[Feisty] Firefox ongelofelijk traag.

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Hiya,

Ik ben -sinds een tijdje- overgeschakeld naar Ubuntu Feisty thuis op de desktop. Nu loop ik tegen het probleem op dat Firefox ongelofelijk traag is. Na wat zoeken kwam ik uit bij 'SwiftFox', een geoptimaliseerde build van Firefox voor 'jouw' type processor (AMD64 bij mij dus).

Dit gaf een kleine boost, maar ik vind het switchen tussen tabs nog altijd VEEL te traag. Ik heb vaak 10 tabs openstaan, en dat switchen kost telkens een seconde.

Ik kan helaas niet ephany (of hoe noemt die ook weer?) gebruiken, daar ik de extensies van Firefox nodig heb (webscripting). Ik heb al Fasterfox geinstalleerd, maar dit is alleen voor het openzetten van meer pipes, dus dat maakt niet uit bij het switchen tussen 2 tabs.

Ik heb 2 giga aan RAM, en een 4400+ met een 8800GTS 320 Meg. Aan of uitzetten van Beryl maakt niets uit.

Ik vraag me af hoe het komt dat Firefox (en SwiftFox) dus zo traag is, terwijl het serieus snel is op Windows (zelfde machine).

Wat heb ik gezocht: in mijn messages staat niets gek oid. Wel loopt Xorg op een hoog % in mijn Processbeheer (of hoe noemt dat?), maar dat komt door Beryl :)

Enig idee? Is dit een probleem met Linux, of is het echt iets met mijn machine?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Firefox is bij mij onder linux en windows even snel (als in: op het oog kan ik geen verschil onderscheiden) en het switchen van tabbladen is ook gewoon snel (als in: voor mijn gevoel niet lang). Heb je wel met dezelfde set pagina's getest? Switchen tussen 'Google' tabbladen gaat veel sneller dan switchen tussen 'GoT' tabbladen. Zware pagina's kosten nu eenmaal wat tijd om te renderen en het laatste kost wel echt 'voelbare' tijd (je kan '1' uitspreken in de tijd die het kost), terwijl het eerste vrijwel onmiddellijk gaat. Maar dat is bij mij onder Windows hetzelfde.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Confusion schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:01:
Firefox is bij mij onder linux en windows even snel (als in: op het oog kan ik geen verschil onderscheiden) en het switchen van tabbladen is ook gewoon snel (als in: voor mijn gevoel niet lang). Heb je wel met dezelfde set pagina's getest? Switchen tussen 'Google' tabbladen gaat veel sneller dan switchen tussen 'GoT' tabbladen. Zware pagina's kosten nu eenmaal wat tijd om te renderen en het laatste kost wel echt 'voelbare' tijd (je kan '1' uitspreken in de tijd die het kost), terwijl het eerste vrijwel onmiddellijk gaat. Maar dat is bij mij onder Windows hetzelfde.
Reken maar in dezelfde set paginas (als in: met 100 posts op 1 pagina, en alle active topics) gaat gewoon in Windows STUKKEN sneller, dat kan gerust 2 seconden duren in Feisty en in Windows gaat dat vrijwel onmiddelijk (< .5 sec)

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04-2025
Hoe ben je verbonden aan het internet, draadloos / lankabel, via router of niet?

"That was left handed..." - JJH

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Jouke74 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 11:57:
Hoe ben je verbonden aan het internet, draadloos / lankabel, via router of niet?
Ik ben gewoon verbonden via eth0, bekabeld, naar switch :) op dezelfde machine draait firefox HEEL goed :)

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:52

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Je zou kunnen kijken of de settings verschillen voor bijvoorbeeld het geheugengebruik e.d door about:config in te typen in de adresbalk en dan eens vergelijken.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• slager
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:31
Je kunt ook eens proberen de extensies te disablen, en kijken of dat verschil maakt. Voor mijn gevoel maken bepaalde extensies (in mijn geval Firebug) Firefox behoorlijk trager.

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 21:17

MBV

klik eens rechts op firebug, disable, klaar. Heb ik trouwens geen merkbare last van, met 10 tabs open (waarvan 6 grote GoT-pagina's) staat de pagina er voordat ik mijn toets heb losgelaten (crtl+pagedown).
Met 6 youtube-filmpjes open (waarvan 1 draaiend) ook niet.

En dat is met o.a. webdev toolbar, firebug en flashblock aan. Ik heb wel gemerkt dat flash je performance sloopt, soms zelfs een slecht geprogrameerde banner.

[ Voor 23% gewijzigd door MBV op 11-05-2007 15:31 ]

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
MBV schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:29:
klik eens rechts op firebug, disable, klaar. Heb ik trouwens geen merkbare last van, met 10 tabs open (waarvan 6 grote GoT-pagina's) staat de pagina er voordat ik mijn toets heb losgelaten (crtl+pagedown).
Met 6 youtube-filmpjes open (waarvan 1 draaiend) ook niet.

En dat is met o.a. webdev toolbar, firebug en flashblock aan. Ik heb wel gemerkt dat flash je performance sloopt, soms zelfs een slecht geprogrameerde banner.
Ik heb Firebug niet geinstalleerd. En er zijn geen Flash banners op GoT. Toch even die values vergelijken .

• MBV

MBV

welke plugins dan wel? [url=about:plugins]klikkerdeklik[/]

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

wat gebeurd er als je je ~/.firefox folder even uit de weg mv'ed en dus met een schoon profiel browsed? Zo weet je zeker of het iets in je lokale configuratie is of in je window manager o.i.d. Heb je misschien ook nog een lichte WM zoals fluxbox, waar je het in zou kunnen proberen?

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Rainmaker schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 20:52:
wat gebeurd er als je je ~/.firefox folder even uit de weg mv'ed en dus met een schoon profiel browsed? Zo weet je zeker of het iets in je lokale configuratie is of in je window manager o.i.d. Heb je misschien ook nog een lichte WM zoals fluxbox, waar je het in zou kunnen proberen?
Ik heb die map niet, noch ~/.swiftfox .

Ik ga even een reinstall wagen, ik heb toch mijn systeem al ongelofelijk fel vervuild door veel virtualizatieprogramma's te installeren en dergelijke, plus ik heb zitten kloten met rechten, misschien dat dat het probleem oplost.

• Surkow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-02 17:43

Surkow

$µr|{0w

Snake schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 22:54:
[...]

Ik heb die map niet, noch ~/.swiftfox .

Ik ga even een reinstall wagen, ik heb toch mijn systeem al ongelofelijk fel vervuild door veel virtualizatieprogramma's te installeren en dergelijke, plus ik heb zitten kloten met rechten, misschien dat dat het probleem oplost.
Zie je helemaal geen mappen die beginnen met een punt? Dan moet je alle verborgen bestanden laten zien (Ctrl + H in Nautitlus).

"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

Albert Einstein

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het gaat ook om de directory ~/.mozilla/firefox en niet om de directory ~/.firefox.

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Harm schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 10:32:
Het gaat ook om de directory ~/.mozilla/firefox en niet om de directory ~/.firefox.
8)7

Klopt helemaal, sorry

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

X is sowieso trager dan de Windows grafische schil (die in-kernel draait) :). Nofi.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• MBV

MBV

oh? nooit iets van gemerkt, bij mij werkt Windows vaak trager. Of geeft iig vaker vertragingen doordat hij weer eens te druk bezig is. Bij X kan je systeem zo hard crashen als je wilt, maar zolang je niet uit het geheugen loopt blijft je X bestuurbaar. Ga jij eens surfen terwijl outlook een backup aan het maken is, dan merk je wat ik bedoel ;)

en dat heeft met een betere scheduler te maken, niet met X, dat weet ik ook wel. Maar technisch gezien boeit het niet of iets in de kernel zit of niet, zolang de interface maar goed is. Als je nu was begonnen over de netwerk-architectuur van X, dan had je al meer een punt gehad, maar dat is vziw zo sterk geoptimaliseerd in Linux dat dat ook niet echt boeit.

Verwijderd

code:
1
sudo aptitude purge firefox

en probeer het dan eens met de versie van Mozilla zelf (http://www.mozilla.com/en-US/) i.p.v. door Ubuntu verstrekte versie. Ik zit zelf ook op Feisty maar ik merk niks van traagheid van de door Ubuntu verstrekte versie.

Heb ook nog een nightly build draaien met een ander profiel en die is eigenlijk net zo snel (veel sneller met tekst renderen trouwens).
Pagina: 1