Toon posts:

Probleem videokaart 6800XT

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb het volgende probleem met mijn pc:

Ik was aan het gamen en ik merkte de afgelopen dagen dat het beeld iets donkerder was dan normaal. Nu, is het beeld bijna zwart, ik kan een heel klein beetje beeld zien van bovenaf. :'(
Ik denk dat dit aan mijn videokaart ligt maar ik weet het niet zeker.
Kunnen jullie wat suggesties geven of eventuele oplossingen?

Alvast bedankt!

mobo: asus P5RD1-VM
Videokaart: Nvidia 6800XT

Verwijderd

Makkelijkste lijkt me de videokaart in een andere pc te hangen of een andere monitor proberen. Eliminatie.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reactie!

Ik heb een andere monitor geprobeerd en daar heb ik precies hetzelfde probleem mee. Ik moet nog even kijken of ik ergens een pc kan vinden die pci-e ondersteunt.

Verwijderd

Wat voor aansluiting heeft je monitor? Overigens is het inderdaad handig in een andere pc te testen, je monitor is nog wel goed kunnen we wel concluderen, het is je videokaart maar het kan ook een setting of een driver probleem zijn. (hoewel dit vrij nieuw voor me is.)

Kun je ook eens in een programma als Everest Home kijken hoe warm je GPU wordt, en controleer eens of je GPU fan nog draait en of je een eventuele losse voedingsstekker op de kaart hebt aangesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter wat het probleem waarschijnlijk is. M'n water-koeling bleek iets te lekken en het water was onder de sticker op de videokaart gekomen.
De drivers die ik gebruikte had ik al een tijdje en hadden nooit problemen en de temperatuur lag under load rond de 65 graden.
In ieder geval bedankt voor de hulp!
ik denk dat het topic weg kan of op slot.

Groeten,

Olivier

Verwijderd

De kaart doet het nog wel of heb je hem weg gedaan?

Verwijderd

Topicstarter
dat moet ik nog even gaan testen. dat doe ik als de water-koeling is vervangen door alternate, of misschien eerder in een andere pc. Ik ben voor de zekerheid alvast aan het zoeken naar een andere. Ik zit te denken aan de XFX 7600GT xxx edition.
Pagina: 1