meer geheugen voor Sony VGN FS 115M

Pagina: 1
Acties:

• elhopo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-05 11:41
ik heb boovenstaande laptop. Deze heeft standaard 512 Mb geheugen. Om een beetje vlot aan de gang te kunnen met JDeveloper en Oracle database wil ik het geheugen opwaarderen. De laptop slikt SoDimm PC2700 modules (333 mhz). laptop is geent op het centrino 915 platform. Probleem is dat in de handleiding staat dat er max 1 gb ingaat, en ik eigenlijk naar 2 gb wil. Nu heb ik van anderen gehoord dat ze dit gewoon hebben geprobeerd en dat dit gewoon werkt (dus de 2 gb). Het lijkt me ook vreemd dat dit op een laptop van 2 jaar oud niet zou kunnen...

Zijn er mensen die hier wellicht ervaring mee hebben? Ik heb al enkele webwinkels bij mij in de buurt (harderwijk / amersfoort / utrecht) gemaild of ik kon langskomen om het te proberen, en indien het goed werkt ze aan te schaffen. Op zich hebben ze daar geen probleem mee, maar ze hebben het niet op voorraad, en willen niet speciaal dat geheugen voor me bestellen. Logisch ook wel, mocht het niet werken dan blijven ze er mee zitten... Een normale winkel zoals Mycom is per module bijna 40 euro duurder, dat vindt ik ook weer zonde van het geld. Sony zelf geeft geen zinnige reactie. Ik zou het ook gewoon bij een webshop kunnen bestellen en terugsturen als het niet werkt, maar dat vind ik niet netjes. bovendien eisen ze vaak dat de verpakking niet wordt geopend, en dat wordt dan lastig passen...

Iemand ervaring of een idee???

Blijkt dat citroenvlinders helemaal niet naar citroen smaken.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nu heb ik van anderen gehoord dat ze dit gewoon hebben geprobeerd en dat dit gewoon werkt (dus de 2 GB)
Als anderen zeggen dat het werkt dan is dat toch voldoende, dan weet je dat het in jouw config werkt.

Anders dan kun je het mem ook gewoon online bestellen, dan kun je het terugsturen (wet koop op afstand).

• elhopo
die "anderen" hadden ook een Sony notebook, maar niet dit type. Dat het bij hen dus werkte hoeft niet te zeggen dat het voor mij ook werkt. Daarnaast vind ik het een beetje lullig om iets terug te moeten sturen. Bovendien accepteren de eeste webshops het niet dat de verpakking open is geweest. Dit is ook eigenlijk wat ik probeer te vertellen.

Misschien is er iemand die zegt: natuurlijk werkt dit, want ... ?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:00
Het is niet omdat in een sony die dit jaar gemaakt werd 2 giga ram kan, dat in een sonylaptop van 10 jaar geleden(bestonden die toen al?) ook 2 giga ram kan. Daarom vond men dus typenummers uit... Ik vrees dus dat je maximum 1 giga ram zal aankunnen. Mss met biosupdate 2 giga ram.

http://specs.tweak.to/16567

• elhopo
De laptop is 2 jaar oud, geen 10 (?) Ik ga komende woensdag bij een winkel hier in de buurt kijken. Kost even wat meer, maar dan weet je het ook. Jammer dat ze alleen apacer ofzo hebben, ik had liever kingston gehad, maarja... Ik laat nog wel weten wat de uitkomst is.

• elhopo
tussenstand: 2 gb lijkt te werken, maar 1 van de 2 module's is defect. wordt vervangen en wordt vervolgd...

• elhopo
geheugen is ondertussen vervangen, werkt nu stabiel met 2 gb. Vreemd dat in de handleiding staat max 1 gb terwijl 2 gb ook werkt...

ik heb overigens de harddisk van 80 gb / 4200 rpm vervangen voor een 100 gb/7200 rpm model (seagate momentus) Dit scheelt enorm in snelheid. onbegrijpenlijk dat ze er nog zo'n traag schijfje in zetten. De nieuwe verbruikt qua stroom net zoveel dus daar zal het niet aan liggen. Zal wel budget kwestie zijn...

Alles werkt, wat mij betreft kan het topic gesloten worden.

Pagina: 1