Laptop voor werk (1000 - 1500 euri)

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• aqua_man
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07-2023

aqua_man

one life, live it!

Topicstarter
Na een flinke opdracht van mijn bedrijf heb ik toch maar besloten om zelf een laptop te gaan aanschaffen. Ik ga de laptop vooral gebruiken om bij klanten snel (computer)problemen te kunnen oplossen, daarnaast maak ik ook websites voor verschillende bedrijven. Ik gebruik dus Photoshop CS2 ook geregeld, en wil dit het liefst ook zonder problemen op de laptop kunnen doen.

Hiervoor heb ik voor mezelf een budget van rond de 1000 tot 1300 euro vastgesteld.

Via een website en via Tweakers kwam ik al een heel eind met zoeken, en zo kwam ik de Acer TravelMate 6465WLMib tegen (zie ook: Ciao!, Tweakers pricewatch)

Even wat specs:
Intel Core 2 Duo T7200 / 2 GHz
2 x 1 GB DDR II SDRAM
160 GB - Serial ATA-150 - 5400 tpm
ATI MOBILITY RADEON X1300
15.4" TFT actieve matrix (max. resolutie: 1680 x 1050 WSXGA+)
Volledige specs zijn hier te vinden

Mijn vraag is alleen of deze specs genoeg zijn om zonder problemen Photoshop CS2 en Office 2007 te kunnen draaien, of kies ik nu zo een veel te duur model uit voor deze specs?

Als jullie nog overige aan- of opmerkingen hebben; brand los!

2 swim or not 2 swim, that's the question

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:54

weebl

YARR!

Ik heb niet zo'n hoge pet op van Acer. Kijk eens naar de Dell Latitude Series. Deze zijn speciaal voor de zakelijke markt ontwikkeld. Ik heb zelf een D620, en dit is echt een heerlijke laptop :)

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 09:57

trixx

-CTU- SuiZide

weebl schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:33:
Ik heb niet zo'n hoge pet op van Acer. Kijk eens naar de Dell Latitude Series. Deze zijn speciaal voor de zakelijke markt ontwikkeld. Ik heb zelf een D620, en dit is echt een heerlijke laptop :)
Niet helemaal een antwoord op zijn vraag.....

Deze notebook is meer dan goed om PS CS2 te draaien. Ook office is geen probleem.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• weebl

weebl

YARR!

trixx schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:39:
[...]

Niet helemaal een antwoord op zijn vraag.....

Deze notebook is meer dan goed om PS CS2 te draaien. Ook office is geen probleem.
Onderaan zijn post staat:
aqua_man schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:26:
Als jullie nog overige aan- of opmerkingen hebben; brand los!
Dus vandaar ;)

Maar daarnaast: Elke laptop in dat budget die je vandaag de dag koopt is geschikt voor die programma's. Dus die Acer kan het vast ook wel aan, maar Acer staat afaik niet echt bekend om z'n duurzaamheid. Iets wat voor het werk waar ie hem voor gaat kopen niet geheel onbelangrijk is :)

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-01 09:57

trixx

-CTU- SuiZide

De dell D620 lijkt me niet helemaal toegespitst op het werken met PS aangezien dat ding een 14,1 inch scherm heeft.

Acer zijn naar verhouding van prijs duurzaam... Het is inderdaad zo dat de goedkopere acers minder goed zijn. Iedereen die wil topkwaliteit voor meukprijzen.

De acer waar we het hier over hebben is echt wel een goed apparaat. Wat altijd wel aangeraden wordt is extra garantie aan te schaffen.

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

• aqua_man
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-07-2023

aqua_man

one life, live it!

Topicstarter
weebl schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:33:
Goede tip, even bij Dell gekeken, en kwam wat tegen...

LatitudeTM D830
Intel® CoreTM 2 Duo Processor - Tot T7700 (2,40 GHz, 4 MB L2-cache, 800 MHz FSB)
Maximaal 4 GB11 667 MHz Dual Channel DDR gedeeld812 SDRAM-geheugen
Max. 160 GB15 interne harde schijf
Mobile Intel® GMA X3100 (tot 358 MB gedeeld)
WUXGA (resolutie van 1.920 x 1.200) & WSGXA+ (resolutie van 1.680 x 1.050) & Active Matrix

Sowieso kwam ik wat slechte reviews tegen over mijn eerste keus grafische kaart, de ATI MOBILITY RADEON X1300, deze lijkt beter, of vergis ik me daarin?

Meer mensen met Dell ervaringen?

2 swim or not 2 swim, that's the question

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07:06
De Acer Travelmate is idd een betere serie, maar ook ik raad Acer af..

Gaat tellen, 30 studenten 1e jaar elektro, 8 maanden verder:
6x Acer defect
1x Fujitsu Siemens defect

50% Acer, 50% anders. Zegt genoeg denk ik....

De videokaart van de Dell is wat minder goed al maakt Photoshop naar mijn weten toch geen gebruik van de videokaart maar CPU. Elke videokaart kan het beeld op je scherm toveren.

Verder zou er ook naar een Zepto, BTO of Compal kunnen worden gekeken. Dit zijn barebone laptops die door de fabrikanten voorzien worden van CPU ed waardoor je ze net als bij dell helemaal op maat kan afstellen. De meeste laptopsvan deze 3 merkenlijken dan ook altijd veel op elkaar. Ik denk dat CLB zo wel even langskomt voor meer info ;)

• weebl

weebl

YARR!

trixx schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:45:
De dell D620 lijkt me niet helemaal toegespitst op het werken met PS aangezien dat ding een 14,1 inch scherm heeft.

Acer zijn naar verhouding van prijs duurzaam... Het is inderdaad zo dat de goedkopere acers minder goed zijn. Iedereen die wil topkwaliteit voor meukprijzen.

De acer waar we het hier over hebben is echt wel een goed apparaat. Wat altijd wel aangeraden wordt is extra garantie aan te schaffen.
Ik zeg ook niet dat ie een D620 moet kopen ;) Ik zeg alleen dat ik er een heb, en dat ik er erg tevreden over ben. En dat ik daarom de Latitude Series erg goed vind. En zoals de TS aangeeft is er ook de 8 serie. Die een veel groter scherm heeft. Acer is imho leuk voor iemand die hem voor thuis gebruikt. Om af en toe in de tuin oid te kunnen internetten. Maar echt voor zakelijk gebruik (elke dag meenemen overal naartoe enzo) raad ik dat merk toch echt af. De gebruikte materialen zijn gewoon niet zo goed als bij andere merken. Zo is bij mijn Latitude de bovenkant van aluminium gemaakt ipv. plastic.
GremliN-Online schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 14:53:
De videokaart van de Dell is wat minder goed al maakt Photoshop naar mijn weten toch geen gebruik van de videokaart maar CPU. Elke videokaart kan het beeld op je scherm toveren.
Een dedicated videokaart gebruikt meer stroom ;) Zo'n geintegreerde videokaart is zuiniger. Zorgt ervoor dat de batterij langer meegaat. En voor Photoshop of Office heb je echt geen 3D-kaart nodig hoor. Die Intel video-chip kan Photoshop prima aan :)

Ik zou als ik jou was voor een zakelijke laptop kiezen. Het is iets duurder, maar zorgt er ws. wel voor dat je iets langer met je laptop doet. Het zou zonde zijn als je laptop net buiten de garantie kapot gaat :(

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 27-01 16:14
Office 2007 moet op bijna elke laptop wel lukken, ik draai het ook op mijn slome pentium 4 :) .

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-01 20:29
Voor professionele gebruik raad ik je eerder de merken IBM ((Lenevo) T, R of Z series) of Asus F, V of W series aan. Asus levert ook nog eens standaard 2 garantie bij de laptops.

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:58

TheBorg

Resistance is futile.

Met alle respect, Dell is net zo slecht als Acer. Als je een notebook aanschaft voor je werk dan zou ik ook een Lenevo nemen. Ook na de overname is de kwaliteit nogsteeds de beste die je kunt krijgen.
Pagina: 1