Foto software gezocht

Pagina: 1
Acties:

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-07 16:11
Hallo,

Ik ben op zoek naar een programma om foto's te kunnen bekijken. Zo zijn er erg veel, maar geen enkel heeft wat ik zou moeten hebben.

De situatie is als volgt. Onze jeugdbeweging bestaat dit jaar zo'n 65 jaar en sinds twee jaar hebben we zowat alle kampdias en andere dias/ fotos ingescand. Die staan nu mooi in mapjes per jaar, maar niet alle foto's zitten in de juiste mapjes. Degenen die het inscanwerk hebben gedaan weten niet allemaal welke dias nu bij welk kamp horen.

De bedoeling is om op onze 65jarige feesten een aantal pc's in netwerk neer te zetten waar bezoekers de foto's kunnen bekijken. Nu is het zo dat niet alle foto's in de juiste mapjes zitten. Omdat er op dat feest een hoop volk gaat zijn die wel weten waar welke foto thuishoort, zouden we graag op dat moment de foto's nog kunnen goed zetten.

Het beste lijkt mij om op een van de pc's de foto's te zetten en de andere pc's dan te laten linken naar die foto's.

Een website maken in html gaat niet, want dan zou je telkens je de foto's van map verandert de webpagina moeten aanpassen. PHP kan ik niet, geen idee of het daarmee mogelijk is.

Is er zo geen software waarmee je eenvoudigweg foto's in een (netwerk)map kan bekijken die eenvoudiger werkt dan de verkenner (en waarmee je minder kan prutsen)?