Toon posts:

[iPod] Verbinden met TV

Pagina: 1
Acties:
  • 417 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedeavond allemaal!

Eindelijk ben ik dan ook eigenaar van een ipod video (30GB), nu heb ik een aantal filmpjes gezien waarin ipod gebruikers middels simpele AV cables hun ipod aansluiten op de tv.
een 3.5mm jack naar 3 tulp stekkers (geel rood en wit).
nu heb ik dus de rode stekker in de gele gedaan van de tv, dit schijnt te moeten en die andere 2 in de audio.
volgens de filmpjes doe ik het goed maar toch blijft mijn beeld blurry en zwart/wit

verder heb ik me instellingen op pal staan met widescreen aan (uit heeft geen extra effect)
weet iemand hoe dit komt
ik heb het bij meerdere filmpjes.
wat doe ik fout!

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaag, geel is toch video ? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Geel is beeld, Rood is geluid rechts, wit is geluid links.

En wat voor een filmpje is dat dan, wat daar ben ik wel benieuwd naar. Voor zover ik weet staat het allemaal duidelijk uitgelegd in de handleiding die bij de kabel zit.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt maar apple heeft het omgedraait!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:55:
Geel is beeld, Rood is geluid rechts, wit is geluid links.

En wat voor een filmpje is dat dan, wat daar ben ik wel benieuwd naar. Voor zover ik weet staat het allemaal duidelijk uitgelegd in de handleiding die bij de kabel zit.
ik heb geen officiele kabel, gewoon een kabel van een video camera

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Gaat je beeld dan via de headphone uitgang?? :D

Ik denk toch dat je bij Apple een stekkertje moet halen die je er onder indrukt.
Ben zelf ook wel benieuwd naar dat filmpje.

Maar hoezo zou Apple de standaarden omdraaien? Niet echt logisch 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
http://www.youtube.com/watch?v=5OXqaeZQr_4 check deze

edit: of deze http://www.youtube.com/watch?v=wIvnzsAPZ70

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Crijnn schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:59:
Gaat je beeld dan via de headphone uitgang?? :D

Ik denk toch dat je bij Apple een stekkertje moet halen die je er onder indrukt.
Ben zelf ook wel benieuwd naar dat filmpje.

Maar hoezo zou Apple de standaarden omdraaien? Niet echt logisch 8)7
Dat doen wel meer fabrikanten, om je te verplichten hun kabels te gebruiken. Was ook een mooi plaatje van, maar ik weet zo even niet waar ik die kan vinden. Creative bijvoorbeeld, draait de polariteit van hun USB-stekkers om, zodat veel universele USB-laders niet werken.

Verder @ TS: Je zou ook nog een andere tv kunnen proberen, om uit te sluiten of het aan je tv ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
al gedaan same story.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crijnn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-03 17:11
Ligt het niet aan je TV? Ik had zoiets (zwart/wit en wazig etc.) met mijn TV-out.
Ik de hele videokaart onderzoeken kwam ik erachter dat ik een instelling niet goed had op
me televisie. Is al een oudje maar toch.. je weet maar nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:50
Ligt inderdaad aan de kabel dan. Apple heeft dan inderdaad wat omgedraaid zodat je persé hun kabel moet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja ok maar ik heb het op 3 tvs geprobeert. dus wat zou ik dan moeten instellen..
en frankiepankie je hebt dus NIET persee hun kabel nodig.. alleen geel en rood omdraaien en your done!
maar bij mij dus niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:34

job

Staat je tv goed ingesteld?
Bij de wat modernere tv's kan je per ingang (scart,composiet,svhs) vaak nog wat instellingen wijzigen.
Kijk (indien mogelijk)eens of daar de boel goed ingesteld hebt. Dus composiet en Pal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedy090
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-09 07:36
volgens de filmpjes doe ik het goed maar toch blijft mijn beeld blurry en zwart/wit
heb dit ook is had (met een laptop tv-out)
doet me denken dat je Ipod staat ingesteld op NTFS en deze moet ingesteld staan op PAL.
Dit was allesins de oplossing voor het probleem met de laptop, ik weet niet of deze instelling ook bestaat in je Ipod video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ja maar die staat op pal :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:48:
ja ok maar ik heb het op 3 tvs geprobeert. dus wat zou ik dan moeten instellen..
en frankiepankie je hebt dus NIET persee hun kabel nodig.. alleen geel en rood omdraaien en your done!
maar bij mij dus niet :(
Volgens mij staat er toch bij hun handleiding dat niet alle kabels werken, en je best eentje neemt van Apple (mijn universeel kabeltje werkt namelijk ook niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
speedy090 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 21:54:
[...]
doet me denken dat je Ipod staat ingesteld op NTFS en deze moet ingesteld staan op PAL.
NTSC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zojuist gewoon die hele av kit gehaald.. was het zat. en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet je televisie eens van SVHS op VHS, dan moet het met de oorspronkelijke kabel werken. Want ik gok dat het nu via S-Video gaat?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2007 01:47 ]

Pagina: 1