Toon posts:

[WMP11] Crossfading werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al een tijdje gebruik ik Windows Mediaplayer 11 (sinds een automatische update enige tijd geleden). Nu werkt sinds enkele dagen de crossfading functie niet meer. De media die ik gebruik is onveranderd (MP3) en crossfading heeft voorheen altijd gewerkt op deze zelfde media.

Ik heb dit probleem eerder gehad, en had ergens op internet een oplossing gevonden waarmee een bepaald bestand verwijderd moest worden, daarmee was toen het probleem opgelost. Ik kan deze oplossing echter nergens meer terug vinden. Iemand enig idee?

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allemaal,

Het heeft me létterlijk een dag zoeken gekost, maar eindelijk ben ik er achter hoe je het probleem kunt oplossen. Aangezien ik zeker weet dat meer mensen dit probleem ooit zullen tegenkomen, hier de oplossing:

1:
Sluit éérst de Mediaplayer geheel af!

2:
Eerst moet je de audio deactiveren. Dit doe je door te gaan naar Start > Uitvoeren > typ "CMD" gevolgd door een enter > typ in het zwarte venster "net stop audiosrv" gevolgd door een enter.

Nu is de audio gestopt.

3:
Ga middels de Windows verkenner naar C:\Windows\System32 en verwijder in deze map álle bestanden die beginnen met L3Codec.

4:
Herstart de mediaplayer, maak een playlist met MP3 bestandjes, en je crossfading / volume afvlakking zal weer werken.

Groetjes,

Tim Wijkman