.dmg files

Pagina: 1
Acties:
  • 398 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• FerdiV
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-12-2025
Hallo allemaal,

Ik heb zojuist een iMac aangeschaft. Ik zit nu lekker te ontdekken hoe alles werkt en misschien is het wat vroeg om een vraag te stellen maar ik snap niet hoe ik een .dmg bestand download. Als ik op de apple site een .dmg bestand wil downloaden van dat 3d aquarium dan krijg ik een pagina met alleen maar tekst, naja meer tekens en getallen. Als ik op download klik gaat hij het dus niet downloaden...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dan is er ofwel iets mis met jouw MIME type settings (in je browser) ofwel met die van de server. DMG files horen gewoon te downloaden namelijk. Je kunt 'm downloaden naar een file, die file.txt renamen naar file.dmg en dat dan openen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• FerdiV
CyBeR schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 00:43:
Dan is er ofwel iets mis met jouw MIME type settings (in je browser) ofwel met die van de server. DMG files horen gewoon te downloaden namelijk. Je kunt 'm downloaden naar een file, die file.txt renamen naar file.dmg en dat dan openen.
Ik doe het met Safari en heb geen idee hoe ik bij instellingen kom, nog. Hij opent de dmg gewoon in de browser zegmaar ipv dat hij hem download. In de browser worden het dan allemaal letters en tekens.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat is naar alle waarschijnlijkheid een serverprobleem. Safari weet prima hoe met DMG files om te gaan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:42

weebl

YARR!

heb net ook het 3d aquarium geprobeerd. En het ligt inderdaad aan de server. Doe eens rechtermuisknop en dan 'download bestand als'. Dan doet ie het wel ;) Alleen even '.html' eraf halen :)

[ Voor 9% gewijzigd door weebl op 12-05-2007 01:40 ]

Verwijderd

In zo'n beetje ieder programma voor de settings overigens, aangezien je die nog niet had gevonden: appeltje + , (komma dus) :)

• FerdiV
Mmm ok dan ligt het iig niet aan mij:P Maar ik kan ook geen rechterklik doen :S Er komt dan gewoon hetzelfde...

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Welkom bij Apple OS, ctrl + click op de link :)

[ Voor 12% gewijzigd door Nielsvr op 12-05-2007 11:23 ]

• FerdiV
Nielsvr schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:23:
Haha thnx man :) Mmm moet nog wel wennen aan Apple OS, maar het werkt sneller en lekker :) Kan je trouwens je browser Full Screen maken? Ik kan wat dingen met F9 etc... doen maar ik kan nergens nog full screen vinden....?

Maarja even ontopic: Bedankt voor jullie hulp :)

• Serenity
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14-01-2023
FerdiV schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:27:
[...]
Haha thnx man :) Mmm moet nog wel wennen aan Apple OS, maar het werkt sneller en lekker :) Kan je trouwens je browser Full Screen maken? Ik kan wat dingen met F9 etc... doen maar ik kan nergens nog full screen vinden....?
Gewoon een beetje Googlen en inlezen ;) Of kijk even op macmiep.nl, daar staan wel veel nuttige basis-dingen.

Verwijderd

FerdiV schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:20:
Mmm ok dan ligt het iig niet aan mij:P Maar ik kan ook geen rechterklik doen :S Er komt dan gewoon hetzelfde...
Met een normale muis kun je wel rechtsklikken, en met de Apple Mighty Mouse ook, mits je vingers geen contact maken met het linker deel van de muis.

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:17

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Nielsvr schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:23:
Maar als je een meerknops muis hebt dan kun je in Systeemvoorkeuren bij de muis instellen dat de 2e knop als rechtermuisknop moet gelden. Dan hoef je niet meer te ctrl+click'en.

He who controls the Spice, controls the Universe.

• FerdiV
MST_Morpheus schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:56:
[...]

Maar als je een meerknops muis hebt dan kun je in Systeemvoorkeuren bij de muis instellen dat de 2e knop als rechtermuisknop moet gelden. Dan hoef je niet meer te ctrl+click'en.
Aight! Thnx dat heb ik dus gedaan, mooi ik heb dus een 2 clicks-mouse of hoe je dat ook noemt. Bedankt voor jullie hulp!
Pagina: 1