gezocht: conroe mobo met 8 sata, 4 pata en 3 pci

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008

• dasiro
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-05 12:28
Hallo,

Aangezien mijn A8N-sli deluxe (amd) zonet de geest heeft gegeven, ben ik op zoek naar een nieuw mobo en dacht dan om ineens een conroe erbij te nemen (en ddr2).

Ik heb nu al 9 sata schijven, waarvan er 2 nog niet zijn aangesloten en een 9 pata-schijven + 1 pata dvd-writer. de pata's worden op termijn vervangen, maar moeten nu nog aangesloten worden. Dit doe ik door middel van 2 pci-raid controllers die ik als ide-controller gebruik, met elk plaats voor 4 schijven. Naast die 2 controllers moet ik ook nog een x-fi pluggen, dus in totaal 3 pci-sloten. (netwerk is tegenwoordig altijd gigabit onboard en soms al dual dus da's goed genoeg).

SLI mag, maar moet niet.

Weet iemand dus een bordje dat naast de southbridge ook nog een extra sata-controller onboard heeft ?

1333 FSB mag, maar moet niet, aangezien ik dit bord waarschijnlijk toch langer ga gebruiken dan dat er compatibele processors voor worden gemaakt.

Vriendelijke groeten,

dasiro

• Troetelbiertje
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-02 19:52
Wat heb je zelf al voor actie ondernomen? Kijk even bij de verschillende leveranciers en vergelijk zelf even de specificaties. ;)

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Kijk es naar de Asus P5NT WS ofzo, lijkt me dat je een workstationbord moet hebben.

• dasiro
ik heb de ASUS P5B-Plus Vista (iP965 - S775) al eens bekeken, maar ik ben bang voor de afstand tussen het pci en het pci-express slot.

verder heb ik al een hoop bordjes afgekeken op de beperkte tijd dat ik heb (is gisteren gebeurd) en het probleem is dat ik asap deze machine terug online moet krijgen. ik heb dit bord al 3x in RMA gehad dus je kan begrijpen dat ik niet meer voor hetzelfde type wil gaan (daarom ook ineens de upgrade)

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

De ASUS M2N32 WS Professional heeft dit allemaal, dat heb ik op de website gevonden van ASUS waar jij het eigenlijk zelf ook kunnen vinden. :)

ARME AOW’er

• dasiro
Guardian Angel schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 22:00:
De ASUS M2N32 WS Professional heeft dit allemaal, dat heb ik op de website gevonden van ASUS waar jij het eigenlijk zelf ook kunnen vinden. :)
dit is geen conroe-bord, maar een AM2 en heeft maar 1 pci-slot

de reden waarom ik het hier ook vraag is dat er enorm veel bomen in het bos staan (getuige het feit dat je een bord met foute socket hebt gevonden) en ik deze keer geen tijd heb om een hele week rond te surfen om een bord te vinden, anders had ik dat ook gedaan.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Ach, ik heb tenminste wel de moeite genomen voor jou te zoeken maar een verkeerde socketkeuze gemaakt. Kan gebeuren nietwaar?

Wat ik bedoel te zeggen, als ik een MB kan vinden met wat zoeken, dan kan jij dat ook. Simpelweg eventjes de websites van MB-producenten uitpluizen. Lijkt me niet al teveel werk.

Bijv. http://www.asus.com/products2.aspx?l1=3&l2=11

Als dit tenminste wel de juiste socket is. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Guardian Angel op 11-05-2007 22:46 ]

ARME AOW’er

• BTU_Natas
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 00:39

BTU_Natas

Superior dutchie

Asus Moederbord P5K-E/WiFi-AP

3x pci
6x sata + 2x extern, kan je naar binnen lussen.
1x pata. Maar dat is precies genoeg.
En ook nog eens een 1333mhz bus

Dat nam precies 2min zoeken.. bij salland

En dan kan je deze kaartjes er ook nog bij prikken. Om je verwoestende honger naar sata poortjes te bevredigen. Dawicontrol DC-300e RAID (2x SATA300 RAID, PCI-e x1) a 45 euro per stuk

[ Voor 43% gewijzigd door BTU_Natas op 11-05-2007 23:33 ]

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 22:58
Een goed en stabiel moederbord met met al jouw eisen behalve 2x pci (wel genoeg pci-e voorhanden, misschien iets vervangen met pci-e model!) is de Abit AB9 PRO. Deze kost ongeveer 120 pricewatch: Abit AB9 Pro, 965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II), wat veel waar is voor je geld gezien de 2 gigabit ethernet aansluitingen de 9!!! SATA poorten en ondersteuning voor RAID5 en 10 op 6 van deze schijven. Er is daarnaast nog een klein nadeel, geen 1333 bus ondersteuning (nog niet) en hij klokt niet super de super over (geen Asus P5B deluxe niveau).

Succes met het zoeken en het maken van je keuze.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
Ergens vraag ik me af of het niet beter is meteen al je harde schijven te vervangen voor grotere exemplaren? Dan kun je meteen een goedkoper moederbord, al die P-ata uitbreidingen niet meer nodig, veel minder elektriciteitsverbruik... Hoe groot zijn die HD's van jou?

http://specs.tweak.to/16567

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:41

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

verder heb ik al een hoop bordjes afgekeken op de beperkte tijd dat ik heb
Dus zouden wij gewoon de moeite moeten doen voor jou :?

Zo werkt het hier niet :o

Als je door de bomen het bos niet meer kunt zien, moet je je inlezen in de bosbouw :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.