Ik heb sinds een week of 2-3 storing op me beeld. Er vormen zich een aantal kleine horizontale strepen en stippen die, met name bij een zwarte achtergrond goed zichtbaar zijn. Deze "strepen/stippen" zijn over het algemeen rood of wit en verschijnen en verdwijnen heel snel. Ze komen voor over het gehele scherm. Wanneer ik mijn computer net aan heb staan zijn ze nog niet zichtbaar, 15 min later komen ze. Ook wordt soms mijn hele scherm geel. Ik krijg dan een gele waas over het gehele scherm.
Nu heb ik er het een en ander al over gelezen op internet en op tweakers, waaronder dit topic, maar een antwoord heb ik nog niet kunnen vinden.
Er wordt her en der gesuggereert dat het aan de bandbreedte van de DVI kabel kan liggen. Inmiddels heb ik een dual-link DVI kabel aangeschaft (voorheen single link) en ik heb nog steeds dezelfde problemen.
Wanneer ik de resolutie verlaag heb ik er geen last meer van, maar mijn native resolutie is 1600x1200, dus dat wil ik graag behouden.
Bij een standaard VGA-kabel heb ik geen last van dit verschijnsel, maar ik vind DVI simpelweg lekkerder kijken, dus ik blijf graag hierbij.
Wat mij ook opviel is dat ik dit pas opgemerkt heb sinds ik Vista Business heb. Bij XP heb ik het nog nooit waargenomen. Misschien dat Aero zoveel vraagt van mijn videokaart?
Ik heb de volgende specificaties:
Beeldscherm: ViewSonic VP201s (20.1 inch TFT)
Videokaart: Ati X800XT
DVI-kabel: Dual-link DVI-D
Wie kent dit probleem of weet wat ik hier tegen kan doen?
Alvast bedankt!
Nu heb ik er het een en ander al over gelezen op internet en op tweakers, waaronder dit topic, maar een antwoord heb ik nog niet kunnen vinden.
Er wordt her en der gesuggereert dat het aan de bandbreedte van de DVI kabel kan liggen. Inmiddels heb ik een dual-link DVI kabel aangeschaft (voorheen single link) en ik heb nog steeds dezelfde problemen.
Wanneer ik de resolutie verlaag heb ik er geen last meer van, maar mijn native resolutie is 1600x1200, dus dat wil ik graag behouden.
Bij een standaard VGA-kabel heb ik geen last van dit verschijnsel, maar ik vind DVI simpelweg lekkerder kijken, dus ik blijf graag hierbij.
Wat mij ook opviel is dat ik dit pas opgemerkt heb sinds ik Vista Business heb. Bij XP heb ik het nog nooit waargenomen. Misschien dat Aero zoveel vraagt van mijn videokaart?
Ik heb de volgende specificaties:
Beeldscherm: ViewSonic VP201s (20.1 inch TFT)
Videokaart: Ati X800XT
DVI-kabel: Dual-link DVI-D
Wie kent dit probleem of weet wat ik hier tegen kan doen?
Alvast bedankt!