In deeze zin staan drie fauten
De quotes om 'illegaal downloaden' staan er niet voor niets, en het is imho voor de lezer wel duidelijk waar de nvpi op doelt. Zie oa ook http://www.nu.nl/news/107...legaal_downloaden%27.html en http://webwereld.nl/artic...wnloaden-ontmoedigen.html (laatste iets subtielere kop idd), maar naar deze bronnen linken we nooit direct.
Abort Retry Fail?
Er staat op pagina 11 bijvoorbeeld "Schattingen van de IFPI geven aan dat 30% van de Nederlandse consumenten illegaal aanbod downloadt."Vaudtje schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 17:02:
Zoals uit de meeste van de reacties op
In de PDF is voor zover ik kon zien geen sprake van zulke tenenkrommende beweringen.
Kan dat niet wat subtieler?
Deze zin is strikt juridisch nog net correct, want het aanbod is inderdaad illegaal. Het downloaden niet volgens onze wet. Maar je hebt gelijk, in dat document komt de term 'illegaal downloaden' niet voor, althans als ie dat wel doet zie ik hem ook niet.
Verwijderd
Normaal gesproken zou ik het er mee eens dat de quotes om 'illegaal downloaden' voldoende zijn. Maarre.... kijk eens naar alle reacties. De helft begint met 'downloaden is niet illegaal!' e.d.
Bij dit soort onderwerpen gedraagt de tweaker lezer zich niet logisch en normaal, en moet je uiterst voorzichtig zijn met deze dingen. Een iets andere titel had een hele hoop nutteloze reacties kunnen besparen, en ons arme frontpage moderators, een hele boel werk bespaard. Ik krijg een lamme arm van al die -1 moderaties!
Bij dit soort onderwerpen gedraagt de tweaker lezer zich niet logisch en normaal, en moet je uiterst voorzichtig zijn met deze dingen. Een iets andere titel had een hele hoop nutteloze reacties kunnen besparen, en ons arme frontpage moderators, een hele boel werk bespaard. Ik krijg een lamme arm van al die -1 moderaties!
Da's toch echt hun probleem. Ik ben de eerste om te zeggen dat we genuanceerd moeten schrijven en geen olie op het uur moeten gooien, maar in dit geval zou ik eerder een selectieve ban voorstellen voor alle "downloaden is niet illegaal!!!"-posters. Nee, dat is net wat de NVPI van de regering wil en wat in het artikel staat 
Echt... de allereerste zin van het artikel lezen, volstaat al
Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten
In de folder wordt 'illegaal kopiëren en downloaden van games en software' gebruikt, die formulering is misschien dubieus, maar redelijk sluitend. De suggestie die door het artikel wordt gewekt, is dat ze bij de NVPI maar wat blaten, dat valt dus wel mee.ACM schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:13:
[...]
...in dat document komt de term 'illegaal downloaden' niet voor, althans als ie dat wel doet zie ik hem ook niet.
Maar waarom dan die tweede zin? De folder van de NVPI roept alleen op om niet meer te gedogen, want ze weten daar ook dat het al verboden is.Yoeri schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 11:06:
edit:
En dat Nu.nl het ook fout doet, zou hun probleem moeten zijn, niet een rechtvaardiging om op T.Net ook maar zo te werk te gaan
En dat Nu.nl het ook fout doet, zou hun probleem moeten zijn, niet een rechtvaardiging om op T.Net ook maar zo te werk te gaan
[ Voor 9% gewijzigd door Vaudtje op 12-05-2007 15:47 ]
In deeze zin staan drie fauten
Pagina: 1