Mijn huidige pc draait op XP prof, legaal, was een oem die ik gekocht heb als ik mijn pc in elkaar gestoken heb...12 maanden later ga ik nieuw systeempje bouwen. Ik ga opnieuw win XP Prof kopen (OEM) en installeren op dat nieuwe systeem maar... ik dacht bij mezelf. Ik gebruik al jaren Ghost (versie 9.00) ik kan het mij erg makkelijk maken en die Ghost back up terugzetten...echter ALS dat al zou werken en ik geef op dat moment (want het moderbord gaat veranderen) de serial in van de nieuwe OEM werkt dat dan. Ik zie er namelijk een beetje veel tegen op om alles opnieuw te installen.
Verwijderd
Meestal ben je bij verschillende hardware configs beter af om een verse installatie te doen. Het zomaar overzetten gaat soms goed maar geeft vaak fouten en problemen door verschillende chipsets.
Serials kun je achteraf nog wijzigen.
Je mag je TS wel iets duidelijker schrijven.
Serials kun je achteraf nog wijzigen.
Je mag je TS wel iets duidelijker schrijven.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 15:11 ]
Idd bij grote verschillen in de hardware kan je beter een verse install doen, dan een ghost van een ander system te gebruiken. Je gaat er 1 dagje voor zitten, maakt een nieuwe installatie en configureerd deze naar al je wensen. Dan maak je weer een nieuw ghost. Kan je die voortaan gebruiken.
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Ghosts gaan per definitie fout bij een andere chipset (dus IDE controler). In dit geval ongetwijfeld het geval. Legaal kun je dit niet oplossen, omdat je gebruik maakt van een OEM cd, welke geen update instalatie kan uitvoeren. Er is wel een IT-professionals oplossing, maar deze is zeer ingewikkeld en bovendien niet succes verzekerd.
Om toch je vraag te beantwoorden: De key kun je achteraf wijzigen in het activatiescherm.
Om toch je vraag te beantwoorden: De key kun je achteraf wijzigen in het activatiescherm.
ik begrijp het verse install is het beste: is het registry ook ineens netjes
dank u