http://www.xbmcfreak.nl/
Wat heb je al geprobeerd?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ik heb gezien dat er een packages directory is waar allemaal packages instaan. Wellicht is met pacifist mogelijk van files nieuwe packages te maken en er deze bij te zetten. Voordat ik zo ver wil gaan zou ik eerst willen weten of dat het enige is wat je moet doen.
Het lijkt me dat je de setup ook zover moet krijgen om al die packages te gaan herkennen en tijdens de install de installatiescript aan te roepen?
If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.
Je zou misschien eens wat kunnen proberen? Koop voor een hele euro een dvd-rw en probeer wat uit?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Ok, voordat je verder gaat, zoek eens op het net hoe je zulke dingen kunt doen.
Er zijn verschillende opties beschikbaar (net zoals elke andere *nix distributie) om dit voor elkaar te krijgen, gaande van netboot (enorm flexibel) tot je eigen distro creeren op basis van OS X.
Als je de SDK download of de Server versie bekijkt, krijg je een tool om packages te maken en aan te passen (je kunt ze unpacken, de scripts aanpassen en terug verpakken) en met de Mac OS X Server krijg je ook nog andere software om te netbooten en een bepaalde configuratieset automatisch te deployen.
Wat je ook kunt doen is een standaard installatie nemen en dan later via een package of een script alle modificaties post-install te doen (gaande van installaties tot settings aanpassen) maar met de LDAP (Workgroup Manager) die in Apple Server of met Apple Remote Desktop kun je ook al heel ver raken als je verschillende clients hebt en deze al uitgerold hebt.
Dus: evalueer eerst wat je wilt doen met zo'n installatie DVD, waar je het voor gaat gebruiken en kom dan terug, en ik kan je waarschijnlijk wel een betere oplossing aanbieden.
Er zijn verschillende opties beschikbaar (net zoals elke andere *nix distributie) om dit voor elkaar te krijgen, gaande van netboot (enorm flexibel) tot je eigen distro creeren op basis van OS X.
Als je de SDK download of de Server versie bekijkt, krijg je een tool om packages te maken en aan te passen (je kunt ze unpacken, de scripts aanpassen en terug verpakken) en met de Mac OS X Server krijg je ook nog andere software om te netbooten en een bepaalde configuratieset automatisch te deployen.
Wat je ook kunt doen is een standaard installatie nemen en dan later via een package of een script alle modificaties post-install te doen (gaande van installaties tot settings aanpassen) maar met de LDAP (Workgroup Manager) die in Apple Server of met Apple Remote Desktop kun je ook al heel ver raken als je verschillende clients hebt en deze al uitgerold hebt.
Dus: evalueer eerst wat je wilt doen met zo'n installatie DVD, waar je het voor gaat gebruiken en kom dan terug, en ik kan je waarschijnlijk wel een betere oplossing aanbieden.
Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org
Okee ik ben al wat verder. Er zijn volgens mij twee dingen die belangrijk zijn:
- osinstall.mpkg (dit is volgens mij wat de setup allemaal laat zien tijdens het installeren)
- Verder heb je de package directory waar volgens mij alles instaat.
Als je nu een koppeling tussen een (nieuw) package maakt en de osinstall.mpkg laat de installer het volgens mij zien en is het mogelijk het onderdeel te installeren. Klopt dit?
- osinstall.mpkg (dit is volgens mij wat de setup allemaal laat zien tijdens het installeren)
- Verder heb je de package directory waar volgens mij alles instaat.
Als je nu een koppeling tussen een (nieuw) package maakt en de osinstall.mpkg laat de installer het volgens mij zien en is het mogelijk het onderdeel te installeren. Klopt dit?
Als je de Developer Tools installeert krijg je er het programma PackageMaker bij, waarmee je de installatiepakketten kunt maken en aanpassen. Wellicht dat je hiermee wat kan.
Waarom wil je overigens de installatie van Mac OS X aanpassen? Wat wil je er precies aan aanpassen? Welke software wil je er aan toevoegen?
Waarom wil je overigens de installatie van Mac OS X aanpassen? Wat wil je er precies aan aanpassen? Welke software wil je er aan toevoegen?
“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/
Ik wil drivers aan de cd toevoegen. Verder vind ik het handig om bepaalde dingen out of the box er op te hebben staan (zoals firefox, pacifist, enz)Daedalus schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:33:
Als je de Developer Tools installeert krijg je er het programma PackageMaker bij, waarmee je de installatiepakketten kunt maken en aanpassen. Wellicht dat je hiermee wat kan.
Drivers toevoegen, waarvoor in vredesnaam? Tenzij je op een hackintosh zit te werken lijkt me dit vrij nutteloos...Erhnam schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 14:46:
[...]
Ik wil drivers aan de cd toevoegen. Verder vind ik het handig om bepaalde dingen out of the box er op te hebben staan (zoals firefox, pacifist, enz)
Wat ik vooral eens zou willen kunnen is een silent install van Mac OSX, datie precies weet welke packages ik wil en welke niet, alle required info e.d automagisch zelf invult. dat ik alleen setup hoef te lanceren en over 30min terug kom en alles klaar is...
Pagina: 1