[Vista]Kan niet installeren op geformateerde schijf

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 22:12
Hallo, ik heb vista hier prima draaiende gehad. Nu besloot ik gisteren ubuntu uit te proberen en daarmee kon ik vista niet meer booten. Uiteindelijk heb ik door een domme fout mijn vista partitie verknald en dus maar geformateerd tijdens de install. Als ik dan verder wil gaan zegt hij dat de partitie niet geschikt is voor vista. Ik heb ook al geprobeerd om de partitie te deleten en opnieuw aan te maken. Ook dat werkte niet. Daarna hetzelfde gedaan onder ubuntu, maar nog steeds dezelfde melding.

De partitie is ruim groot genoeg en hij geeft ook niet aan waarom hij niet geschikt is. Onder linux wordt aangegeven dat de partitie gewoon ntfs is. Ik snap niet wat ik hier nu mee aan moet :?

Het betreft overigens een sata hdd (western digital), non-raid. Alvast bedankt :)

• DarkShadow
Ik heb memtest nu een flinke tijd gedraaid, al 3 passes met nul errors, ik ga er dus vanuit dat het geheugen geen probleem vormt. Dan rest nog de dvd of de sataschijf. Toch is het mij met beiden de vorige keer ook gelukt. Iemand enig idee?

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dus je hebt harde schijf in meerdere partities, Ubuntua geïnstalleerd en nu wil Vista niet meer?
Misschien heeft het iets te maken met de primaire partitie of de bootrecord?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

• Rainmaker
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-07-2024

Rainmaker

RHCDS

Waarschijnlijk heeft dit iets te maken met het partitieschema. Vista (Windows in het algemeen) kan alleen overweg met DOS partities of met LVM partities.

Misschien dat je met het partitioneren binnen de Ubuntu install iets verkeerd hebt gedaan? Even vanaf een bootdisk starten en met fdisk alle partities verwijderen en opnieuw aanmaken.

We are pentium of borg. Division is futile. You will be approximated.

• DarkShadow
kan dat tegenwoordig ook met cd, heb namelijk geen diskette meer. Misschien is er in Ubuntu idd iets mis gegaan.

Het punt is dat ik geen zin heb om al mn data weg te gooien, zit nog veel waardevol spul op.

Verwijderd

DarkShadow schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 13:46:
kan dat tegenwoordig ook met cd, heb namelijk geen diskette meer. Misschien is er in Ubuntu idd iets mis gegaan.

Het punt is dat ik geen zin heb om al mn data weg te gooien, zit nog veel waardevol spul op.
Hang je schijf in een andere pc, haal al je data eraf..... en formatteer je HDD met bijv. Partition Magic. (trial kun je downloaden door hier te klikken).

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een trial laat je alleen kijken, geen acties uitvoeren ;)

Wel nuttig om te laten zien hoe je partitieverdeling nu écht is, want dat zal waarschijnlijk meer houvast bieden dan wat je zelf denkt te hebben gedaan.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• -Roy-
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-02 11:31
Een goede vervanging voor Partition Magic is Gparted. (deze is wél gratis) Gparted kun je hier downloaden...
Pagina: 1