Toon posts:

@home (motorola) modem reset zich?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

ik heb het volgend probleem:

coax vanuit de muur naar de verdeler en v/d verdeler naar het motorola kabelmodem.

Ik krijg netjes ip-adres (82.*.*.*) op mn laptop en ga lekker surfen, maar na 1-2 minuten reset het modem zich (alle lampjes gaan uit) en vervolgens krijg ik op mn laptop een DHCP adres van 192.168.100.1 (uitgegeven door het motorola modem)

Vervolgens reset het modem zich weer en krijg ik weer het 82.*.*.* ip-adres. en zo gaat het circus maar door....

erg klote dus....

iemand ervaring mee / oplossing ?
PS: computernaam heb ik veranderd

Thanks

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

heb ik ook eens gehad, gebeurde tot 6* daags. Pas na 10* bellen kreeg ik de 2e lijns en die stuurden mij een nieuwe modem. Probleem opgelost :)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Topicstarter
dat meen je niet, ik heb dat ding net nieuw gekregen....

IS er echt niets anders tegen te doen?

Ik kan de kabels nog eens proberen, maar ik werd er gisteravond al gek van dus....

goed begin....

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

welke modem heb je trouwens?

die witte of de kleine(re) zwarte

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Verwijderd

Het is goed dat je zei dat na reboot je een DHCP adress krijgt. Waarschijnlijk verlies je verbinding met je modem.

Wat je kan doen is de Modem op DHCP zetten, door naar het Config te gaan in de modem, en even aanvinken.

En anders moet je even de logs nalopen, want erg duidelijk is het allemaal niet :) Wat was je aan het doen voordat het modem eruit vloog?

Verwijderd

Topicstarter
de kleinere zwarte heb ik....

DHCP staat enabled op het modem, ik krijg ook een DHCP adres van het modem (192.168.100.1) en deze geeft ie alleen maar uit als het modem geen connectie krijgt met @home netwerk...

onderstaand is een output van de log van het modem:

2007-05-10 17:52:07 3-Critical D001.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
2007-05-10 17:51:58 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:04:34 3-Critical D001.0 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
1970-01-01 00:04:28 3-Critical R002.0 No Ranging Response received - T3 time-out
1970-01-01 00:04:18 3-Critical T002.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire FEC framing
1970-01-01 00:04:17 3-Critical T001.0 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
Pagina: 1