Ik ben nu al een tijdje bezig met C++ (heb aan de RuG een zeer uitgebreide cursus gevolgd) onder linux, commandline-only. Maar nu wil ik meer. Graag wil ik programma's maken met een GUI die daarnaast zo gemakkelijk mogelijk cross-platform (windows en linux, andere platformen niet perse nodig) te maken zijn. Na wat onderzoek gedaan te hebben hiet op GoT en op google leek het me handig om met Qt aan de slag te gaan voor de GUI. Daarnaast wil ik dus programma's die gebruik maken van Qt ook onder windows compileren (met Qt/Windows).
Een simpel voorbeeld programma met GUI werkt ondertussen onder linux en ook onder Windows. Maar om het programma in windows te kunnen compileren moet MinGW gebruikt worden. Veel liever wil ik Cygwin gebruiken omdat ik dat een stuk fijner vind werken. Dus ik wil in Cygwin c++/qt4windows programma's compileren (die standalone, zonder cygwin omgeving) onder windows kunnen draaien.
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen zonder dat ik de boel in MinGW hoef te compileren?
Een simpel voorbeeld programma met GUI werkt ondertussen onder linux en ook onder Windows. Maar om het programma in windows te kunnen compileren moet MinGW gebruikt worden. Veel liever wil ik Cygwin gebruiken omdat ik dat een stuk fijner vind werken. Dus ik wil in Cygwin c++/qt4windows programma's compileren (die standalone, zonder cygwin omgeving) onder windows kunnen draaien.
Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen zonder dat ik de boel in MinGW hoef te compileren?
The Flying Dutchman