[VISTA] Blijft hangen bij afmelden.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.068 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 09:36
Dag mensen,

ik heb sinds ik Vista 32bit heb geinstalleerd een probleem met m'n laptop.
Wanneer ik de laptop afsluit, afmeldt, reboot etc dan blijft de pc hangen op het Afmelden.

De workaround die ik zelf heb gevonden is even de pc in Sleep zetten (geconfigureerd onder de Powerbutton bij mij). Dan weer uit Sleepmodus halen en dan gaat ie wel gewoon verder met Afmelden.

Ik kan de laptop natuurlijk ook uitzetten door een aantal sec de Powerbutton in te houden maar dan krijg ik weer een melding bij het opstarten.

Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Alvast bedankt!

Laptop:
Asus A6VA

• rick85
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-02 09:36
Heeft niemand een idee? :)

• Tristan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-01 16:41
Zelfde laptop, zelfde probleem.. iemand een idee?

Volgens de asus website zijn er geen echte drivers voor vista voor dit model ...

Verwijderd

Same here met een gewone desktop pc :/

• Tristan
Ik heb het nog niet kunnen oplossen, is er iemand die hier meer over weet?

Verwijderd

> Start > uitvoeren > msconfig
Hiermee start MS systeemconfiguratie. Controleer hier welke services er draaien en wat er zoal gestart wordt wanneer je de pc start. Allereerst zou ik zoveel mogelijk zaken uitvinken onder opstarten, alles wat je niet gebruikt of niet direct nodig hebt op je laptop/pc. Want alles wat opgestart wordt moet ook weer afgesloten worden tijdens het afsluiten van je laptop of pc. Let op met de services, sluit hier alleen de services waarvan je weet dat het geen kwaad kan.

Dit probleem heeft naar ik denk iets te maken met MS updates op je Vista machine. Een machine die net schoon geinstalleerd is werkt een stuk sneller dan een machine met alle update ballast van MS. Helaas zijn essentiele updates nodig. Wat je zou kunnen proberen is om de machine in veilige modus te starten en dan wederom af te sluiten, hier wordt een hele bende (ballast) niet opgestart.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2007 23:10 ]

• Tristan
Verwijderd schreef op zaterdag 21 juli 2007 @ 23:07:
> Start > uitvoeren > msconfig
Hiermee start MS systeemconfiguratie. Controleer hier welke services er draaien en wat er zoal gestart wordt wanneer je de pc start. Allereerst zou ik zoveel mogelijk zaken uitvinken onder opstarten, alles wat je niet gebruikt of niet direct nodig hebt op je laptop/pc. Want alles wat opgestart wordt moet ook weer afgesloten worden tijdens het afsluiten van je laptop of pc. Let op met de services, sluit hier alleen de services waarvan je weet dat het geen kwaad kan.

Dit probleem heeft naar ik denk iets te maken met MS updates op je Vista machine. Een machine die net schoon geinstalleerd is werkt een stuk sneller dan een machine met alle update ballast van MS. Helaas zijn essentiele updates nodig. Wat je zou kunnen proberen is om de machine in veilige modus te starten en dan wederom af te sluiten, hier wordt een hele bende (ballast) niet opgestart.
Gelukt! Dat was het :) Heb alles wat ik niet nodig heb bij opstarten uitgezet via msconfig en nu sluit hij netjes af. Enorm bedankt!

• honda4life
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-02 06:58
heb zelfde probleem, maar heb het niet steeds (ga het ook eens proberen)

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07-2025
De log al gechecked van je PC? kan je vaak wel lezen welk programma een timeout heeft....

cmd => Shutdown /f

mss ook een opties ;) als het echt niet wil
Pagina: 1