[EN6600 GT/TD] Temperatuur te hoog?

Pagina: 1
Acties:

• GWM
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:51
Ik lees de temperatuur af in Asus Smartdoctor.
Mijn Asus EN6600 GT/TD heeft een temperatuur van ongeveer 48 graden als hij niet stressed.
Als ik vervolgens Colin McRae 2005 oid opstart stijgt de temperatuur al redelijk gauw naar 58 graden.
De rest van de PC zit rond de 29 tot 32 graden aldus SpeedFan.

De kaart is goed schoon dus er zit geen stof in de weg of iets dergelijks, wat de warmte tegen kan houden.
De fan schijnt goed te draaien, en de kaart is verder niet overgeclocked...
Deze temperatuur word in echter het rood aangegeven door Asus SmartDoctor.
Is dit iets om mij zorgen om te maken?
Of is het gewoon uit voorzorg door ASUS?
De status die aangegeven word naast het overzicht in SmartDoctor zegt wel dat de kaart in orde is...
Verwarrend als je het mij vraagt..

Wat is een goede temperatuur, en wat is een maximale temperatuur?
Zijn er richtlijnen voor oid?
Ik kon ze niet vinden iig.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 11:53

Edgarz

Tweako-active since1986

Volgens mij hoef je je geen zorgen te maken en begint bij deze gpu de kritische temp zo tegen de 90-100 graden. Bij oververhitting wordt er ook 'gethrottled' zodat de zaak in principe niet doorbrandt.

[ Voor 28% gewijzigd door Edgarz op 11-05-2007 15:29 ]

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Een simpele search binnen GoT had je het antwoord kunnen opleveren: 58c is geen enkel probleem, en zou je zelfs koel kunnen noemen ;) GPUs worden nu eenmaal veel warmer dan GPUs. Afhankelijk van het model en type mogen graka's wel 90c of zelfs 110c worden.

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Speedfan geeft bijvoorbeeld standaard boven 50°C al een vlammetje aan maar een grafische kaart kan heel wat meer hebben hoor. Mijn 6600GT werd wel bijna 100°C vooraleer ik er andere koeling op monteerde maar hij gaf nooit fouten.

Veel programma's geven vanaf een bepaalde waarde een waarschuwing maar je moet deze zelf interpreteren.