[SQL server 6.5]niet mogelijk indexen te wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:40
Ik wil de velden van een index wijzigen in het menu 'Manage indexes' van sqlserver.

Maar om de een of andere reden zijn alle opties gedisabled en is het niet mogelijk ze te wijzigen.

Wat kan deze opties gelocked hebben en hoe zijn ze weer vrij te geven?

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 11:30

tazitiz

dbprutser

als die velden dingen als zoek order, m.b.t. hoofd en kleine letters, of je alphabetisch of puur op ascii wil sorteren, welke karakterset etc. als dat er staat, dan kan je dat niet veranderen.
dat wordt bij het installeren van de database bepaald.

zijn het dingen als op welke kolom geindexeerd wordt en of daar een subset bij hoort etc, dan zou je dat door het verwijderen en opnieuw aanmaken van de index kunnen veranderen.

sorry ik ben er even te lang uit om het uit mijn hoofd te doen - oracle heeft me nu te pakken misschien dat ik straks weer met sql2000 aan de slag ga ;)

• Yucon
Tis een beetje lastig, want de remove en rename knopjes zijn ook grijs

• tazitiz
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 20-01 11:30

tazitiz

dbprutser

Nou dan een stapje verder:
tabel inhoud kopieeren naar tijdelijke andere tabel,
tabel verwijderen,
tabel opnieuw aanmaken met de instellingen die jij wil,
inhoud van tijdelijke tabel naar nieuwe tabel kopieeren

heb je wel genoeg rechten gegrant btw?

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

6.5 zuigt enorm, vindt het persoonlijk onstabiel en niet geschikt als bedrijfskritishe db server, je kunt hem ook beter upgraden naar 7.0 (ook niet ideaal maar al wel stukken beter)je hebt een upgrade progje hiervoor van M$ die alle data en objecten intact laat, een tip voor dat je upgrade ff je temp db een heel stuk vergroten want als ie te klein is crashed de upgrade mishien.

Beste film ooit

• Yucon
tazitiz: rechten ok (sa). Dmv van een temp tabel is het idd gelukt. Thanx

Soepkip: we hebben hier 6.5 en 7 servers door elkaar draaien en ik ben het helemaal met je eens. Maar de 6.5 servers mogen de eerstkomende twee maanden niet geupgraded worden omdat sommige scripts database devices aanmaken en dat niet helemaal goed lijkt te gaan in 7.0. Maar over twee maanden wordt er tijd vrijgemaakt om naar de programmatuur te kijken en ben ik eindelijk van die zeik af.

• soepkip
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-04 21:28

soepkip

Kratjes kunnen nu ook voorin

klopt, sommige statements verschillen tussen 6.5 en 7 das lastig (dacht altijd dat sql voor structured query language stond maar iedere db-server houd zijn eigen dialectje erop na)

Beste film ooit

Pagina: 1