Hallo,
Ik heb een HP-6540d printer .
Installatie op mijn laptop verloopt niet met succes
(Acer Travelmate 4502LCi, Intel Pentium M725, 512MB DDR, 40GB HDD, WinXP pro SP2)
Installatie prima werkt op mijn desktop met hetzelfde OS etc... etc...
Het gaat ongeveer a.v.:
(Naar de HP-instructies):
1.Printer niet aangesloten
2.Installatie CD, start install
3.Er wordt gevraagd: Printer aan Computer of Netwerk? Antw.: Computer
4.Er wordt gevraagd: Aansluiting USB of anders? Antw.: USB
5.Er wordt van alles aan bestanden gecopiëerd etc....
6.Er wordt gevraagd Printer op USB aan te sluiten, zo gezegd zogedaan....
7.De printer wordt herkend (wolkje bij systeemvak: Nieuwe Hardware HP6500),
8.Dan verschijnt het Windows-Hardware-installatie window, waarin gevraagd wordt hoe of ik de drivers gezocht wil hebben (automatisch, via internet, zelf zoeken etc.. etc..., iedereen herkent dat wel): nou zoeken maar dan....
9.Het installatieproces loopt door totdat plotseling wordt gezegd: "kan drivers niet vinden...., deze hardware kan niet geinstalleed worden."
10.Nogmaals zoeken, op andere manieren... etc....: Hetzelfde negatieve resultaat.
11.Na afsuiten van het Windows-Installatievenster wordt het HP-proces weer "teruggedraaid" zoals de melding van HP zegt. In het wolkje bij het systeemvak: "Er is een fout opgetreden bij de installatie van.... etc.... "
Ik heb het hele install-proces herhaald via de andere USB-aansluitingen. Zelfde non-resultaat.
De installatie op mijn desktop verloopt v.a. punt 7 direct door met herkenning en goede afloop. (het kan ook zijn v.a. punt 8, ik weet niet meer of daar ook het Windows-instalatievenster opkwam, maar ik geloof van niet).
De installatie op deze laptop voor netwerkprinten (antw. vraag 3 = Netwerk) biedt de mogelijkheid om het netwerpad van mijn desktopcomputer op te geven. Printen via netwerk, via deze desktop (met printer op USB-aansluiting) verloopt dan goed.
Echter, ik wil mijn desktop kunnen uitzetten, en dan..... ja, dan kan er niet geprint worden...
Wie heeft ervaring met dit probleem en wie kan mij helpen/adviseren?
Alvast hartelijk dank.....
Ik heb een HP-6540d printer .
Installatie op mijn laptop verloopt niet met succes
(Acer Travelmate 4502LCi, Intel Pentium M725, 512MB DDR, 40GB HDD, WinXP pro SP2)
Installatie prima werkt op mijn desktop met hetzelfde OS etc... etc...
Het gaat ongeveer a.v.:
(Naar de HP-instructies):
1.Printer niet aangesloten
2.Installatie CD, start install
3.Er wordt gevraagd: Printer aan Computer of Netwerk? Antw.: Computer
4.Er wordt gevraagd: Aansluiting USB of anders? Antw.: USB
5.Er wordt van alles aan bestanden gecopiëerd etc....
6.Er wordt gevraagd Printer op USB aan te sluiten, zo gezegd zogedaan....
7.De printer wordt herkend (wolkje bij systeemvak: Nieuwe Hardware HP6500),
8.Dan verschijnt het Windows-Hardware-installatie window, waarin gevraagd wordt hoe of ik de drivers gezocht wil hebben (automatisch, via internet, zelf zoeken etc.. etc..., iedereen herkent dat wel): nou zoeken maar dan....
9.Het installatieproces loopt door totdat plotseling wordt gezegd: "kan drivers niet vinden...., deze hardware kan niet geinstalleed worden."
10.Nogmaals zoeken, op andere manieren... etc....: Hetzelfde negatieve resultaat.
11.Na afsuiten van het Windows-Installatievenster wordt het HP-proces weer "teruggedraaid" zoals de melding van HP zegt. In het wolkje bij het systeemvak: "Er is een fout opgetreden bij de installatie van.... etc.... "
Ik heb het hele install-proces herhaald via de andere USB-aansluitingen. Zelfde non-resultaat.
De installatie op mijn desktop verloopt v.a. punt 7 direct door met herkenning en goede afloop. (het kan ook zijn v.a. punt 8, ik weet niet meer of daar ook het Windows-instalatievenster opkwam, maar ik geloof van niet).
De installatie op deze laptop voor netwerkprinten (antw. vraag 3 = Netwerk) biedt de mogelijkheid om het netwerpad van mijn desktopcomputer op te geven. Printen via netwerk, via deze desktop (met printer op USB-aansluiting) verloopt dan goed.
Echter, ik wil mijn desktop kunnen uitzetten, en dan..... ja, dan kan er niet geprint worden...
Wie heeft ervaring met dit probleem en wie kan mij helpen/adviseren?
Alvast hartelijk dank.....