Toon posts:

[Acer] Aspire 3681 PQSERVICE

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik wil graag Windows XP Professional installeren op mijn Acer notebook, en nu zie ik dus dat er een 8 GB(!) grote PQSERVICE partitie op mijn harddisk staat.

Schijnbaar is dit de partitie voor het herstellen van de laptop naar de factory defaults, maar aangezien ik dit toch niet meer ga gebruiken vroeg ik me af ofdat deze partitie nog wat anders doet dan alleen de restore data onthouden.

Kan ik deze partitie veilig verwijderen zonder de werking van het systeem daarmee in gevaar te brengen?

• R0K13
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-12-2025
Ja die kun je gewoon verwijderen..

• b00ster
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-10-2025
Op deze partitie staat inderdaad een backup van je huidige geinstalleerde OS.
Ik heb deze op mijn laptop ook verwijderd (echter wel eerst alle drivers opgezocht voor de zekerheid) Op de site van je laptopmerk. Daarna heb ik deze verwijderd en me eigen OS geinstalleerd.
Dus ik zeg ja, deze kan je verwijderen en vervolgens een nieuwe OS installeren...

• CdD
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-01 15:34

CdD

Check onderstaande links eens. Zijn de eerste twee resultaten met Google. Met een beetje zoekwerk heb je zo je vraag beantwoord.

http://forum.pc-active.nl...a3b37b6c9fd2157686fac0a88
http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/74651

:z

99pixels.nl

Verwijderd

Topicstarter
Thnx voor jullie reacties. Ik heb zojuist de hele harddisk leeg gehaald, en Windows XP opnieuw geinstalleerd, maar iedere keer als ik me laptop aanzet, krijg ik zo'n menu alsof mijn laptop een Dual Boot opstelling heeft.

Dus "kies het besturingssysteem dat u wilt opstarten" oid, en dan kan ik kiezen uit 2x Windows XP Professional.

Als ik mijn boot.ini aanpas, en de 'foute' regel eruit haal, en hem reboot, dan werkt het gewoon goed, maar als ik hem dan weer opnieuw opstart, dan is die regel net zo hard er weer terug ingezet.

• WaSteiL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:41
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:06:
Thnx voor jullie reacties. Ik heb zojuist de hele harddisk leeg gehaald, en Windows XP opnieuw geinstalleerd, maar iedere keer als ik me laptop aanzet, krijg ik zo'n menu alsof mijn laptop een Dual Boot opstelling heeft.

Dus "kies het besturingssysteem dat u wilt opstarten" oid, en dan kan ik kiezen uit 2x Windows XP Professional.

Als ik mijn boot.ini aanpas, en de 'foute' regel eruit haal, en hem reboot, dan werkt het gewoon goed, maar als ik hem dan weer opnieuw opstart, dan is die regel net zo hard er weer terug ingezet.
Zet je system restore tijdelijk even uit. Dan wordt namelijk je boot.ini ook niet weer teruggezet als het systeem ziet dat belangrijke systeembestanden zijn aangepast.
Pagina: 1