Dell Inspiron 9400 vs HP Pavilion dv9202ea

Pagina: 1
Acties:
  • 241 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-01 12:57

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Ik wil binnenkort een laptop gaan kopen. Mede ook door mijn studie en het is gewoon handig :)

Ik zit nu een beetje te twijfelen tussen de:
Dell Inspiron 9400 en HP Pavilion dv9200

Afbeeldingslocatie: http://www.onlinesell.ro/images/DELL%20Inspiron%209400.jpg
Specs Dell (zelf samengestelde versie; zo dicht mogelijk bij HP)
  • Intel® Core™ 2 Duo Processor T5300 (1.73 GHz, 2 MB cache, 533 MHz FSB)
  • Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
  • 17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
  • 2.048 MB 533 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM (2 x 1.024)
  • 160 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
  • Vast intern 8x DVD+/-RW-combinatiestation met software
  • 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900 GS
  • 6 Cell 53 WHr batterij
  • Intel® Wireless-N Mini-Card van de volgende generatie (voor Core 2 Duo-processors)
Afbeeldingslocatie: http://computershopper.com/shoptalk/dv9000t.gif
Specs HP
  • Intel® Centrino® Duo Mobiele Technologie
  • Intel® Core™ Duo Processor T2250
  • 1,73 GHz , Level 2 cache 2 MB
  • Intel® PRO/Wireless 3945 802.11a/b/g geïntegreerd draadloos LAN
  • Legitieme Windows Vista™ Home Premium - Nederlands
  • 17-inch WXGA+ high-definition BrightView breedbeeldscherm
  • 1.024 MB | Ondersteunt tot 2 GB DDR2-geheugen
  • 120 GB SATA harde schijf (5.400 rpm)
  • Lightscribe Super Multi dvd-writer (±r, ±rw) met ondersteuning voor dubbellaags
  • 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7600
  • IEEE 1394 Firewire®-interface
  • 5-in-1 geïntegreerde digitale medialezer voor Secure Digital kaarten, MultiMedia kaarten, Memory Stick, Memory Stick Pro of xD Picture kaarten
Prijzen:
Dell: € 1242,- (met 5% korting en verzendkosten)
HP: € 1149,-

Wat wil ik ermee doen?
Eigenlijk alleen voor de fun :)
Ik wil wel 1 game erop zetten: America's Army.
Verder moet het gewoon een laptop worden voor de handigheid. In bed filmpje kijken, in de tuin internetten enz. Er komen denk ik geen zware programma's erop, want dit doe ik op mijn desktop pc.
Het allerbelangrijkste is, het moet een lange tijd kunnen meegaan.(qua toekomst-perspectief)

Nu is mijn vraag, wat zouden jullie doen?
HP heeft wel echt alles compleet, maar Dell is wel weer op sommige punten iets beter (HD, geheugen).

Trouwens...ik ga er 2 tegelijk kopen. En volgens Media Markt (waar ik HP zag) willen ze wel korting geven qua muis of tasje ofzo. Hebben jullie nog tips?

Links:
HP laptop
Dell Laptop

[ Voor 6% gewijzigd door DNA_Saint op 13-05-2007 12:58 ]

Huub Huub Barbatruc!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
*kontschopje*

Wie kan z'n mening geven? Want ik ben van plan om het morgen(vandaag) te kopen.
maar ik lees dat 1024 mb gehuegen niet genoeg is voor Vista?
Maar volgens HP site kan je het upgraden naar 2gb. Doet Media Markt dit ook?

[ Voor 41% gewijzigd door DNA_Saint op 12-05-2007 02:34 ]

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

De 9400 heeft een T5300 en de Hp een T2250.
Dus ik zou zeggen ga voor die dell.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
merk je veel van het verschil? En in wat ga je het dan merken?
of is het dan gewoon minder toekomstbestendig zeg maar?
óf is de T2250 gewoon old junk? :p

Huub Huub Barbatruc!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 28-01 16:08
Ligt er aan, het enige groote verschil tussen core en core 2 (duo) is dat de core 2 64 bit heeft en core niet link Als je van plan bent om een 64 bit OS te draaien zal je dat wel merken en idd als je Vista gaat draaien dan is 2 gig ook wel lekker. (Bij de Dell zie ik trouwens niet of je daar al een OS bij hebt ja of nee, ik vermoed van wel maar toch)

Die n capable kaart heeft nu nog geen echte voordelen aangezien ze nog steeds aan het bakkeleien zijn wat nu de definitieve standaard word en persoonlijk vind ik a/g snel genoeg, als je echt grote bestanden wil over blazen kan je hem beter aan koper hangen of een USB stick/HDD gebruiken.

Wat batterij betreft kan ik het alleen zeggen van de HP, Ik heb zelf de HP Pavilion DV8373ea en toen ik hem net kocht kon ik 6,5/4 uur mee (Internet/WOW) nu, bijna 1 jaar later merk ik wel dat de batterij wat minder word zo'n 5,5/2,5 tot 4 uur. Maar dit heeft denk ik te maken dat ik eigenlijk niet zo goed er mee om ga(T'is al meer dan een half jaar geleden dat ik mijn batt. helemaal leeg heb getrokken :P ) (Edit) Ik heb trouwens wel een heavy duty 8 cell 63Wh accu.

Voor de rest, ja is het een kwestie van afwegen, is de Dell die +/- €100,- meer waard tegenover wat je er voor krijgt.

De Dell is kwa specs mss wel wat beter, maar persoonlijk vind ik wel dat HP kwa warmte wel betere laptops zijn dan Dell IMHO en aangezien jij de latop ook op plekken wilt gebruiken waar niet al te veel lucht door stroming is (bed, schoot) dan zou ik persoonlijk toch voor de HP gaan.

[ Voor 34% gewijzigd door Vuikie op 12-05-2007 12:46 . Reden: Verhaal ff wat verbouwd ]

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
pppff....nu weet ik het helemaal niet meer :p
dus qua processor zul je het verschil niet echt merken? Dus het feit dat HP T2250 heeft, maakt opzich niks uit?
Bij de HP kan je wel namelijk nog uitbreiden naar 2GB. Weet niet of Media Markt dat voor je kan doen? Want dan is de HP idd erg aantrekkelijk.
Het design is echt zooooo mooi!

Huub Huub Barbatruc!

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
De HP's hebben 2x 512, wat tevens hun max is, dus zal je 2x 1 gb los moeten kopen.
Ohja systeem eisen America's Army

Recommended Sys Requirements:
Pentium4 1.4GHz (or equivalent)
256MB RAM
WinME/2000/XP
DirectX8.1
64MB GeForce2 or similar 3D card
1GB disk space
4x CD-Rom (CD version only)

[ Voor 57% gewijzigd door ElementriX op 12-05-2007 17:23 ]

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
hmmm...dus eigenlijk kan ik voordat ik het upgrade naar 2 gb niet gamen? want vista neemt 1gb in?
of valt dat eigenlijk wel mee?

Huub Huub Barbatruc!

• Vuikie
Dat zal denk ik wel mee vallen als ik zo de specs van America's Army zie. Het is zo dat Vista wat minder vlot draait met 1GB maar deze 2 laptops zijn alle twee overkill voor dit spel ;) Ging je nu FEAR of STALKER spelen, ja dan had ik gezegd neem de 2GB, maar met AA maakt dat niet zo veel uit.

Maar ik heb wel een vraagje, volgens de specs op de HP site heeft de HP 9202 een 7600 go. Ik weet niet waar jij jouw'n specs vandaan hebt?

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
aaah...foutje van me. ik ga het gelijk veranderen. maare 7600 is wel slechter dan 7900 neem ik aan? (damn op de PSP typen is echt vermoeiend)

Huub Huub Barbatruc!

• Superseb
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-01 20:26
Je kan je vergelijken op een site zoals Notebookcheck bijvoorbeeld.

offtopic:
Vuilkie, je "HP site" link naar NWD, lijkt me niet de bedoeling.

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Mijn advies is als volgt:

Uit de bovenstaande laptops komt Dell het beste naar voren kwa configuratie, dit was ook één van je belangrijkste eisen die je had beschreven. Verder is de Dell geleverd met een Core 2 Duo CPU, wat dus een grotere kans bestaat dat je in de toekomst voor een prikkie de CPU kan vervangen naar bv. een T7600 versie. Of dit mogelijk bij HP betwijfel ik.

Kijk even voor de zekerheid op de site van Dell of er ook een mogelijkheid is om een andere CPU te selecteren. Zoja, dan is de kans groter dat je in de toekomst de CPU kan aanpassen.

Verder heeft de Dell standaard een betere wireles lan kaart en 2 Gig geheugen aan boort wat weer je kosten post op niveau blijft.

Concluderend:

Dell is naar mijn mening het beste voorbereid op de toekomst gezien de configuratie, maar de HP heeft de beste looks.

Verder zal ik je het advies willen geven om niet te veel terug te gaan vallen op de kortingen die Media Markt gaat geven. Een goede tas en muis gaat je hooguit 60 a 70 euro kosten waarvoor je later echt geen laptop voor terug kan krijgen.

IK zal dus zeggen, ga voor de Dell laptop, bel eventueel hun even op om te vragen naar kortingen in de vorm van gratis verzendkosten.

Succes met je keuze :)

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
dank jullie wel :)
ik ben er dan nu ook uit. Het wordt een dell.
Maar zou ik dan moeten wachten tot de Santa Rosa's? Of gewoon nu kopen?

Huub Huub Barbatruc!

• Vuikie
Ja je kan natuurlijk wachten op de santa rosa of tot dat HP met een betere keuze komt of dat Dell met de 8800go video kaart komt of op de volgende generatie wireless kaarten of... of... of...

Snap je een beetje waar ik naartoe wil? Als je een keuze hebt gemaakt dan moet je er gewoon voor gaan in de computer wereld, anders kan je altijd blijven wachten op iets nieuws, maar de ontwikkelingen in de computer/laptop wereld gaan wel snel, maar met niet zulke hele grote sprongen, het wachten op iets nieuws is imho. nutteloos in de computer wereld, er komt altijd wel iets nieuws uit, maar als de computer/laptop aan jouw'n eisen nu en in de korte toekomst voldoet, waarom dan wachten?

En een laptop updaten doe je bijna niet vanwege de garantie die dan -meestal- (een laptop is itt een computer wel 1 apparaat en niet een samengesteld product!)vervalt en als de wettelijke garantie van 2 jaar vervalt is je laptop wss toch zo verouderd dat het wss goedkoper is om gewoon een nieuwe aan te schaffen tegen die tijd.

maar goed dat zijn mijn €0,02

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
jup..je hebt gelijk.
heb net gelijk dell gebeld en een offerte laten maken voor 2 laptops :D (als je het koopt moet je het goed doen :D)

Maar ik kwam uit op 1255,- per laptop met 5%korting en verzendkosten.
Ik had in topic van dell laptops gelezen dat sommige ook verzendkosten als korting kregen. Maar toen ik dat vertelde zei ze dat het niet gebruikelijk was om dit te doen. Ze zou ff overleggen met de manager. Maar als ze weigeren, hoe hebben de gene dat dan gedaan?

*edit*
heb een mailtje terug en krijg 1x verzendkosten gratis.
Mooi deal vind ik toch en ben hiermee dan ook akkoord gegaan. 4 juni krijg ik mijn schatjes :)

[ Voor 14% gewijzigd door DNA_Saint op 14-05-2007 18:36 ]

Huub Huub Barbatruc!

• Vuikie
Veel plezier met je nieuwe schatjes ;)
Pagina: 1