Faxen vanuit Word 2003: elke blz een ander nummer *

Pagina: 1
Acties:

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 20:30
Na eindeloos zoeken met google en verschillende forums vraag ik het toch maar hier want ik kom er niet meer uit (en misschien is het wel heel simpel?).
Voor ons bedrijf zoeken we een oplossing voor het volgende:
Uit een bepaald pakket wordt een Word document gegenereerd.
Dit zijn opdrachtbevestingen voor klanten. Elke pagina in het document heeft weer een andere opdrachtbevestiging voor een andere klant.
Op elk van deze pagina's staat een faxnummer gemeld en wat we willen is dat er een pakket/tooltje/macro is die naar dit veldje kijkt en de desbetreffende pagina naar dat fax nummer faxt.
We hebben nog geen faxserver of internet fax service dus wat dat betreft staan we open voor welke manier dan ook.
Software die we gebruiken: Office 2003, Windows 2003 servers (dus zou fax services evt. kunnen gebruiken maar staan ook open voor andere oplossingen, eFax?)

Ik zie verschrikkelijk veel sites/oplossingen om documenten naar meerdere fax nummers te sturen maar dat is nou net niet wat we willen, elke pagina naar de desbetreffende klant dus.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Inderdaad lijk je iets te moeilijk te denken.

Zoek een 'gewoon' faxprogramma dat je middels parameters een telefoonnummer kunt meegeven en dat. als printerdriver wordt geinstalleerd en je bent er met een klein stukje VBA dat per bladzijde print.

edit: ik heb weinig ervaring met (voor niet al te hoge bedragen) automatisch te faxen, maar misschien hebben anderen dat wel - of zien ze het anders en zijn er wel tools die het automatisch binnen Word doen.

offtopic:
'Vraagje' zegt zo weinig over het onderwerp, dus ik maak er even 'elke blz een ander nummer' van :)

[ Voor 40% gewijzigd door F_J_K op 11-05-2007 14:20 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Tadream
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-07 20:30
Dank je voor je reactie.
Voorheen hadden we Winfax Pro en die had deze funtionaliteit wel.
Maar aangezien die alleen maar tot windows/office 2000 werkt en sowieso helemaal niet meer te koop is via symantec zoeken wij een andere/nieuwe oplossing.
Kan me voorstellen dat meerdere mensen/bedrijven deze functionaliteit willen.

Verwijderd

als alles blad per blad (eventueel met een macro) naar een nieuw document wordt overgebracht, kan de ingebouwde opdracht activedocument.sendfax gebruikt worden, anders moet je op zoek naar een fax server met de nodige com/ole automation mogelijkheden.
een andere mogelijkheid is nagaan of het oorspronkelijke pakket per klant een document kan genereren.