Toon posts:

[XP] drwatson: logbestand van 3,5 GB

Pagina: 1
Acties:
  • 111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kreeg de afgelopen weken voortdurend meldingen van Windows dat mijn harde schijf bijna vol zat. Met search vond ik geen grote bestanden, dus ik snapte niet waar al die ruimte aan op ging.
Daarom gebruikte ik maar eens een programma dat de grootte van bestanden weergeeft (Treesize), en toen bleek dat drwatson maar liefst 3,5 GB in een logbestand had gezet. :(

Windows zadelt je dus op met een programma'tje dat je systeem in de soep dreigt te laten lopen door op de achtergrond ongevraagd absurd grote logbestanden weg te schrijven. Meldingen krijg je niet.
Hoe zou je trouwens 3,5 GB ooit in Wordpad kunnen openen?

Ben ik de enige die zoiets meemaakt, of is het gewoon een fout in Windows?

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:34
Is je computer wel virus en malware vrij? Lijkt me sterk dat dit een normaal drWatson verschijnsel is. Volgens google komt dit wel vaker voor 8)7

Kun je de log file gewoon deleten?

[ Voor 75% gewijzigd door asfaloth_arwen op 11-05-2007 15:52 ]

Specs

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-03 12:03
Dan staat drwatson ingesteld om bij een crash een volledige geheugendump te maken ipv een minidump. Soms is dat wel handig, maar meestal is het een beetje overkill. Eventjes op minidump zetten bij startup & recovery en klaar.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alle logs van drwatson al uitgezet, en drwatson zelf ook (als het goed is), dus zou ik geen probleem meer moeten hebben.

...maar dat je een 3,5 GB logbestand hebt - die je niet met de search terugvindt - zonder dat Windows je waarschuwt...

Verwijderd

Is dat een .log of een .dmp bestand? Dr watson logt namelijk crashes en dergelijke en het is dus wel handig dat er een log bestand wordt aangemaakt zodat je later nog kan uitvinden wat er precies gecrashed is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet meer precies: ik heb het namelijk meteen verwijderd. Volgens mij was het een log-bestand.
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van drwatson logbestanden. De dumps kan ik niet eens 'lezen'.

Waarom een programma laten draaien dat je nooit gebruikt, en dat wel je PC in de problemen brengt?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Waar op de harde schijf vond je het bestand precies, en wat stond er nog meer in diezelfde map?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 00:13:
Ik weet het niet meer precies: ik heb het namelijk meteen verwijderd. Volgens mij was het een log-bestand.
Ik heb nog nooit gebruik gemaakt van drwatson logbestanden. De dumps kan ik niet eens 'lezen'.

Waarom een programma laten draaien dat je nooit gebruikt, en dat wel je PC in de problemen brengt?
Dat programma vangt crashes af, dus als jij een 3.5 gig log bestand hebt zit er dus iets goed fout op je pc en heb je een hele hoop applicatie crashes gehad aangezien de dr watson log file cumulatief werkt :) Meer informatie: Description of the Dr. Watson for Windows (Drwtsn32.exe) Tool

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 09:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik wilde alleen maar melden dat drwatson blijkbaar absurd grote bestanden wegschrijft - die je hele Windows-partitie kunnen opvullen, zonder dat je het doorhebt of terugvindt. Dit topic was niet als hulpvraag bedoeld, maar als Windows-klacht.

Ik heb het bestand meteen gewist, en weet nu niet meer hoe het heette en waar het stond, en wat de oorzaak was. Mogelijk dat ik ooit zelf 'dumps' heb geselecteerd, maar ik vind dat Windows/drwatson niet 'in de achtergrond' 3,5GB moet wegschrijven.
Pagina: 1