[XP_SP2] RDP-problemen

Pagina: 1
Acties:

• InjecTioN
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:55

InjecTioN

¯\_(ツ)_/¯

Topicstarter
beste tweakerts,

zie hier; het Remote-venster in de eigenschappen van "my computer":
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/9580/remotesessionor2.jpg

Iedere keer als ik een RDP-sessie heb gestart, dan verdwijnen de vinkjes in de vakjes. dit is zeer irritant, aangezien er op de locatie waar ik het nodig heb nogal wat disconnects zijn door een rotte router.
Nu is een rotte router het probleem nog niet zo erg, maar het feit dat ik na een disconnect niet meer kan connecten met m'n eigen bak wél.

Het stomme is; het gebeurt wel eens helemaal vanzelf, zonder dat die disconnect van de router er tussen zit. Ik krijg dan gewoon de melding dat de client-pc niet meer kan connecten omdat de service uit staat op m'n bak thuis...

ik heb zelf flink zitten zoeken op GoT en Google, maar zonder baat =(

Weet iemand een oplossing? ik kan niets gebruiken buiten normaal RDP (geen VNC enzo dus). Ik heb echter nog wel zitten kijken naar WebTS, wat overigens tóch zeer interessant is 8)
is er misschien ook iets dat de vinkjes aan laat staan (een verandering in het register van windows, of iets in de policy's)??

anyhow, alvast bedankt! :)

1995: 486 AM5x86-p75@160 512kb L2, 64MB, S3 Stealth 64 3000 4MB VLB, AWE64 Value, 8GB CFµDrive
1998: K6-III 400MHz, 384MB, Voodoo4 AGP, AWE64 Gold!, Adaptec AHA-29160+2x 72GB 10krpm SCSI

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:04

lier

MikroTik nerd

De vinkjes zullen niet zonder reden verdwijnen, lijkt mij een goeie eerste stap om te controleren waarom ze niet blijven staan.

Bijvoorbeeld, is er sprake van spy/ad-ware of van virussen ?
Betreft het een bedrijfscomputer (die met behulp van policies "gecorrigeerd" wordt) ?
Hoe heb je de verbinding naar deze pc opgebouwd, "gewoon" de RDP poort geforward op je router ?
Zou er sprake kunnen zijn van een gehackte machine ?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 14:07

Pubbert

random gestoord

Heb je dit ook als je lokaal (met een andere bak dus) naar je PC connect?

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝