[XP] USB-stick: werkgeheugen wordt niet benut

Pagina: 1
Acties:

• Me_Again
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-05-2025
Via deze website heb ik mijn bestaande Windows XP SP2 installatie aangepast, zodat ik de OS kan installeren op een USB-stick(/hardeschijf).

Dit is gelukt, alleen zit ik met een klein probleem dat het werkgeheugen niet gebruikt wordt. Er wordt automatisch tijdens het opstarten virtueel geheugen aangemaakt op de USB-stick. Dit is niet de bedoeling en maakt alles een stuk langzamer en het neemt teveel ruimte in beslag.

Is er een manier om Windows XP te vertellen waar het zijn geheugen vandaag kan halen? Virtueel geheugen mag niet het "hoofdgeheugen" zijn, maar is toch bedoelt als "extraatje"?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:38
Hoe staat je pagefile nu ingesteld dan ?

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-03 22:18
Hoe heb je dit bepaald?
Dit kan denk ik helemaal niet, als xp dit al zou kunnen dan zou hij er echt 3 uur over doen om op te starten.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05:50
Virtueel geheugen heeft XP gewoon nodig, dat kun je voor de goede werking niet uitzetten. Maar zoals al eerder is aangegeven, het zou anders veel te langzaam gaan. Kijk eens of er op de stick een bestand pagefile.sys staat, controleer de grootte en vergelijk die met de waarde van taakbeheer rechts onderin 9getal achter de /), dan weet je gelijk of ie werkgeheugen meepakt of niet :).