Verschillende USB-HD's, verschillende drive-letters

Pagina: 1
Acties:

• fRiEtJeSaTe
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 00:24
Hier op stage gebruiken we 4 verschillende usb harde schijven om backups te maken. Deze rouleren wekelijks. Voor de backups gebruiken we Veritas. "Probleem" is het volgende:

De job's die aangemaakt zijn hebben verschillende drive-letters. Schijf 1=G, schijf 2=H, etc.
Wanneer de schijf echter verwisseld wordt blijft de driveletter staan. Als iemand dan vergeet de letter aan te passen, of de verkeerde letter meegeeft, mislukt de backup.

Is het mogelijk elke schijf een eigen letter te geven die ook meteen toegewezen wordt bij het inpluggen?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Denk dat je eerder je job's moet aanpassen om dezelfde driveletter te gebruiken? Waarom maak je daar onderscheid in als je toch steeds een andere schijf eraan koppelt?

Verder vind ik het geheel erg foutgevoelig en zeker niet backup-technisch iets waar je van op aan kunt.

[ Voor 54% gewijzigd door Dukey op 11-05-2007 15:07 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Goeie vraag, ik gebruik ook een dergelijke constructie maar dan juist met de bedoeling dat de USB schijven steeds dezelfde driveletter krijgen. Toevallig is dit precies wat Windows doet, maar waarom weet ik niet. Zou ook wel willen weten hoe je hier controle over zou kunnen uitoefenen.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-02 20:53

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Windows pakt gewoon de eerst volgende vrije letter van het alfabet. Behalve de A en B, die slaat ie over :D

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-02 21:17
Volgens mij kun je de gekozen letter overriden via apparaatbeheer -> disk management. Gewoon een voor een inprikken en allemaal even handmatig op dezelfde letter zetten. Zolang je er niet meerdere tegelijk inprikt, zou het goed moeten gaan.

Wat ik wel vreemd vind is dat de letter blijft staan na het ontkoppelen...

[ Voor 13% gewijzigd door DaCoTa op 11-05-2007 18:49 ]

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Is het mogelijk elke schijf een eigen letter te geven die ook meteen toegewezen wordt bij het inpluggen?
Dit kan als je voor usb een autorun patch installeert, dan kan je in autorun.inf een command als subst oproepen om de drive letter aan te maken ...

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:44
Pagina: 1