="document.isoHunt.action='http://isohunt.com/torrents.php' "  value="Search Torrents"/>
        <!-- Waarom via een vieze action die ook niet eens netjes met getElementByID verloopt?
        Stop die action lekker in je form ;) -->
      </td>
    </tr>
  <!-- </table>: deze mist gewoon -->
</form>

Ik doe het atm altijd met defenition lists, maar dat is ook niet helemaal netjes. Regel voor regel met bijpassend label is nog beter imho. Kijk daar ook even naar, want leuk dat je probleem op is gelost: netjes is je form nog (lang) niet :)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

HTML:
1
<!-- hier missen quotes om waarden-->
Dat hoeft ook niet altijd; als een attribuutwaarde enkel 'name'-karakters bevat zijn de quotes optioneel in HTML ;)

Intentionally left blank

• mithras
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
crisp schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:28:
[...]

Dat hoeft ook niet altijd; als een attribuutwaarde enkel 'name'-karakters bevat zijn de quotes optioneel in HTML ;)
Maar ze raden het wel aan:
By default, SGML requires that all attribute values be delimited using either double quotation marks [...] or single quotation marks [...].
[...]
In certain cases, authors may specify the value of an attribute without any quotation marks. The attribute value may only contain letters (a-z and A-Z), digits (0-9), hyphens (ASCII decimal 45), periods (ASCII decimal 46), underscores (ASCII decimal 95), and colons (ASCII decimal 58). We recommend using quotation marks even when it is possible to eliminate them.
Dus neem ik dat advies maar over en geef hier ook het advies. Ik weet dat het optioneel is, maar als de w3c het adviseert doe ik het liever maar gewoon "verplicht". Kan je ook niet de fout ingaan als het juist wél moet (al is dat maar een enkele keer).

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

mithras schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 13:36:
[...]
Maar ze raden het wel aan:

[...]
Dus neem ik dat advies maar over en geef hier ook het advies. Ik weet dat het optioneel is, maar als de w3c het adviseert doe ik het liever maar gewoon "verplicht". Kan je ook niet de fout ingaan als het juist wél moet (al is dat maar een enkele keer).
HTML 5 doet daar voor zover ik kan zien (nog) geen uitspraken over, wel relaxen ze de requirements voor het gebruik van quotes ;)

Uiteraard is consistentie wel aanbevelingswaardig.

Intentionally left blank

Pagina: 1