[shutdown tool] Afsluiten met timer -> niet meer opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Excuses voor de cryptische titelomschrijving.

Ik ben dus op zoek naar een tool die op de achtergrond van Windows actief is en de pc afsluit na 2 uur gebruik.Nu heb ik al een aantal tools gevonden die dit kunnen, maar bij allemaal is het mogelijk om de pc weer aan te zetten en weer vrolijk 2 uur te werken.

Ik ben nu juist op zoek naar een tool die de pc na 2 uur afsluit en het dan voorlopig niet meer mogelijk maakt om de pc te gebruiken (moet ook een in te stellen interval zijn).

Zie het misschien als een soort tijdslot/kinderslot voor het gebruik van de pc. Iemand enig idee of een dergelijke tool al bestaat?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:56
Wat is het doel, misschien zijn er alternatieven om dit doel te bereiken? Welke omgeving, domein, standalone?

Specs

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Moet kunnen werken op een standalone pc binnen windows 98/2k/xp/vista.

[ Voor 27% gewijzigd door Majestic op 11-05-2007 16:11 ]

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Datzelfde tooltje, plus zelf een scriptje maken die naar de tijd kijkt en meteen weer afsluit als de laatste keer niet x uur geleden was.

Of: [google=restrict logon hours] => net user johnsw /time:M-F,08:00-17:00

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gevalletje zelfbescherming?

Klinkt handig... Als ik m'n schoolwerk zou moeten doen...

Maar dan met 15minuten werken, 2 uur niet... :P

[ Voor 67% gewijzigd door MikeyMan op 11-05-2007 16:16 ]

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Of de de aan/uitknop gewoon uitschakelen en WOL inschakelen :)

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-02 11:39

JanW23

Mine mine mine mine

Die is er zeker!
Childcontrol 2007 wel te verstaan :) geen freeware helaas.

http://www.salfeld.com/software/childcontrol/index.html

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

@ F_J_K: Ok, maar stel dat je de pc 2 uur lang niet mag opstarten. En je probeert het na 1 uur en 59 minuten, dan wordt de teller in feite toch gereset? (dat moment wordt dan het tijdstip waar de volgende keer naar wordt gekeken)

In plaats van dat je dan over een minuutje wél mag verderwerken, moet je dan weer 2 hele uren wachten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Hoezo? Het is maar hoe je het bouwt. Dat kan je natuurlijk pas resetten na een 'OK, log maar in'.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:09

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat is ook weer waar. :)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Een en ander hangt dan nog wel af van de scriptingskillz van Majestic, die wellicht ook wel kant-en-klare tooltjes wil zien.

Om jezelf tegen te houden gaat trouwens nooit werken. Immers zal je altijd een omweg moeten hebben ingebouwd voor het geval je iets fout doet of perse moet kunnen inloggen...

Pagina: 1