[hoe?] realtime 'afbeelding' van url in frame

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-11 23:41
hoe pak ik dit aan:

ik heb een index pagina met daarin een tweetal 'frames' waarin een andere url geladen moet worden. Wanneer ik echter een simpele iframe pak met als src tweakers dan knalt die meteen fullscreen, iets als google daarentegen niet, die blijft netjes in het frame. (alleen dan niet resized)

Een thumnail generator is opzich wel iets handigs, maar die kan niet on-the-fly en dat is nu juist wel belangrijk... Sterker nog, zo'n generator is toch afhankelijk van een browser (althans in mijn situatie)? Zoeken gaf al voorzichtig aan dat dit met php niet mogelijk zal zijn, maar waar dan wel mee?

Ik wil dat er gewoon een verkleinde realtime 'afbeelding' van de url in het frame komt te staan, maar hoe?

| Hardcore - Terror |

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 31-10 21:55
Tijdje terug heb ik dit ook proberen zelf te maken maar dat leek bijna niet te doen (althans, voor mij niet).
Maar toen kwam ik deze tegen:
http://www.websnapr.com/

Dat is volgens mij precies wat je wilt.. Enige nadeel is dat er dan "by websnapr" staat.. maja.

[ Voor 11% gewijzigd door HyperioN op 11-05-2007 13:02 ]

Verwijderd

Als je nou echt niet tegen die "powered by websnapr" kan... dan is het natuurlijk altijd mogelijk om een stukje van de onderkant van het plaatje af te halen :P

Maar dat is natuurlijk niet netjes!

• nzyme
is inderdaad wat ik wil, maar niet realtime.

"thumnail has been queued" is ook net bepaald leuk :p vraag me ook af hoe ze met verversing omgaan..

edit:
lijp, het is toch wel tamelijk realtime :) maar dat wil dus zeggen dat het wel degelijk mogelijk is met EEN taal, of is dit ook zo'n figuur die een windows server heeft draaien en een screencap maakt :p

[ Voor 41% gewijzigd door nzyme op 11-05-2007 13:10 ]

| Hardcore - Terror |

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-11 20:43

chem

Reist de wereld rond

Je kan een firefox-installatie uitkleden en die een canvas laten teruggeven van een gegeven URL; maar dat is wel een dagje of 2 werk om dat helemaal op te zetten.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• nzyme
ja, en ik denk niet dat de hoster dat leuk gaat vinden...

| Hardcore - Terror |

Pagina: 1