Spook printers in netwerk.

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Topicstarter
Wij hebben hier op het werk een klein netwerk van win98se computers. Nu heb ik vandaag wat met de netwerkprinter geschoven. Het loopt allemaal wel weet. Toch blijven de oude printers zichtbaar in het netwerk. Lokaal zijn de printers verwijders, maar een andere PC ziet ze nog in het netwerk. Maar daar kan ik ze niet wissen (ja wel in het printerscherm, maar als je dan op netwerk klikt, dan zijn ze er weer).

Weet iemand hoe ik ze eruit krijg??

En nu ik toch bezig ben, wat is een goed programma om internet te sharen en dat ook als een proxy-server werkt? (er worden vaak dezelfde pagina's opgevraagd?).

S.v.p. geen reacties al overstappen op win2k ect. Dat kunnen wij niet betalen (gesubsidieerde instelling). Ook het internet programmatje moet goedkoop zijn want wij willen alleen legale soft.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

start alle systeemen eens opnieuw op, dus alles uit en dan weer aan, 't is een raar protoclol dat netbui van windows!!!!

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Zal waarschijnlijk aan TCP/IP liggen. Het kan maximaal een uur duren voordat sommige dingen gewijzigd zijn.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Het ligt niet aan TCP/IP zelf, maar aan het service advertisement protocol dat Windows gebruikt. :)

• Fox-Web
  • Laatst online: 20-12-2024
Ik wou het niet zo moeilijk voor hem maken....
In ieder geval... heb geduld en ze verdwijnen vanzelf.

Eat right. Stay fit. Die anyway.

Verwijderd

Inderdaad ze verdwijnen vanzelf als de browselist weer eens geupdate wordt... Dan zijn ze weer eens weg.. Hetzelfde kan je ook gebeuren met computers.. Zet een computer uit en 99,99% kans dat je em 5 minuten later nog ziet staan....

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Op woensdag 07 februari 2001 14:30 schreef Bollie het volgende:
Zet een computer uit en 99,99% kans dat je em 5 minuten later nog ziet staan....
Ik zie hem altijd staan, ook al zit hij niet in een netwerk. >:)

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• psyduck
  • Laatst online: 06-08 13:25
Je kan in feite al met win98se je internet delen je hebt dan misschien niet de beste internet deler maar dit is denk ik de goedkoopste oplossing.

persoonlijk vind ik van midcore het programma midpoint wel goed alleen is de prijs heel erg afhankelijk van het aantal gebruikers maar ja daar moet je zelf maar over beslissen en je kan der dacht ik ook een demo downloaden (max 5 users dacht ik)

http://www.midcore.com/index.htm voor meer info

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Nope, nu een aantal uren later, zie ik ze nog steeds. En dat geintje van het netwerk volledig uitzetten en weer aanzetten heb ik ook al geprobeerd. Ze blijven erin instaan.

Internetshare via Win98 is geen optie. Ik heb nog meer werk te doen als dat draaiende houden. Het mag wel wat kosten, maar niet de hoofdprijs.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• psyduck
  • Laatst online: 06-08 13:25
een idee waar je misschien naar kan kijken(denk niet dat dit het probleem is maar toch de moeite om even naar te kijken),

Bij HP hebben ze wel eens het software programma jetadmin zitten(staat meestal in de configuratiescherm).

Dit is zeg maar een onderhouds programma voor de netwerkprinter hiermee kan je je printer een IP toewijzen enzo.

Als je dit geinstalleerd hebt kan het zijn dat je hierdoor nog je printer kan zien maar dat hij dan de printer status offline aangeeft. Als je dus jetadmin nog zou hebben geinstalleerd zou je misschien kunnen proberen deze te uninstallen(mits je hem serieus niet meer nodig hebt natuurlijk)

Verwijderd

is het nou een netwerk printer met utp/coax aansluiting of eentje die via een printerserver zit?

je kan ook ff op de client kijken of windows de drivers voor de oude :? er nog op heeft staan, dus ff bij elke client uninstallen.

met netwerkprinter heb ik geen ervaring, maar mijn manier werkt wel prima bij printers via een server/printerserver :)

suc6!

Verwijderd

btw. winroute (pro) heeft een proxy optie. verder heeft 'ie NAT, dns forwarding, mailserver, enz,enz,enz :) echt een perfect pakketje :)

het is ook helemaal niet duur hoor >:) als je ff zoekt met uh.. hoe heet dat ook alweer? astala.. uh.. altavista ;)

suc6 :)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-08 14:29

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Als het niets mag kosten ga dan eens kijken naar een linux of *BSD installatie! met proxy-server e.d.
In den beginne is het lastig maar het is te doen!!

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Verwijderd

waar zie je ze precies in het netwerk? Waar in de network neighbourhood?

CC

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Delete op elke compu bij "printers" in "deze computer" de niet gewenste printers.

Voor inet sharing: winroute

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Topicstarter
Ik zie ze als ik de betreffende locale computer open in het netwerk overzicht.

En ja alle locale printer bestanden ZIJN gewist en dat op elke PC. Alleen ze staan er nog steeds. :(

Winroute ? ik zal eens kijken.

• Nowhere
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-07 10:24
Als proxy kun je het progje van AnalogX gebruiken.

Is een freeware prog en werkt prima.
Ik heb het ook lange tijd gebruikt voordat Linux in mijn ogen kwam.

www.analogx.com
en ff zoeken naar Proxy

www.kuiphuis.nl

Pagina: 1