[Canon ip5300] inkt goed navulbaar?

Pagina: 1
Acties:

• isomis
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-01 12:03
Heb een vraagje:

Weten jullie of deze inkt goed navulbaar is? Ik zoek een printer die goed navulbaar is. Ik heb al gezocht op het forum. Alleen alles dateert van lang geleden.

Ik print nu met zo oud hp printertje en opzich werkt dat perfect. Deze is ook goed navulbaar en heb dat al vaak gedaan. Alleen ben nu opzoek naar iets meer kwaliteit. Het is tevens belangrijk dat na het vullen van inkt de kwaliteit niet drastisch omlaag gaat.

Ik zie wel dat de ip5300 een photoprinter is. Over het algemeen ga ik alleen maar zwart printen en soms een kleurtje erbij :)

[ Voor 12% gewijzigd door isomis op 11-05-2007 09:58 ]

Webontwikkelaar - Kitesurfer | Gamer

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Heel erg veraderlijke vraag omdat het paar navulshop verandert. Ikzelf zou zeggen van wel, ze vinden altijd wel een manier om de tankjes bij te vullen.

Zou het zelf niet doen, maar dat is een ander verhaal. Bel anders even naar je locale refill shops, die hebben vast een snel antwoord :) !

De meeste mensen deugen!

• tm030614
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-02 13:26
isomis schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 09:57:
Heb een vraagje:

Weten jullie of deze inkt goed navulbaar is? Ik zoek een printer die goed navulbaar is. Ik heb al gezocht op het forum. Alleen alles dateert van lang geleden.

Ik print nu met zo oud hp printertje en opzich werkt dat perfect. Deze is ook goed navulbaar en heb dat al vaak gedaan. Alleen ben nu opzoek naar iets meer kwaliteit. Het is tevens belangrijk dat na het vullen van inkt de kwaliteit niet drastisch omlaag gaat.

Ik zie wel dat de ip5300 een photoprinter is. Over het algemeen ga ik alleen maar zwart printen en soms een kleurtje erbij :)
Als je zo weinig kleur print bespaar je dan de moeite. Een zwart inkt tankje kost 12 euro en gaat redelijk lang mee. Waarom een hoop moeite en geknoei?
Daarbij zitten er chips in de inktpatronen, maar ik weet niet of die ook bijhouden hoelang het patroon al meegaat.

Maar nogmaals, is het wel de moeite?

• isomis
jullie hebben gelijk. De kosten zijn niet zo duur.

Weten jullie of er perse kleur inmoet om zwarte printjes te maken? Er zijn printers waarbij je de kleur erin moet zetten, anders kan je geen zwart printen.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tm030614 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 15:15:
[...]

Als je zo weinig kleur print bespaar je dan de moeite. Een zwart inkt tankje kost 12 euro en gaat redelijk lang mee. Waarom een hoop moeite en geknoei?
Daarbij zitten er chips in de inktpatronen, maar ik weet niet of die ook bijhouden hoelang het patroon al meegaat.

Maar nogmaals, is het wel de moeite?
Omdat een gevuld patroon twee keer zo lang meegaat, en de helft minder kost misschien?

Ik heb een ip4200 en vullen gaat prima... Je kunt alleen -voor zover ik weet- de inkt-niveau-monitor niet resetten...

• isomis
compatible inkt is dat een beetje goed: pricewatch: Canon CLI-8BK Inktpatroon, Compatible (Zwart)?

Anders koop ik gewoon dat. Zit alleen te twijfelen aan 5300 of 4300. Nadeel van 4300 is dat de cardridges gechipset zijn. Ik weet niet of je dan die compatible cardridges erin kan doen?

[ Voor 25% gewijzigd door isomis op 14-05-2007 12:57 ]

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Meestal zorgen die chips (wat volgens mij gewoon sensoren zijn) ervoor dat er inderdaad alleen echte canon cartridges inkunnen. Je zou het kunnen vragen aan de navulshop, die weten er vaak veel meer van :) .

De meeste mensen deugen!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Neehoor, valt mee... Alleen je inktmetertje werkt niet meer...

• Cassius
  • Niet online

Cassius

Moogles!

I stand corrected. Dat metertje is meestal niet zo belangrijk; print je pagina half grijs, dan weet je wel hoe laat het is.

De meeste mensen deugen!

• isomis
waar zullen jullie voorgaan?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Wat bedoel je, en waarom heb je niet allang een printer gekocht?

• isomis
MikeyMan schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 09:34:
Wat bedoel je, en waarom heb je niet allang een printer gekocht?
ip5300 of de ip4300?

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, dat ligt nogal aan je budget en eisen he...

Daarnaast blink je niet uit in eigen inzet en duidelijkheid...

• isomis
MikeyMan schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 11:18:
Tsjah, dat ligt nogal aan je budget en eisen he...

Daarnaast blink je niet uit in eigen inzet en duidelijkheid...
Heb nog geen tijd gehad voor het kopen van een nieuwe printer. Het probleem is dat het aanbod erg groot is. De prijs voor de printer is niet van belang. Het gaat mij erom of hij navulbaar is en wat de ervaringen zijn van de ip5300 en ip4300.

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kijk eens naar de reviews op t.net.
Navulbaar zijn ze beiden...

• isomis
hier staat dat er beveiliging op de ip4300 zit: http://www.pcmweb.nl/hardware_review.jsp?productid=2235

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nogmaals; het werkt wel, maar je ziet geen inktniveau..
Pagina: 1