Ik ben met Java en SWT een interface aan het bouwen, maar zit met een probleempje. Hij bestaat uit meerdere vensters, maar ik wil dat deze zich anders gedragen.
Momenteel heeft elk venster zijn eigen knop op de taakbalk, en ze kunnen allemaal afzonderlijk geactiveerd, geminimaliseerd, etc. worden.
Wat ik eigenlijk zou willen is een soort MDI, maar dan zonder groot achtergrond venster, dus:
- Er is 1 hoofdvenster. Als deze geactiveerd wordt komen alle venster naar voren. Als hij geminimaliseerd wordt, dan de subvensters ook
- Als een subvenster geactiveerd wordt worden alle vensters geactiveerd
- De subvensters kunnen niet geminimaliseerd of gemaximaliseerd worden (dit kan ik wel)
- De subvensters hebben geen knop op de taakbalk.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Momenteel heb ik geprobeerd de subvensters als child van het hoofdvenster te maken, maar dit heeft verder geen merkbaar effect.
Alvast bedankt
ps. ik gebruik SWT 3.3M6
edit: en dan nog iets anders, ik heb een venster gemaakt met deze opties:
die NO_BACKGROUND voorkomt dat er steeds even de achtergrondkleur verschijnt voordat ik iets op dit venster teken. echter, nu heeft deze methode van het maken van mn venster wat nare bij-effecten in Windows:
- als ik met de muis over de knoppen rechtsbovenin beweeg, lichten ze maar heel even op (totdat mijn paint-methode aangeroepen wordt)
- het venster heeft geen knop op de taakbalk
bovenstaande problemen waren er dus niet toen ik nog gewoon de lege "new Shell();" aanriep
edit: het eerste is opgelost door de windows zo te maken
ipv
Momenteel heeft elk venster zijn eigen knop op de taakbalk, en ze kunnen allemaal afzonderlijk geactiveerd, geminimaliseerd, etc. worden.
Wat ik eigenlijk zou willen is een soort MDI, maar dan zonder groot achtergrond venster, dus:
- Er is 1 hoofdvenster. Als deze geactiveerd wordt komen alle venster naar voren. Als hij geminimaliseerd wordt, dan de subvensters ook
- Als een subvenster geactiveerd wordt worden alle vensters geactiveerd
- De subvensters kunnen niet geminimaliseerd of gemaximaliseerd worden (dit kan ik wel)
- De subvensters hebben geen knop op de taakbalk.
Hoe kan ik dit voor elkaar krijgen? Momenteel heb ik geprobeerd de subvensters als child van het hoofdvenster te maken, maar dit heeft verder geen merkbaar effect.
Alvast bedankt
ps. ik gebruik SWT 3.3M6
edit: en dan nog iets anders, ik heb een venster gemaakt met deze opties:
Java:
1
| myShell = new Shell(mainWindow.myShell, SWT.SHELL_TRIM | SWT.NO_BACKGROUND); |
die NO_BACKGROUND voorkomt dat er steeds even de achtergrondkleur verschijnt voordat ik iets op dit venster teken. echter, nu heeft deze methode van het maken van mn venster wat nare bij-effecten in Windows:
- als ik met de muis over de knoppen rechtsbovenin beweeg, lichten ze maar heel even op (totdat mijn paint-methode aangeroepen wordt)
- het venster heeft geen knop op de taakbalk
bovenstaande problemen waren er dus niet toen ik nog gewoon de lege "new Shell();" aanriep
edit: het eerste is opgelost door de windows zo te maken
Java:
1
| window = new Shell(parent, SWT.SHELL_TRIM); |
ipv
Java:
1
2
| window = new Shell(); window.setParent(parent); |
[ Voor 29% gewijzigd door 2playgames op 13-05-2007 00:19 ]