Toon posts:

[SBS 2003] ntbackup, einde medium gevonden

Pagina: 1
Acties:
  • 237 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wij hebben hier twee gloednieuwe externe harde schijven van 500GB (USB) tbv backups.

Ik heb een backup schema ingestelt en gebruik ntbackup. Nu al twee dagen na elkaar stopt de backup bij exact hetzelfde aantal bytes (4GB). Het logbestand komt met de volgende melding:
"Einde van medium gevonden tijdens het maken van een back-up op niet-verwisselbaar medium.
De bewerking is beindigd."

Heb het handmatig nog eens geprobeerd maar ook dan stopt hij op hetzelfde punt.
De schijf heeft nog voldoende vrije ruimte.

Iemand een idee? Ik heb nergens nog iets over dit probleem kunnen vinden.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-02 13:44
Kan je wel > 4GB gewoon naar de schijf copieëren?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb gisteren een map met een grootte van ong. 8GB op de schijf gezet, handmatig.

• kraats
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:00

kraats

Ik rol

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:04:
Ja, ik heb gisteren een map met een grootte van ong. 8GB op de schijf gezet, handmatig.
een map of een bestand. Is de schijf misschien FAT32 geformateerd, zodat de maximale bestandsgrootte 4GB is? Dan is omzetten naar NTFS een goede optie. Of kun je in ntbackup misschien nog instellen dat 'ie automatisch een nieuw bestand moet aanmaken na die 4GB?

Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:38
Welk bestandssysteem gebruik je? NTFS kan bestanden aan die groter zijn dan 4 GB. Dus, kan je ook bestanden groter dan 4 GB er op zetten??

Verwijderd

Topicstarter
kraats schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:08:
[...]
een map of een bestand. Is de schijf misschien FAT32 geformateerd, zodat de maximale bestandsgrootte 4GB is? Dan is omzetten naar NTFS een goede optie. Of kun je in ntbackup misschien nog instellen dat 'ie automatisch een nieuw bestand moet aanmaken na die 4GB?
Het is inderdaad een FAT32 schijf. En de backup zit in 1 bestand....
Ga hem ff omzetten naar NTFS

Update: Dat was inderdaad het probleem. Thanks :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2007 14:01 ]

Pagina: 1