Ik heb een IIS-site die een bepaalde afbeelding bevat die ik graag voor tracking doeleinden wil gebruiken. De tracking gebeurt doordat ik in de IIS logs kan zien dat er een request is geweest. Dat kan alleen als de afbeelding niet gecached wordt door de browser.
Nu kan ik in IIS voor de betreffende afbeelding de "content expiration" op "expire immediately":
In dat geval bevat de payload van de response echter altijd de volledige image data. Dat zou ik willen vermijden door een 304 door IIS te laten forceren:
Via het tweaken van de IIS settings krijg ik echter maar 2 scenario's aan de gang krijg die net niet doen wat ik wil:
Als ik dit zou kunnen oplossen zonder Javascript, zou ik zeer gelukkig zijn. Ik weet alleen niet of dat mogelijk is. Iemand?
Nu kan ik in IIS voor de betreffende afbeelding de "content expiration" op "expire immediately":
| ---- request ----> | ||
| IE | IIS | |
| <-- 200 + image -- |
In dat geval bevat de payload van de response echter altijd de volledige image data. Dat zou ik willen vermijden door een 304 door IIS te laten forceren:
| -- request --> | ||
| IE | IIS | |
| <-- 304 -- |
Via het tweaken van de IIS settings krijg ik echter maar 2 scenario's aan de gang krijg die net niet doen wat ik wil:
| Scenario | Goed | Fout |
| 200 | IIS request vindt altijd plaats (tracking!), ook binnen 1 IE sessie | De volledige image wordt ook altijd mee gedownload |
| 304 | Er vindt geen IIS request plaats binnen dezelfde IE sessie (geen tracking!). Het beste wat ik krijg, is dat IE na een herstart opnieuw een request plaatst | De volledige image wordt alleen de 1e keer gedownload |
Als ik dit zou kunnen oplossen zonder Javascript, zou ik zeer gelukkig zijn. Ik weet alleen niet of dat mogelijk is. Iemand?
edit:
Toch wel enigszins relevant: de omgeving is ASP.NET 2.0 op IIS 6.0
Toch wel enigszins relevant: de omgeving is ASP.NET 2.0 op IIS 6.0
[ Voor 2% gewijzigd door GrimaceODespair op 11-05-2007 17:42 . Reden: owja... ]
Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be