HTML importeren in Sharepoint?

Pagina: 1
Acties:
  • 119 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BvdH
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-06-2025
Weet iemand hier of het mogelijk is om in Sharepoint Services 3.0 volledige HTML-pagina's te importeren?

Het zit namelijk zo: ben bezig met het opzetten van een sharepoint omgeving (ahv Sharepoint Services), en nu wil ik -op welke manier dan ook- het huidige intranet (volledig HTML) in een keer importeren. Zo staat het allemaal op 1 server, wat een hoop aan onderhoud scheelt!

Iemand een idee? In de handleiding kan ik er weinig over vinden, misschien dat jullie add-ons of andere trucs hiervoor kennen?

Bedankt!

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05
Je kan een Form Library aanmaken en daarin de complete structuur neerzetten.
Vanuit een form library kan je geowon de html's bekijken. Al moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat al je paden op het bestaande intranet relatief zijn.

Maar waarom zou je dit eigenlijk allemaal willen? Wat is het idee erachter?

• BvdH
Glorix Jim schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:38:
Je kan een Form Library aanmaken en daarin de complete structuur neerzetten.
Vanuit een form library kan je geowon de html's bekijken. Al moet je er natuurlijk wel voor zorgen dat al je paden op het bestaande intranet relatief zijn.

Maar waarom zou je dit eigenlijk allemaal willen? Wat is het idee erachter?
M'n opdrachtgever vraagt hierom, nog niet om de reden gevraagd.. Kun je me misschien op een snelle manier vertellen hoe ik de website in zo'n formulier krijg? Ben momenteel wat aan het puzzelen met MS InfoPath 2003, amar het wil niet echt vorderen. Heb de hele website (het intranet) hier in HTML voor me liggen, maar krijg hem niet in InfoPath, zodat deze als form in SharePoint (Services 3.0) geimporteerd kan worden!

In ieder geval onwijs bedankt!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:47

bonzz.netninja

Niente baffi

waarom zou je het in wss willen en niet gewoon een 2e website in je IIS maken. Dan staat het wel fysiek op 1 server namelijk. En dan zou je WSS nog die 2e website kunnen laten indexeren

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• BvdH
Ik heb het nog eens nagevraagd, hij wil alleen weten of er een manier is om makkelijk een bestaande HTML-omgeving te importeren, zodat het 1 geheel wordt.. Anders wordt het idd op bovenstaande wijze (2e site IIS, 1 server), wat verder geen probleem is..

Hij wilde dus alleen weten óf er een gemakkelijke mogelijkheid was, voor het uiterlijk zeg maar, maar die is er helaas niet..

Bedankt voor het meedenken! ;)

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

uhm nouja. Wat ik meestal doe bij MOSS projecten waar we een bestaan systeem vervangen maar niet die content gaan migreren is een selectie maken van de content die wel over gaat en de rest laten indexeren door MOSS. Dat kan hij namelijk behoorlijk goed.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• BvdH
bonzz.netninja schreef op maandag 14 mei 2007 @ 12:09:
uhm nouja. Wat ik meestal doe bij MOSS projecten waar we een bestaan systeem vervangen maar niet die content gaan migreren is een selectie maken van de content die wel over gaat en de rest laten indexeren door MOSS. Dat kan hij namelijk behoorlijk goed.
En met welke functie indexeer je die site dan in MOSS? Gewoon ahv links?

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Nee Moss kan elke willekeurige externe bron idexeren. Die zijn dan via de zoek functie te doorzoeken (en geeft idd links naar de locaties).
SPS 2003 search makes it possible to search through, not only content and documents within SPS portal sites and WSS team sites, but also through external content such as Windows file shares, public Microsoft Exchange Server folders, and standard Web sites. MOSS 2007 search was designed to give you these same features in a manner that is more performance oriented and easier to configure.

• Glorix Jim
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-02 15:05
BvdH schreef op maandag 14 mei 2007 @ 11:02:
[...]

M'n opdrachtgever vraagt hierom, nog niet om de reden gevraagd.. Kun je me misschien op een snelle manier vertellen hoe ik de website in zo'n formulier krijg? Ben momenteel wat aan het puzzelen met MS InfoPath 2003, amar het wil niet echt vorderen. Heb de hele website (het intranet) hier in HTML voor me liggen, maar krijg hem niet in InfoPath, zodat deze als form in SharePoint (Services 3.0) geimporteerd kan worden!

In ieder geval onwijs bedankt!
Ik heb niet gezegd dat je de complete structuur in infopath moet hangen ;) In een form library kunnen ook gewoon .aspx en .html files neer worden gezet.
En daarnaast kan de aanpak bonzz ook, dat je de bestaande intranet laat staan voor wat het is en deze laat indexeren door MOSS.

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Glorix Jim schreef op maandag 14 mei 2007 @ 15:44:
[...]

Ik heb niet gezegd dat je de complete structuur in infopath moet hangen ;) In een form library kunnen ook gewoon .aspx en .html files neer worden gezet.
En daarnaast kan de aanpak bonzz ook, dat je de bestaande intranet laat staan voor wat het is en deze laat indexeren door MOSS.
waarom een form libary dan en geen normale document libary (waar je trouwens ook nog even de default content type op html zet)

• BvdH
Het wil me maar niet lukken.. Wat ik uiteindelijk wil, is dat het intranet in SharePoint geladen wordt, dmv wat voor library dan ook.. Dus dat er ipv een sharepoin-subsite een bestaande website geladen wordt...

Moet ik dan de url in een XML document plaatsen en dat document in sharepoint laden ofzo? Ben er nu echt al bijna een dag mee bezig, maar het wil maar nie lukken, is ook zo weinig over te vinden :S

Het zal wel appeltje eitje zijn, als je het weet in ieder geval.. :S

• BvdH
BvdH schreef op dinsdag 15 mei 2007 @ 12:37:
Het wil me maar niet lukken.. Wat ik uiteindelijk wil, is dat het intranet in SharePoint geladen wordt, dmv wat voor library dan ook.. Dus dat er ipv een sharepoin-subsite een bestaande website geladen wordt...

Moet ik dan de url in een XML document plaatsen en dat document in sharepoint laden ofzo? Ben er nu echt al bijna een dag mee bezig, maar het wil maar nie lukken, is ook zo weinig over te vinden :S

Het zal wel appeltje eitje zijn, als je het weet in ieder geval.. :S
Pfff.. tis eindelijk gelukt :P

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

Weet nie hoe je het hebt gedaan maar je kan toch gewoon een static url in de navigatie opnemen

Pagina: 1