Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Aankoop soldeerbout 15W

Pagina: 1
Acties:
  • 240 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Zou een nieuwe soldeerbout willen aankopen, heb er nu één van 25W met een punt van 1mm.
Persoonlijk zou ik een iets fijnere soldeerbout willen, dient voornamelijk voor het ombouwen en modden van pstwo's.

Het liefsts zou ik deze bij conrad.be willen bestellen, maar als jullie nog een andere winkel weten, post het gerust :)

thx

Verwijderd

Wat een hopeloos topic.... :/

Maar ja. Denk je goed af te zijn met een 15 watts bout? Waarom geen soldeerstation? :)

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

omdat als je soms een beetje hobby-bobt een bout goed genoeg is.
een degelijk soldeerstation is 2x zo duur.

wat voor eise en budget?

Verwijderd

maar event tussen door een soldeerbout van 25 watt is sneller warm en word waarschijndelijk ook warmer ik denk dat je het verschil nog wel eens stukje ga vernemen kun je niet van iemand tijdelijk
soort gelijk model lenen ?? dat lijkt me het verstandigst

Verwijderd

Topicstarter
Waarom hopeloos? :)

Mijn budget ligt rond de €25. En ik zie het niet zitten om telkens een boutje van iemand te lenen :).

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11 20:39

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 20:28

lier

MikroTik nerd

Omdat je vraag niets anders is dan help me even met wat online winkels voor soldeerbouten te vinden. En dat is toch iets dat prima via een zoekmachine kan !?

Mijn tip (ook al vraag je hier niet echt om): koop een soldeerstation. Investering is groter maar je hebt er echt superveel plezier van (kan ik je uit ervaring vertellen).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:19:
[...]

Omdat je vraag niets anders is dan help me even met wat online winkels voor soldeerbouten te vinden. En dat is toch iets dat prima via een zoekmachine kan !?
Ik vraag niet specifiek achter een online winkel, het liefst van al bestel ik via conrad :)

En heb de zoekmachine gebruikt hoor, talloze topics gevonden, maar deze gingen meestal over 25W boutjes..

Wat is juist het nut van een soldeerstation? Instellen van W/V wat dus de temperatuur beïnvloedt?

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-11 20:28

lier

MikroTik nerd

Quant,

Waarom heb je dit topic gestart ?
Kan je een duidelijke vraag formuleren of het doel van je topic kunnen verduidelijken ?

Verder heb je in je TS (=topic start) niet vermeld wat je gedaan hebt waardoor het een hoog "raadgehalte" heeft.

Tot slot is er een wereld buiten GoT waar je ook erg veel informatie kan vinden. Geef daarom aan wat je gedaan hebt...

offtopic:
Het is overigens niet mijn intensie om als moderator over te komen of te acteren, ik probeer alleen duidelijk te maken wat (naar mijn idee) mis is met je topic...

[ Voor 20% gewijzigd door lier op 11-05-2007 11:36 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
lier schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:34:
Quant,

Waarom heb je dit topic gestart ?
Kan je een duidelijke vraag formuleren of het doel van je topic kunnen verduidelijken ?

Verder heb je in je TS (=topic start) niet vermeld wat je gedaan hebt waardoor het een hoog "raadgehalte" heeft.

Tot slot is er een wereld buiten GoT waar je ook erg veel informatie kan vinden. Geef daarom aan wat je gedaan hebt...

offtopic:
Het is overigens niet mijn intensie om als moderator over te komen of te acteren, ik probeer alleen duidelijk te maken wat (naar mijn idee) mis is met je topic...
De reden waarom ik deze topic start is omdat ik gewoon geen miskoop wil begaan, heb al talloze websites afgezocht, gegoogled, ... Als ik bv op google het modelnummer 'EL12' & 'WM 15L' (Weller) ingeef kom ik op de website van conrad zelf uit..

Ik heb dus een boutje nodig voor het echte fijne werk gelijk:

http://www.infinitymod.co...inity/V12-V13/PAL-V12.JPG

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Je hebt dus gewoon een fijne punt nodig... Waarom specifiek 15W? Lijkt mij een beetje weinig om serieus werk te doen op printplaten. Ik zou voor iets meer gaan met een losse fijne punt.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Ah PS2 solderen ;)

Ja nee met een 15 watts boutje kom je in de problemen denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:59:
Ah PS2 solderen ;)

Ja nee met een 15 watts boutje kom je in de problemen denk ik.
sterker nog, pstwo's (de slimline) solderen ;)

Is het verschil in temperatuur groot tussen de 15W en 25W modellen? Dacht dat het gewoon fijner soldeerde met een 15W in combinatie met bv een potloodpunt van 0.25mm, niet dat de pin bv overhit geraakt.

Verwijderd

Ik heb weinig ervaring met printsoldering, maar hoe hoger het wattage hoe meer je er aan hebt. Aan de andere hand als je een te dikke kop hebt en je gaat er langs die dingen mee dat je ook kans loopt het e.a te vernielen ermee.

Zelf ligt mijn PS2 nu ook nog in soldeerfase, maar ik heb me er express niet opgewaagd. Als je menig ombouwer vraagt dan werken hun ook altijd met een soldeerstation, waar je veel meer aan hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik me gewoon een soldeerstation aankoop via http://www.samenkopen.net/action_products/396065/498330

En er direct 3 punten van 0.2mm, 0.25 & 0.5 mm bij bestel.

Iemand hier al ervaring met Aoyue?

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Voor het fijne soldeerwerk heb ik een Velleman VTS25 gekocht. Was 15 euro, en ik gebruik hem maar af en toe. Nieuw doet-ie het prima. Daarna ligt-ie 3-4 maanden in de kast. Stekker er in ==> handwarm ==> niets meer! Dit is ondertussen m'n 4e of 5e soldeerbout, en ik durf het niet eens meer te proberen eigenlijk......
Samengevat: koop geen VTS25 !

Ik kan je wel aanraden meer dan 15W te kopen, bij voorkeur temperatuurgeregeld. 15W is vaak nogal krap namelijk.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:41

Rmg

Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 12:04:
Ik denk dat ik me gewoon een soldeerstation aankoop via http://www.samenkopen.net/action_products/396065/498330

En er direct 3 punten van 0.2mm, 0.25 & 0.5 mm bij bestel.

Iemand hier al ervaring met Aoyue?
Heb een 909 hetelucht / soldeer station combo.

Werkt heerlijk, beter dan de oude weller bende die we op onze school hebben ;)

( maar dat zijn ook brakke punten waar men met de vijl overheen geweest is )

Hij arriveerde de eerste keer wel DOA warmte element van de hetelucht bout deed het niet ( heb heb bij de 2e keer van die IA die hierboven is gepost ) maar hij is toen opgestuurd teruggekomen en werkt sindsdien perfect.

• madwizard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-10-2024

madwizard

Missionary to the word of ska

Die PS2 is ongetwijfeld loodvrij en als je dan toevallig nog een puntje hebt dat aan het grondvlak hangt kan je het wel vergeten met 15W. Zelfs die Aoyue 936 had nog wel problemen met sommige grondvlakken icm loodvrij soldeertin. Nou is dat ding natuurlijk niet voor loodvrij gemaakt (vreet ook de punten op die er standaard in zitten) maar als je een bestaand iets wilt los solderen heb je een grote kans dat het loodvrij is.

www.madwizard.org

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Modden van PS2's is op het randje van de illegaliteit, daar wensen wij niet aan mee te werken. Slotje dus.

Aan bepaalden die hier gereageerd hebben: lees Policy m.b.t. replies in 'slechte' topics nog eens na!

@TS: je openingspost voldoet ook niet echt aan de verwachtingen die we hier hebben, door je vraag niet duidelijk en volledig te stellen, en er niet bij te vermelden wat je zelf al dan niet gevonden hebt, reduceer je de kans dat je gehopen wordt en zorg je ervoor dat je veel kans hebt op een slotje.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.